أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۵۷۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
گزارشی از جلسات تابستانه درس گفتار موسسه روزگار نو:
در ایران کنونی ما اندیشمندان و اهالی فکر با گرایش‌ها و اختلاف‌نظرهای گوناگون حضور دارند. اما متأسفانه عمده‌ی جامعه‌ی دانشگاهی و حوزوی، یا اطلاع چندانی از منظومه‌ی فکری هر اندیشمند ندارند. روزگار نو در راستای «فهم وضعیت فکری ایران معاصر» تلاش کرده است تا زمینه‌ای را فراهم کند که نمایندگان جریان‌های مختلف فکری یا شخصیت‌هایی که به عنوان متفکران معاصر مطرح هستند، در این موسسه حضور پیدا کرده و بی‌واسطه به ارائه‌ی تفکر خود بپردازند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، مؤسسه فرهنگی هنری «روزگار نو» که از زمستان 1391 اقدام به برگزاری درس‌گفتارهایی در راستای بازخوانی تاریخ اندیشه و هنرِ ایران و غرب نموده است، در ترم تابستان اقدام به برگزاری سلسله جلسات «روایت افق‌های فکری ایران معاصر» خواهد کرد.

در ایران کنونی ما اندیشمندان و اهالی فکر با گرایش‌ها و اختلاف‌نظرهای گوناگون حضور دارند. اما متأسفانه عمده‌ی جامعه‌ی دانشگاهی و حوزوی، یا اطلاع چندانی از منظومه‌ی فکری هر اندیشمند ندارند یا اینکه با روایت‌های دست‌دومی و باواسطه -که اغلب مملو از سوءفهم و سوءبرداشت است- با اندیشمندان آشنا شده‌اند.



روزگار نو در راستای «فهم وضعیت فکری ایران معاصر» تلاش کرده است تا زمینه‌ای را فراهم کند که نمایندگان جریان‌های مختلف فکری یا شخصیت‌هایی که به عنوان متفکران معاصر مطرح هستند، در این موسسه حضور پیدا کرده و بی‌واسطه به ارائه‌ی تفکر خود بپردازند تا مخاطبین با شنیدن سیر فکری هر فرد و طرح پرسش‌ها و سؤالات به ظرفیت‌های هر اندیشه برای مواجهه با مسائل ایران معاصر پی ببرند.

از 26 مردادماه، آیت‌الله سیدان برای ارائه‌ی مکتب تفکیک، حجت‌الاسلام خسروپناه برای ارائه‌ی نوصدرایی، حجت‌الاسلام پیروزمند برای ارائه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی قم، دکتر سلیمان حشمت و دکتر محمد رجبی برای ارائه‌ی اندیشه دکتر فردید؛ و دیگر اندیشمندان و صاحب‌نظران در موسسه روزگار نو حاضر خواهند شد.

همچنین درس‌گفتارهای فلسفه‌ی تاریخ شیعه با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری، تاریخ سینما با حضور مسعود فراستی، فلسفه سینما با حضور سید مهدی ناظمی و متن‌خوانی «هستی و زمان» هایدگر با حضور دکتر مهدی معین‌زاده برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این موسسه (www.roozegareno.net) مراجعه نمایند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها