أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۴۳۱۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رئیس جمهور نباید خود را ورای قانون بداند و باید تنها مجری قانون باشد و در این زمینه نهایت دقت را به خرج دهد.
به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به لزوم تعامل بین مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور برای انتخاب و معرفی وزرا و اجرای سایر برنامه‌ها اظهار کرد: شرط اول تعامل همانطور که در صحبت‌های رئیس جمهور منتخب هم مطرح بود این است که رئیس جمهور اعتقاد به تعامل دو قوا داشته باشد و هر قوه‌ای در چارچوب وظایف خود در چارچوب قانون اساسی کار کرده و بر اساس تعاریف قانون و شرح وظایف هر قوه، جایگاه آن شناخته شود و اعتقاد به این تعامل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم اجرای قانون از سوی رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: شرط دوم این است که قوه مجریه خود را مجری قانون بداند و همانطور که در قانون اساسی آمده، خود را فرای قانون نداند؛ تشخیص اینکه یک قانون با قانون اساسی مغایرت دارد، با شورای نگهبان است نه رئیس یک قوه بنابراین رئیس جمهور باید قانون‌گرا و قانونمند باشد و به قانون عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اینگونه باشد که رئیس جمهور خودش تشخیص دهد که کدام قانون با قانون اساسی مغایر است و به این بهانه از اجرای آن خودداری کند بلکه باید تشخیص آن را به شورای نگهبان بگذارد.

وی با بیان اینکه مجلس نیز باید نهایت تعامل با رئیس جمهور جدید داشته باشد، بیان داشت: مجلس هم باید با رئیس جمهور تعامل کرده و تعامل دو طرفه باشد و در وزرای پیشنهادی، وزرای متعهد به مبانی نظام و انقلاب معرفی شوند چون خود روحانی گفته معتدل، از وزرای تندرو و افراطی دوری کرده و از طرفی دیگر وزرای انتخابی کاردان و متخصص در امور هر وزارت‌خانه باشند.

فولادگر در مورد معرفی کابینه مدنظر حسن روحانی در مراسم تحلیف اضافه کرد: روحانی گفته بود که اگر بتوانم در مراسم تحلیف روز یکشنبه وزرای مد نظرم را معرفی خواهم کرد اما الزامی در معرفی وزرای مد نظر روحانی در مراسح تحلیف وجود ندارد و او برای این کار دو هفته فرصت دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها