يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۵۲۲۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
نمونه ای دیگر از نقض حقوق بشر در ایالت متحده:
خبری که مورخ 25 جولای 2013 از رسانه های جمعی به جهان مخابره شد بار دیگر همگان را در شوک تضاد حرف تا عمل مدعیان دروغین حقوق بشر فرو برد. دو روز پیش، اندرو رید لاکی، جوان 29 ساله که به اذعان گروه مدافع حقوق زندانیان، قطعا دچار بیماری روانی بود به جرم قتل یک کهنه سرباز ارتش امریکا در جنگ جهانی دوم به نام چارلی نیومن -80 سال- به وسیله تزریق مواد سمی اعدام شد.
سروبس بین الملل پایگاه 598 - خبری که مورخ 25 جولای 2013 از رسانه های جمعی به جهان مخابره شد بار دیگر همگان را در شوک تضاد حرف تا عمل مدعیان دروغین حقوق بشر فرو برد. دو روز پیش، اندرو رید لاکی، جوان 29 ساله که به اذعان گروه مدافع حقوق زندانیان، قطعا دچار بیماری روانی بود به جرم قتل یک کهنه سرباز ارتش امریکا در جنگ جهانی دوم به نام چارلی نیومن -80 سال-  به وسیله تزریق مواد سمی اعدام شد.

اندرو در سال 2005 یعنی زمانی که 21 ساله بود با نوه نیومن آشنا شد و وقتی از وجود چند شمش طلا در خانه نیومن مطلع گردید نقشه دزدی –و نه قتل- را کشید. ظاهرا مکالماتی که پیرمرد در دقایق آخر با وی داشت منجر به تشدید حالات روانی اندرو گردیده و وی را به شدت عصبانی کرد.



اندرو لاکی که تمام این مدت را در زندان آلاباما سپری کرده بود تحت درمان بیماری روانی قرار داشته که به اقرار مادرش از کودکی گریبانگیر وی بود. اندرو که حتی یک خودکشی ناموفق را نیز در پرونده پزشکی خود داشت سرانجام در حالیکه هنوز مراحل درمان را سپری می کرد اعدام گردید.

این اعدام که از سال 2011 تا کنون، اولین اعدام در زندان آلاباما عنوان می شود به خوبی نشان میدهد که نظام قضایی امریکا تا چه حد به رعایت بدیهی ترین حقوق انسان ها پایبند است!



این در حالی است که ایالات متحده حمایت از تمامی رژیم های دیکتاتوری و غاصب و ظالم را در کارنامه سیاسی خود دارد و هرازگاهی با ژستی بشردوستانه از عدم رعایت حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا سخن میراند و ابراز نگرانی می کند. اعدام ترزا لوییس، زن عقب مانده امریکایی در سال 2010، یا حکم های سختگیرانه علیه سیاهپوستان از موارد دیگر نقض حقوق بشر در امریکاست که با عوامفریبی های وی در تناقضی آشکار است.



گفتنی است ایالات متحده که همیشه بیشترین انتقادها را به اعدام معارضین امنیت ملی و اخلاقی جامعه ما دارد، پس از چین دومین رتبه حکم اعدام در جهان را از آن خود کرده است.

همچنین، آمارها حاکیست تعداد اجرای حکم اعدام در امریکا از سال 2000 تا 2010 نسبت به دهه پیش از آن، دو برابر گشته است. تزریق مواد سمی، صندلی الکتریکی، اتاق گاز، تیرباران و حلق آویزکردن روش های مرسوم اعدام در امریکاست.

منبع (کلیک کنید)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها