کد خبر: ۱۵۵۱۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر تلاش برای رسیدن به محبت ائمه اطهار(ع) گفت: دارا بودن این محبت در حقیقت بزرگ‌ترین گنج‌هاست.
به گزارش 598 به نقل از فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی دوشنبه‌شب در بیست و ششمین جلسه درس اخلاق رمضان خود در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با اشاره به صبر و تحمل حضرت یوسف(ع) بر مشکلات و بلاهایی که برایشان اتفاق می‌افتاد، اظهار کرد: ایشان همواره آزادگی و عزت خویش را در مصائب حفظ کردند و خداوند هم پیامبرش را به جایگاهی رساند که همگان مطیعش شدند.

 
وی افزود: قرآن کریم با ذکر این داستان می‌خواهد انسان‌ها را متوجه این حقیقت سازد که جزای صبر در راه خدا، خیر و نیکی است و خداوند به انسان‌ها دستور می‌دهد در مشکلات صبر داشته باشند و به سرانجام نیکوی خویش مطمئن باشند.

 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اهل ایمان هیچ‌گاه از مشکلات و بلاها دور نخواهند بود خاطرنشان کرد: سنت الهی بر این است که هر کس ایمان بیشتری دارد بیشتر دچار مشکلات خواهد شد زیرا هر کس می‌خواهد ثمره عقاید صحیح خویش را ببیند باید هزینه آن یعنی تحمل مشکلات را هم بپردازد.

 
وی ادامه داد: در روایتی که در اصول کافی نقل شده می‌خوانیم مومنان چهار نوع مشکل و مصیبت را همواره تحمل می‌کنند که البته شاید هر چهار مورد به یک شخص نرسد؛ نخست آنکه مومن دیگری به آنها حسد می‌برد و صبر بر این مصیبت سخت‌ترین مشکلات و سختی‌هاست.

 
آیت‌الله مصباح یزدی منافقان و فعالیت‌های آنها علیه اهل ایمان را دومین مصیبت مومنان دانست و تصریح کرد: دشمنانی هم هستند که به صورت علنی با اهل ایمان مبارزه می‌کنند و چهارمین مصیبت هم شیطان و وسوسه‌های اوست.

 
استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه صبر بر این مشکلات موجب می‌شود مومنان به درجات بالاتری برسند گفت: در نظام الهی هر کس به خداوند ایمان می‌آورد باید مورد امتحان قرار گیرد.

 
وی بیان داشت: شخصی به خدمت امام صادق(ع) رسید و از مشکلات گلایه کرد و آن حضرت هم ضمن دعوت او به صبر و تحمل سختی‌ها، دنیا را به مثابه زندانی دانستند که اهل ایمان نمی‌توانند در آن آرامش داشته باشند و راحت زندگی کنند.

 
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به روایاتی که به رابطه مستقیم میان شدت بلاها و میزان ایمان افراد اشاره دارند عنوان داشت: شخص مومن از بلا و مصیبت نمی‌هراسد و آن را به عنوان ابزاری برای ارتقای درجه خویش قلمداد می‌کند به شرطی که بر آنها صبر کند.

 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تلاش برای رسیدن به محبت ائمه اطهار(ع) گفت: دارا بودن این محبت در حقیقت بزرگ‌ترین گنج‌هاست و در روایت است که اگر شخصی این گنج را داشته باشد حتی اگر بر قله کوهی بدون غذای کافی زندگی کند باز هم نباید نگران باشد.

 
وی با اشاره به تازه‌مسلمانانی که با مذهب شیعه آشنا شده‌اند، بیان داشت: آنها همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و از جامعه و خانواده خود طرد می‌شوند اما به دلیل آنکه شیرینی محبت اهل بیت(ع) را چشیده‌اند صبر می‌کنند و این برای ما که به رایگان آن را به دست آورده‌ایم آنچنان ارزشمند نیست.

 
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: بعضی دیگر از بندگان خاص خدا به دلیل آنکه خداوند را همه کاره و مالک خود می‌دانند عقیده دارند هر آنچه او بخواهد باید عملی شود و وظیفه ما تنها صبر است.

 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: از این بالاتر هم برخی انسان‌ها وجود دارند که تنها آرزوی خود را جلب رضایت خداوند دانسته و در همه حال حتی زمانی که بر مشکلات صبر می‌کنند رابطه‌ای دوستانه و عاشقانه با پروردگار خویش دارند.

 
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هنگام شهادت فرزندشان حضرت علی اصغر(ع) مقداری از خون او را رو به آسمان پرتاب کردند گفت: ایشان فرمودند خدایا چون تو شاهد این مصیبت هستی صبر بر آن برایم آسان می‌شود.

 
آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: مومنان حقیقی خدای خویش را ناظر بر اعمالشان می‌بینند و همین برای آنها کافی است تا صبر پیشه کنند؛ امیدواریم خداوند به برکت ماه رمضان و روزهای باقیمانده از آن چنین ایمانی را نصیب ما هم بفرماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها