کد خبر: ۱۵۵۴۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۱۸ تير ۱۳۹۰

حجت اسلام والمسلمین محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پنجمین اردوی تشکیلاتی دانشجویان شعیه ترکیه با بیان اینکه زندگی من با جوانان و دانشجویان گذشته است گفت: آدم گاهی برای از دست دادن شور جوانی تاسف می خورد زیرا جوانی فرصتی برای ساختن زیربنای زندگی در دوره‌های بعدی است. 

وی افزود: خدا را شکر که خداوند متعال ما را انسان آفرید واینکه انسان آفریده شدیم نخستین نعمت خداوند است و دومین نعمت او مسلمان بودن ما و ایمان به آخرت است. 
 
محمدیان تصریح کرد: چند سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی کنفرانسی با عنوان شناخت هویت شیعه با حضور فرانسیس فوکویاما تئوریسین و نظریه‌پرداز غرب برگزار شد، وی جمله‌ای شنیدنی در باره شیعه بیان کرد. فوکویاما گفت: شیعه پرنده‌ایست که از تیررس ما خارج شده است. این پرنده دو بال به رنگ های سرخ و سبز دارد. آن بال سبز بال مهدویت و انتظار فرج است. بال سرخ آن هم جهاد و شهادت است که ریشه در کربلا دارد. 
 
وی با اشاره به مباحث آن کنفرانس ادامه داد: فوکویاما در آن جمله به 2 عنصر اصلی و ارزشمند شیعه اشاره کرده است. هنری کوربن فرانسوی که بارها قبل از انقلاب به ایران آمده بود می‌گوید تنها یک دین زنده در دنیای امروز وجود دارد که تشیع نام دارد زیرا تنها دینی است که معتقد به وجود انسان کامل و زنده است. 
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عنوان کرد:ما شیعیان تنها کسانی هستیم که معتقد به وجود انسان کاملیم، کسی که کامل‌ترین انسان روی زمین است، که در نتیجه آن می‌توان گفت ما بی‌کس نیستیم و صاحبی داریم. . از همین روست که ما در مورد امام زمان(عج) می‌گوییم عین ا... ناظره، یدا... باسطه، أذن ا... باصره یعنی چشم ناظر خداوند، دست باز خداوند و گوش شنوای خداوند. 
 
محمدیان بیان داشت: اینکه ما یا باید ایشان را ببینیم و یا آنکه از ولایت منسوب به او پیروی کنیم بسیار مهم است و ما مطمئن هستیم که دست ایشان بالای سر ماست و هدایتمان می‌کند. 
 
وی با شاره به آیه 54 سوره مبارکه مائده گفت: در دانشگاه‌های ما جذاب‌ترین بحث فکری و دینی، بحث مهدویت است و همانطور که در سوره مائده خوانده‌ایم، شش ویژگی یاران امام زمان آمده است که می‌تواند مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.در این آیه در مورد آینده آمده است: ای مومنین اگر از دین خدا دست بردارید، خداوند قومی را در آینده خواهد آورد که پرچم دین را بالا خواهد گرفت. 
 
محمدیان افزود: در طول تاریخ اسلام هیچ مکتبی مانند تشیع در راه عقیده و مکتبش خون نداده است و این مکتب مانند درختی است که اکنون میوه‌هایش به ثمر رسیده است. 
 
وی تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی اگر عنصر کربلا و شهادت را سرلوحه کارمان قرار نمی‌دادیم مسلماً شکست را تجربه می‌کردیم. ما در روزگاری انقلاب کردیم که ابرقدرت‌های شرق و غرب دنیا را اداره می کردند دراین 
میان ابر قدرت شرق معتقد بود که دین افیون ملت‌هاست و ابرقدرت غرب نیز به‌کلی معتقد به عدم حضور دین در عرصه اجتماع بود و رابطه خدا و انسان را شخصی می‌دانست. در چنین فضایی بود که انقلاب اسلامی ایران، خود را به مردم جهان معرفی کرد. 
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، آمریکا به گمان این بود که انرژی مردم تخلیه شده است و می‌تواند به اسم جمهوری اسلامی، ایران را مانند پاکستان در دست بگیرد. 
 
وی گفت: طی 2 سال اول انقلاب، بسیاری از نیروهای وابسته به آمریکا توانستند در دولت بازرگان نفوذ پیدا کنند که در این میان دانشجویان انقلابی و رهرو خط امام خمینی(ره) متوجه این موضوع شدند و لانه جاسوسی را 
تسخیر کردند که در کلام امام(ره) به انقلاب دوم تعبیر شد. پس از این واقعه، سران آمریکایی متوجه شدند که نمی‌توانند در ایران نفوذ کنند و جنگ تحمیلی را به همین دلیل به راه انداختند؛ در حالیکه ما از هیچ نوع امکاناتی برخوردار نبودیم. 
 
محمدیان افزود: ایران در زمان جنگ تحمیلی هیچ چشم‌داشتی به خاک عراق نداشتیم و بر همین اساس است که اکنون نیز با مردم این کشور رابطه دوستانه برقرار کرده است. 
 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در حال حاضر آمریکا از طریق افغانستان در شرق، عراق در غرب و نیز از شمال و جنوب کشور ما را محاصره کرده است که هدف آن نیز از این کار، مشخص است.
 
وی با اشاره به قدرت مالی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا بیان داشت: این کشور غاصب عراق را اشغال کرده است تا بتواند به اهداف شوم خود برسد اما همانطور که مشاهده می‌کنید مردم عراق د ر انتخابات مجلس شرکت کرده و بعد از آن به هنگام تشکیل کابینه دولت این کشور، بنابر گفته خود آمریکایی‌ها، طرفداران ایران پیروز میدان شدند. 
 
محمدیان تصریح کرد: در افغانستان هم  وقتی مجلس این کشور به دنبال برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود، اکثریت نمایندگان از میان افراد معتقد به جهاد با آمریکا انتخاب می‌شوند. 
 
همچنین وی عنوان کرد : لبنان حیات خلوت آمریکا بود اما می‌بینیم کهامروز  در اختیار حزب‌ا... و شیعیان قرار گرفته است. 
 
محمدیان تاکید کرد: اتفاقات امروز منطقه نشان می‌دهد که تفکر انقلابی میان مردم شکل گرفته است و تفکر اهل بیت بیشترین مخاطب را در دنیا دارد بطوریکه شش سال قبل از خطر هلال شیعی در منطقه سخن مي گفتند که امروز می‌توان گفت آن هلال تبدیل به ماه کامل شده است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید خود را آماده کنیم که بعد ازدرخشش ماه، نوبت طلوع آفتاب خواهد رسید. شیعیان روزهایی خوشتر از امروز درتاریخ ندیده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها