کد خبر: ۱۵۳۰۸۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
رئیس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تنها در زمان ظهور است که انسان‌ها حقیقت شب قدر را درک خواهند کرد.

به گزارش پایگاه 598 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به توفیق مردم در حضور در این مسجد شریف، اظهار داشت: این مسجد یکی از بهترین مکان‌های عالم است و حضور در این مسجد توفیق می‌خواهد؛ شب قدر شب توسل به امام زمان(عج) است زیرا قلوب مرده به دست امام زمان احیا می‎شود.

وی افزود: خدای متعال قلوب را زنده می‎کند و این نقش نیز در زمین به امام زمان (عج) واگذار شده است؛ ایشان قلوب را زنده می‎کنند؛ همان‌گونه که امام حسین (ع) به زهیر عنایت کردند و به حیات رسید.

رئیس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: آن حیاتی که باید به انسان برسد و انسان زنده شود در قرآن معنا شده است که خدا و رسول شما را به چیزی دعوت می‌کنند که شما را زنده می‌کند و تنها در محیط ولایی است که به حیات طیبه می‌رسیم؛ در روایات آمده است آنچه که ما را احیا می‌کند، دست امام (ع) است و قطعاً حیات طیبه به واسطه ولایت است.

استاد میرباقری گفت: خداوند می‌گوید که ما شروع کردیم و شما را دعوت کردیم و حتی پیامبر نیز دعوتش از خودش نیست و از سوی خداست؛ ورود به وادی مغفرت و رحمت از سوی خداست و در این میان ما باید دعوت خدا و رسول را استجابت کنیم تا وارد حیات طیبه شویم.

وی عنوان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام فرمودند که اگر می‌خواهید درجات ولایت و ایمان را دریابید ببینید که چقدر این معارف را درک کرده‌اید؛ باید به این نکته نیز توجه کرد که درجات ایمان با معارف اهل بیت علیهم السلام حاصل می‌شود.

استاد میرباقری ادامه داد: در روایت آمده است که خداوند ما اهل بیت (ع) را در خود درآمیخته و ولایت ما را همان ولایت خود قرار داده است؛ یکی از شئون امام علی (ع) علم ایشان است و پیامبر (ص) هم در این زمینه فرمودند که من شهر علم هستم و علی (ع) دروازه ورود به این شهر است؛ همه معارف قرآن در محضر امام علی (ع) است.

وی افزود: نهج‌البلاغه گوشه‌ای از بیانات امام علی (ع) و مربوط به سال‌های حکومت حضرت است؛ یعنی در 25 سال خانه‌نشینی ایشان بسیاری از این معارف ذکر نشده است؛ یکی دیگر از اوصاف حضرت، شجاعت بود که خداوند نیز به آن اشاره کرده است؛ شجاعت و عدالت امام علی (ع) صرفاً شجاعت و عدالت دنیوی نیست و قطعاً افق معنوی بالایی را مد نظر دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بدون شک اگر می‌خواهیم همسفر اهل بیت (ع) شویم باید همسان اهل بیت شویم؛ آن‌ها ما را به توحید و دوری از دنیا دعوت می‌کنند و از ما می‌خواهند که ما نیز همین نگاه را به دنیا داشته و کمترین اهمیت را برای آن قائل باشیم؛ حضرت از ما متوقع هستند که ما نیز همین نگاه را داشته باشیم که دنیا را این قدر کم در نظر بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر در زمان ظهور واقع می‌شود و همه پرده‌های معنوی کنار می‌رود و مردم حقیقت نزول برکات و انوار را حس خواهند کرد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها