يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۵۱۷۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
يک مقام آگاه امنیتی گفت: به دنبال کشف چندین شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی، بنگاه‌‌های جاسوسی ضمن پیچیده‌تر و فنی‌تر کردن روش‌های قبلی جمع‌آوری و ارسال اطلاعات، «شیوه انبوه» را نیز به روش‌های گذشته اضافه کردند.
به گزارش بولتن نیوز، در دنیای امروز بسیاری از شهروندان به ابزارهای رسانه‌ای همچون موبایل دسترسی دارند. مخابره تصاویر، ویدیوها و خبرها توسط شهروندان با هدف گسترش اطلاع رسانی و بدون چشم‌داشت مالی را پدیده "شهروند- خبرنگار" می‌گویند. 

هم اکنون با وجود فناوری‌های جدید ارتباطی، اطلاع رسانی تنها محدود به خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و خبرنگاران نمی‌ماند، بلکه تک تک مردم تنها با در اختیار داشتن گوشی موبایل و اینترنت، می‌توانند دیگر انسان‌ها را از اتفاقات مهم یا جذاب آگاه کنند و اطلاعاتشان را به اشتراک عمومی بگذارند. در واقع در جهان جدید، هر یک از شهروندان خود به تنهایی می توانند یک رسانه باشند.

در سال‌های اخیر پس از گسترش فرهنگ ديجیتال، اینترنت، تلفن‌های همراه دوربین‌دار و دوربین‌های دجیتال، بسیاری ازشهروندان عادی با تصویربرداری وعکاسی از وقایع پیرامونشان و انتشار آن در سطح اینترنت، فرهنگ جدیدی به عنوان"شهروند خبرنگار"را پدید آوردند.

فرهنگي که به توسعه اطلاعات کمک کرده و باعث بوجود آمدن مشاغل جديد شده است، اما بعد از بوجود آمدن پديده شهروند-خبرنگار، اين پديده مهم اجتماعي به سرعت مورد توجه سرويس‌هاي جاسوسي-سياسي غربي قرار گرفت و اين سرويس‌ها از اين پديده اجتماعي سوء استفاده کرده و از افراد علاقه‌مند به چنين کارهايي به عنوان طعمه‌اي براي جاسوسي بهره مي‌برند.

در همين خصوص يک مقام آگاه امنيتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به سوء استفاده سرويس‌هاي غربي از اين پديده توضيحاتي را ارائه کرده است.

اين مقام آگاه امنیتی با اشاره به شیوه جدید سرویس‌های اطلاعاتی غربی برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز خود گفت: به دنبال کشف چندین شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی، بنگاه‌‌های جاسوسی ضمن پیچیده‌تر و فنی‌تر کردن روش‌های قبلی جمع‌آوری و ارسال اطلاعات، «شیوه انبوه» را نیز به روش‌های گذشته اضافه کردند.

جاسوسي، تحت عناويني همچون همگانی نمودن خبرنگاری، شهروندخبرنگاری و اسامی مشابه

این مقام آگاه امنیتی در ادامه افشاگری خود اظهار داشت: سرویس‌های جاسوسی ‌در این روش پیچیده و فنی تحت عناوینی همچون همگانی نمودن خبرنگاری، شهروندخبرنگاری و اسامی مشابه از عموم مخاطبین خود می‌خواهند حاصل مشاهدات خود از سطح جامعه، ‌زندگی روزمره مردم و کارکرد دستگاه‌های دولتی، تصاویری از موارد مورد اشاره را تهیه کرده و آن را در قالب عکس و فیلم برای رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی ارسال نمایند. 

وی در ادامه افزود: سرویس‌های جاسوسی سیاسی معاند با این روش به دنبال چند هدف هستند که از میان آن‌ها می‌توان به سه هدف مهم اشاره کرد: اول اینکه با جمع‌آوری اطلاعات گوناگون آن هم با شیوه‌ای راحت و رایگان بخش قابل بهره‌برداری اطلاعات ارسال شده را برای سرویس اطلاعاتی جدا نموده و سایر تصاویر که قالب آن‌ها سیاه‌نمایی وضعیت کشور است را در تبلیغات و جنگ روانی رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند به کار می‌برند.

"نشان" کردن افراد با پشتکار و افرادي که دسترسي اطلاعاتي مناسبي دارند 

به گفته اين مقام آگاه امنيتي، در دومين هدف، سرویس‌های جاسوسی میان ارسال‌کنندگان تصاویر و فیلم‌ها افرادی را که دارای پشتکار هستند و نیز افرادی که دسترسی‌های اطلاعاتی مناسب دارند را در اصطلاح "نشان" کرده و در مراحل بعدی با تحت فشار گذاشتن آن‌ها، از این افراد به عنوان جاسوس و مزدور استفاده می‌کنند. 

وي گفت: سومین هدف سرویس‌های جاسوسی-سیاسی غرب ‌این است که آن‌ها سعی دارند سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی جمهوری اسلامی ایران را با انبوهی از افراد و سوژه‌هایی که خبر، عکس و فیلم برای رسانه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب می‌فرستند، مواجه کند و از طرف دیگر سازمان‌های خودی را با حجم زیاد و انبوه افراد مظنون مواجه کنند که در اصطلاح از این شیوه به عنوان شیوه مشغول‌سازی سازمان‌های امنیتی خودی یاد می‌شود. 

ارسال اطلاعات کشور از هر نوعی برای بیگانگان و در هر پوششی که باشد عملی مجرمانه است

اين مقام آگاه امنيتي در توضیح هدف سوم سازمان‌های جاسوسی حریف گفت: این سازمان‌ها از سوی دیگر با این کار خود پوششی برای جاسوس‌هاي سابقه‌دار خود ایجاد می‌کنند تا با استفاده از فراوانی و در لابه‌لای افراد مرتبط با سرویس‌های بیگانه که غالبا از هویت سرویس جاسوسی ناآگاه هستند، به ارسال اطلاعات برای دشمن بپردازد. 

مقام آگاه امنیتي تصريح کرد: قطعا ارسال اطلاعات کشور از هر نوعی برای بیگانگان و در هر پوششی که باشد عملی مجرمانه است و با ارسال‌کنندگان اطلاعات برخورد می‌کنیم. 
ارسال‌کنندگان گزارش‌هاي خبري تصويري از داخل کشور به شبکه‌هاي بيگانه تحت تعقيب قرار خواهند گرفت

شایان ذکر است؛ در گذشته اعضای گروهک تروریستی منافقین و باند گروه جنایتکار ریگی معدوم تحت پوشش شبکه‌های خبری معروف بیگانه تعدادی از افراد فعال در حوزه خبرنگاری و مستندسازی را به خدمت گرفته بودند که توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران به جرم خیانت، جاسوسی و همکاری با تروریست‌ها بازداشت و محاکمه شدند. 

گفتنی است؛ اخیرا شبکه جاسوسی بي‌.بی‌سی فارسی در پوشش برنامه‌ای تحت عنوان شاهد عینی خواستار ارسال گزارش‌های خبری تصویری مستند از داخل کشور شده که برخی گزارش‌ها حکایت از تحت تعقیب قرار گرفتن ارسال‌کنندگان گزارش دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها