أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۳۷۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
 علما و روحانیون اهل سنت کرمانشاه از عموم مردم مسلمان مخصوصا برادران اهل سنت استان کرمانشاه برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

علمای اهل سنت و ائمه جمعه شهرستانهای روانسر، جوانرود و پاوه در گفتگوهای جداگانه ای با خبرنگار پایگاه خبری مرصاد از مردم مسلمان استان کرمانشاه برای حضور دشمن شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

قدس سرزمین پیامبران الهی است/ باید به اختلاف میان مسلمانان پایان داد

ماموستا ملا احمد شیخی در این باره اظهار داشت: فلسطین سرزمین قبله اول مسلمانان است و همواره شاهد حضور پیامبران الهی در این سرزمین بوده ایم و این دیار  برای ما مسلمانان اهمیت و احترام ویژه ای دارد که با سایر مناطق قابل مقایسه نیست.

ماموستا شیخی روز قدس را روز حمایت همه جانبه از قبله نخست مسلمین واعلام برائت و بیزاری از صهیونیسم دانست و گفت: وظیفه تک تک مسلمین است که در این روز حمایت همه جانبه خود را از برادران و خواهران شان در فلسطین اشغالی به عمل آورند.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: مشکل اصلی کنونی جهان اسلام در قبال حل مسئله فلسطین، اختلاف در بین مسلمانان است و بسیاری از این اختلافات را ناشی از دخالت و نقشه های صهیونیسم در ممالک اسلامی دانست.

وی افزود: اگر مسلمانان مشکلاتشان را حل کنند و با هم هم دل و هم صدا با وحدت در برابر مسئله فلسطین به پا خیزند بی شک صهیونیسم یارا و توانایی ایستادگی را ندارد و این رژیم منحوس و جعلی در کوتاه ترین زمان ممکن از بین خواهد رفت.

روز قدس مجال رساندن صدای مظلومان فلسطین به گوش جهانیان است

امام جمعه شهرستان جوانرود نیز با دعوت از همه مردم به حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس مجال رساندن ندای حق طلبی مسلمانان جهان و رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش عالم است.

ماموستا ملا احمد فخری گفت: تدبیر امام راحل (ره) اقدامی وحدت افزا در میان ملت های مسلمان بود که هراس و ترس صهیونیست ها روز به روز از این اجتماع هماهنگ مسلمانان جهان بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: شکی نیست که فردا در سراسر ایران شاهد سیل خروشان مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تجدید پیمان مسلمانان عالم با قدس شریف خواهیم بود.

روز قدس تمرین وحدت برای خنثی کردن فتنه هاست

همچنین امام جمعه روانسر روز قدس را روز نمایش وحدت عظیم مسلمانان در برابر فتنه های اسرائیل دانست و از همه مردم برای حضور در راهپیمایی این روز دعوت کرد.

ملا عبدالله غفوری گفت: مردم فلسطین سالهاست که در آتش فتنه اسرائیل گرفتار هستند در حالی که ملت های مسلمان دنیا با اراده ای مبتنی بر وحدت می توانند یکی از مقدس ترین مکانهای مسلمین را از چنگال ستم نجات دهند.

وی روز قدس را یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب برای یک مبارزه خاموش نشدنی با دشمنان اسلام عنوان کرد.

گفتنی است ملا محمد محمدی و ملا قادر قادری نیز در پیامهایی از مردم مسلمان استان کرمانشاه و ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده اند.

حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف است

ملاقادر قادری شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک تکلیف دانست و گفت: فلسطین متعلق به مسلمین است که به ناحق غصب شده  و بر همه مسلمانان فرض است که از سرزمین غصب شده خود دفاع کنند.

امام جمعه پاوه مسجد الاقصی را سومین مسجد مهم مسلمانان پس از مسجدالحرام و مسجد النبی دانست و گفت: در روایات آمده که پیامبر اکرم(ص) اهمیت خاصی برای این سه مسجد قائل بودند و احترام، عبادت و دفاع از این سه مسجد را از اولویت های مسلمانان می دانست و امروز یکی از این سه مسجد در دست دشمنان است و این وظیفه مسلمانان را در جهت دفاع از حریم خود و باز پس گیری آن سنگین تر می کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بر ملت شریف ایران و به همه کسانی که به فلسطین عشق می ورزند، فرض است که در این راهپیمایی شرکت کنند و به ادای تکلیف خود بپردازند.

قادری قدس را نماد دین و هویت اسلامی دانست و گفت: مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان بود و پیامبر اکرم(ص) و یاران ایشان به مدت ۱۷ ماه به سمت بیت المقدس نماز خواندند و این مسئله لزوم دفاع از حقوق فلسطین و مسجد الاقصی را نشان می دهد.

وی سپس با اشاره به موج بیداری اسلامی که امسال شاهد آن هستیم، ابزار امیدواری کرد شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها