أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۵۱۳۳۸
زمان انتشار: ۰۳:۰۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
یک سایت خبری در اقدامی قابل تامل به بهانه نقد عملکرد کیهان، هجمه‌ای سازمان‌یافته را علیه این روزنامه به دلیل مواضع آن در مورد فتنه و فتنه‌گران ترتیب داد.
سایت خبری «الف» وابسته به احمد توکلی مدتی است در اقدامی مشکوک و قابل تامل حملاتی تخریبی و زنجیره‌وار را علیه روزنامه کیهان در دستور کار قرار داده و در آخرین مورد از این روند، تریبونی برای فحاشی و عقده‌گشایی در اختیار برخی اشخاص قرار داد.
این سایت پس از نقل قولی از چرچیل، اینگونه ادعا می‌کند که؛ «این روزها انتقادات زیادی متوجه کیهان است. انتقاد به تندروی‌های کیهان به دلیل مواضع قبل و بعد از انتخابات آن شدت گرفته است.»
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مشخص نیست مرجع این به اصطلاح انتقادات به کیهان کیست و منظور از تندروی چیست، چرا که فحاشی علیه کیهان از سوی دشمنان و ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی دنباله‌های آن در داخل، اتفاق تازه‌ای نیست.
سایت الف به بهانه نقد کیهان به سراغ عباس عبدی رفته است. عبدی با زدن نعل وارونه، کیهان را عامل از میان رفتن بصیرت و مخلوط شدن حق و باطل معرفی می‌کند!
عبدی در ادامه خواستار چاره‌اندیشی برای کیهان شده و ادامه می‌دهد؛ «متاسفانه نیروهایی که با کیهان مخالفند بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند، و حتی علی‌رغم تجربه صدباره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند، روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است. افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند.»
صادق زیباکلام که طی روزهای اخیر وظیفه توجیه جنایات آمریکا و تبلیغ ارتباط با واشنگتن را در روزنامه‌های اصلاح‌طلب برعهده دارد، نفر بعدی است که تا انتقادات تخریبی عبدی را تکمیل کند!
زیباکلام مدعی می‌شود کیهان التهاب آفرین است و باید نظام آن را کنترل کند. از منظر زیباکلام پرداختن به فتنه و نگذشتن از حق مردم و نظام در برابر فتنه‌گرانی که هنوز هم حاضر به عذرخواهی از مواضع و عملکرد خود نشده‌اند، تندروی و التهاب‌آفرینی است.
زیباکلام در پایان برای قوه قضائیه نیز نسخه پیچیده و خواستار برخورد جدی با کیهان شده است.
البته این سایت به سراغ سلیمی‌نمین و سردار جوانی نیز رفته است که آنان ضمن نیفتادن در دام به اصطلاح نقد کیهان، اینگونه رفتارها را برنامه‌ای هدفمند برای تخریب آن عنوان کرده‌اند.
سلیمی‌نمین ضمن انتقاد به رویه «الف» می‌گوید: قطعا کیهان قابل نقد است، اما الف نباید وارد دامی شود که این روزها پهن شده است. هیچ کدام از سلایق سیاسی ما دارای بازاندیشی و وسعت‌نظر نیستند. مثلا بارها اتفاق افتاده که در بحث‌های سیاسی که علیه اینجانب در روزنامه‌های مختلف اصلاح‌طلب مطرح شده، جوابیه داده‌ام، اما آنها منتشر نکردند. در صورتی که می‌توانستم پیگیری قضایی کنم. ما یک نوع تصلب سیاسی را در همه جریانات داریم. انتخاباتی صورت گرفته و کاندیدای مورد نظر کیهان هم رأی نیاورده است. این‌گونه فشار آوردن به کیهان درست نیست.
او ضمن انتقاد به کسانی که قصد دارند مسئله اصلی را در این روزها کیهان معرفی کنند، تا به این طریق تک صدایی را در جامعه رواج دهند، می‌افزاید: نقد مصلحانه را نسبت به روزنامه کیهان قبول دارم و اعتقاد دارم که این روزنامه‌، مطالب را با ادبیات تند مطرح می‌کند، اما ادبیات برخی رسانه‌های دیگر نیز باید اصلاح شود. بعضی رسانه‌های دیگر، ادبیات دیگری را بکار می‌برند که گرچه در ظاهر زیبا است ولی باطن آن از تحلیل‌های کیهان تندتر است.
وی ضمن اشاره به تک‌صدایی حاکم بر ابتدای دوره ریاست‌جمهوری آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد تاکید می‌کند: ایجاد هجمه سازمان یافته علیه یک روزنامه درست نیست.
سردار جوانی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز معتقد است که آنچه این روزها در مورد کیهان صورت می‌گیرد نقد نیست و جنبه تخریب دارد: «در مورد کیهان آنچه می‌بینیم بخش قابل توجهی از آن جنبه تخریبی داشته و قطعا هم به صورت سازمان یافته است. یعنی یک‌سری افراد به صورت هماهنگ یک نقد را مطرح می‌کنند. این همزمانی و همصدایی نمی‌تواند بدون هماهنگی باشد.»
او با اشاره به هشدارهای کیهان در مورد کابینه روحانی و درست بودن این نظر که «نباید از اصحاب فتنه در کابینه حضور داشته باشند» می‌افزاید: برخی فعالان سیاسی دستگیر شده در 88 را بیگناه خطاب می‌کنند و خواستار آزادی آنها هستند. هر کدام از اینها که در زندان هستند، طبق قانون قضاوت شدند و مجازات‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده و اگر بگوییم بی‌گناه هستند، پس آنها قانون را قبول ندارند. این نگاه آقای موسوی بود که قانون را براساس منفعت خودشان تفسیر می‌کردند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در برابر این ادعا که؛ پس با تعریف شما در تبعیت از قانون، می‌بینیم که کیهان هم پایبندی به قانون ندارد. چرا که افرادی که هنوز محاکمه نشده‌اند بارها و بارها جاسوس و ستون پنجم دشمن خوانده می‌شوند؟ می‌گوید؛ به نظر من می‌توان مواضع افراد را نقد کرد که افراد در مسائل مختلف چه مواضعی داشتند. اساسا بررسی نظریات افراد می‌تواند به حمایت یا انتقاد از آنها منجر شود. مواضع آقای خاتمی در انتخابات 88 و حوادث بعد از آن مواضع قابل قبولی نیست. اساسا کار رسانه‌ها این است که مواضع افراد را مورد انتقاد قرار دهند. و این به معنی عدم رعایت قانون نیست. درباره محاکمه هم ممکن است روزی اتفاق بیفتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها