أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۱۵۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتحادیه اروپا مانند سیاستمداران آمریکا سرسپرده صهیونیست‌هاست.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد اسماعیل کوثری امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس یعنی اسراییل غاصب بدانند که با آگاهی مردم مسلمان منطقه، دیگر خواب راحتی برای آنها نخواهند گذاشت. نمونه آن کشور سوریه است که می‌خواستند دو ماهه آنجا را اشغال کرده و کار را تمام کنند؛ اما این روزها احساس خطر کردند، زیرا همان تروریست‌هایی که به خاطر انفجار ساختمان دوقلو در نیویورک می‌خواستند اینها را از بین ببرند، به صحنه نبرد سوریه فرستادند؛ زیرا با نیروهای خودشان جرات نمی‌کنند که در صحنه نبرد حضور پیدا کنند و این دلیلی برای شکست دیگر آن‌ها است.

کوثری خاطر نشان کرد: لذا از تروریست‌ها استفاده کرده آن هم با حمایت دلارهای کشورهای عربستان و قطر و امروز ترورسیت‌ها اینچنین شده‌اند که در عمل شکست‌های پی در پی برای‌شان وارد شده که حتی استکبار و صهیونیست نیز به وحشت افتاده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا درباره این‌که نیروهای نظامی حزب‌الله را جزء لیست ترویست‌ها قرار داده، اظهار کرد: اکنون همه جوانان، مردم مسلمان و غیر مسلمان خباثت پنهانی آن‌ها را در اتحادیه اروپا شناخته‌اند، چرا که آن‌ها هم مانند سیاستمداران آمریکا سر سپرده صهیونیست‌ها هستند و باید بدانند که ضرر بزرگی شامل حالشان خواهد شد.

وی افزود: این‌ها از یک طرف نیروهای رزمنده‌ای که شجاعانه و جوانمردانه در مقابل ارتش مقتدر در صحنه رزم می‌جنگند را تروریست می‌شمارند و از طرفی دیگر تروریست‌های آدم کش در سوریه را که ناجوانمردانه زنان و مردان بی‌گناه، روحانیون مسیحی و مسلمان را سر می‌برند مورد حمایت قرار می‌دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به این‌که این روزها مصادف با پذیرش قطعنامه 598 و عملیات‌های قادر و مرصاد بوده اما کمتر به اصل و محتوای موضوع پرداخته شده است، گفت: در نطق خود قسمتی از واقعیت‌های موضوع را می‌گویم تا برای آینده درسی باشد که نگذاریم کسانی که به ظاهر مسئولیت می‌گیرند ولی خود و آینده‌شان را مقدم بر خواست رهبری قرار می‌دهند سر رشته امور را به دست گیرند.

وی افزود: رزمندگان اسلام از روز اول با دست خالی وارد صحنه نبرد با دشمن شدند و در مقابل دشمن با دندان مسلح و قسم خورده صف آرایی کرده و پیروزی‌های بسیار بزرگی نیز از خودشان بر جای گذاشتند، اما زمانی که بعضی مسئولین خسته شده بودند و به دنیا طلبی بیشتر تمایل پیدا کرده بودند، وقتی امام (ره) فرمانی را صادر می‌کردند به شکل دیگری تعبیر و تفسیر می‌کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یاد آور شد: مثلا امام (ره) می‌فرمودند که اگر من بودم اولین ناو آمریکایی را که وارد خلیج فارس می‌شد می‌زدم، چون رزمندگان اسلام آماده شده بودند به طرف ناو آمریکایی حرکت کنند، دستوری صادر نشد، از طرف دیگر فرماندهان و رزمندگان درخواست می‌کردند که مانند عراق در جبهه حضور پیدا کنند و باعث تقویت روحیه رزمندگان شوند اما نه تنها امکانات به هیچ وجه اضافه نشد و حتی زمانی که دولت به ظاهر در ستاد کل قوا مسئولیت گرفت موجب پذیرش قطعنامه شد و جام زهر را به حضرت امام (ره) نوشاندند.

کوثری در ادامه اظهار کرد: رئیس ستاد یعنی آقای موسوی گفت، پول نداریم. معاونت پشتیبانی یعنی آقای بهزاد نبوی گفت امکانات نداریم، معاونت تبلیغات و روابط عمومی یعنی جناب آقای خاتمی گفتند که مردم خسته شده‌اند و دیگر تمایلی به جبهه ندارند و لذا نه تنها مشکلی را حل نکردند بلکه همین اظهارنظرها باعث شد که حضرت امام (ره) قطعنامه را بپذیرند و جام زهر را بنوشند، در صورتی که دیدیم حضرت امام (ره) که احتمال تجاوز مجدد دشمن را می‌داد فرمودند که از دشمن نباید غافل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد:‌لذا ایشان توسط ائمه جمعه‌های سراسر کشور مخصوصا مقام معظم رهبری از مردم خواستند که به سوی جبهه‌ها حرکت کنند و حضور خودشان را در عمل نشان دهند که آنچنان سیل آسا و گسترده حضور پیدا کردند که همین حضور نشان داد که مسئولین دولتی مردم را نمی‌شناختند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: از طرف دیگر تحلیل غلط ارایه شده بود و دیدیم که از قول سید احمد آقا رحمت‌الله علیه نیز مطالبی را مطرح می‌کردند و امام (ره) فرمودند که اگر می‌دانستم مردم اینگونه به جبهه‌ها می‌آیند قطعنامه را قبول نمی‌کردم.

کوثری اظهار کرد: این آقایان چنین قطعنامه‌ را به امام (ره) تحمیل کردند و بعد از آن صحنه بازهم همین آقایان با تفکر اصلاح طلبی در جبهه سبز فتنه‌های سال 78 و 88 را علیه مردم و رهبری طراحی و عملیاتی کردند که با درایت بسیار هوشمنانه مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم خصوصا در روز 9 دی 88 مانند عملیات مرصاد این توطئه‌ هماهنگ شده داخل و خارج را سرکوب نمودند.

وی در ادامه گفت: حال سوال این است که آِیا اینها نباید با توجه به اعمال ناشایست خود پاسخگو و خجالت زده مردم باشند؟ چرا بعد از این همه توطئه‌ها در ضربه زدن به نظام اسلامی ، فکر می‌کنند مردم به آشوب کشاندن تهران و نماز خواندن دختر و پسر کنار هم و آتش زدن عکس امام (ره) و رقص و پایکوبی در روز عاشورا و حمله به حسینیه‌های امام حسین (ع) و آتش زدن و پاره کردن پرچم‌های عزای حسینی در سال 88 را فراموش کرده‌اند.

کوثری خطاب به رئیس جمهور منتخب و در پیشنهاد به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد تا هوشمندانه برای روز تحلیف عمل کنند و از افراد فعال و ساکتین در فتنه سال 88 دعوت به عمل نیاورند تا این امیدواری که در بین مردم ایجاد شده جامه عمل پوشانده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌اش گفت: بعضی از نمایندگان در نطقشان دائما از تهران در حال رفاه صحبت می‌کنند و نمی‌دانند که در برخی از نقاط تهران مردم چه مشکلاتی دارند اما چون اکثر نمایندگان در شمال تهران سکونت پیدا کرده‌اند اطلاعی از مشکلات سایر نقاط تهران ندارند، لذا به همراه سایر نمایندگان تهران در مجمع نماینمدگان پیوسته پیگیر مشکلات مردم هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها