أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۷۸۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
سید محمد حسینی وزیر پیشین ارشاد اتاقش را به علی جنتی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی صبح 26 مرداد ماه در ابتدای ورودش به ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهارستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا‌ درباره نخستین اولویت‌اش برای آغاز به کار در این وزارتخانه بیان کرد: اولویت‌ها را باید یک به یک بیان کنیم. اما قبل از هر چیز باید با شرایطی که وزارت ارشاد اکنون دارد آشنایی بیشتری پیدا کنم، چرا که من در چند سال گذشته کمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دور بوده‌ام.

وی ادامه داد: پس از این آشنایی اولیه‌، به تدریج با توجه به سیاست‌ها و اولویت‌های، دولت تدبیر و امید که طبیعتا کمی با سیاست‌های گذشته متفاوت است،‌ کارها و اقدامات را اعلام می‌کنیم.

جنتی خاطرنشان کرد: در آینده به تدریج اقدامات ‌،اولویت‌ها و فعالیت‌ها را در بخش‌های فرهنگ و ادب ‌، مسائل هنری‌، سینما‌ و سایر فعالیت‌ها بیان خواهیم کرد.

کاهش مقررات دست و پاگیر در وزارت ارشاد

وزیر جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی وضعیت صدور مجوز کتاب در این وزارتخانه گفت: سعی من این است تا آنجا که می‌شود بتوانیم بعضی از مقررات دست و پاگیری که وجود دارد را به حداقل ممکن برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ممیزی افراد در صدور مجوز کتاب و سایر مسائل هنری با لبخند، گفت: افراد قابل ممیزی نیستند.

جنتی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره زمان معرفی معاونانش عنوان کرد: این کار به تدریج انجام می‌شود و اکنون نمی‌توان برای آن زمان تعیین کرد.

استقبال سید محمد حسینی از علی جنتی

به گزارش ایسنا، سپس علی جنتی با همراهی خبرنگاران و عکاسان به دفتر وزارت در طبقه چهارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و با استقبال سید محمد حسینی وزیر سابق روبرو شد.

حسینی ضمن خوش آمدگویی به وزیر ارشاد برای او آرزوی موفقیت کرد .

در ادامه علی جنتی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اولویت کاری‌اش در مجموعه وزارت ارشاد گفت: اولین برنامه من شناخت این مجموعه‌، مسائل‌، مشکلات و چالش‌هایی است که دارد و پس از آن برای اینکه بتوانیم در جهت حل این مسائل گام برداریم برنامه ‌ریزی خواهیم کرد.

حسینی: الان احساس راحتی و سبک‌بالی می‌کنم

سید محمد حسینی (وزیر سابق ارشاد) نیز در پاسخ به پرسشی درباره‌ی احساسش در هنگام تحویل مسوولیت وزارت به علی جنتی گفت: مسوولیت وزارت ارشاد یک مسوولیت خطیر و سنگین بود و خداوند را شاکر هستیم، توفیق داد که در این چهار سال خدماتی را در این مجموعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: الان که بار این مسوولیت از روی دوشم برداشته شده ‌، احساس راحتی و سبک بالی می‌کنم. امیدوارم آقای جنتی بتوانند بیش از گذشته اقدامات را پیش ببرند. البته دوستان ما هم هر همکاری که لازم باشد را با ایشان انجام خواهند داد و ما هم در خدمتشان هستیم.

حسینی درباره آینده کاری‌اش پس از خروج از وزارت ارشاد اظهار کرد: قطعا کار اصلی من در دانشگاه‌ است و راه اصلی خودم را ادامه می‌دهم. البته بدان معنا نیست که از کارهای فرهنگی و هنری کناره بگیرم.

جنتی: از نظرات دیدگاه‌های آقای حسینی استفاده می‌کنم

به گزارش ایسنا‌، در پایان گفت‌وگوی وزرای سابق و فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، علی جنتی ضمن تقدیر از خدمات دکتر سید محمد حسینی در این مجموعه گفت: آقای دکتر حسینی جزو شخصیت‌های فرهیخته کشور هستند. من در دو دهه گذشته با ایشان کار داشتم و نزدیک بوده‌ام. از نزدیک همکاری‌هایی را هم با ایشان داشته‌ام و هم چنان از نظرات و دیدگاه‌های آقای حسینی استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا،‌ پس از این سخنان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌ی شورای مدیران را برگزار کرد.

جواد شمقدری، صحاف و محمدعلی منفرد از جمله مدیرانی بودند که خبرنگاران دیدند که وارد جلسه‌ی شورای مدیران شدند.

به گزارش ایسنا، علی جنتی فرزند آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمده است. پس از گذراندن دوران متوسطه و دبیرستان در مدرسه علمیه منتظریه (حقانی)، تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد و به مدت ۱۰ سال در زمینه ادبیات عرب، منطق، ‌فلسفه، اقتصاد اسلامی و فقه و اصول نزد استادان حوزه دانش‌ اندوخت. جنتی پس از پایان سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات شبیری زنجانی، یوسف صانعی و آذری قمی ‌گذراند.

وزیر ارشاد در سال ۱۳۵۴ پس از یک دوره مبارزه و درگیری با ساواک، با مشورت شهید بهشتی و آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی عازم سوریه و لبنان شد و مدتی در این دو کشور اقامت کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسؤولیت‌هایی چون مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اهواز، نمایندگی قوه ‌قضاییه در شورای سرپرستی صداوسیمای جمهوری‌ اسلامی ایران، استانداری خوزستان، عضویت در ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا و ریاست دفتر جانشین فرماندهی کل قوا، استانداری خراسان، معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، سفارت ایران در کویت و معاونت سیاسی وزارت کشور را تجربه کرد.

او که در مقطعی به عنوان مدیر شبکه اول سیما فعالیت کرده است، مسؤولیت‌های دیگری را نیز تجربه کرده که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از: قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشاور وزیر امور خارجه و رییس کمیته فرهنگی – اجتماعی شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاسی وزارت کشور و پژوهشگر سیاست خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک.

به گزارش ایسنا، ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، عبدالمجید معادی‌خواه، سیدمحمد خاتمی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، سید عطاءالله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی ، محمدحسین صفارهرندی و سید محمد حسینی به عنوان وزیر تاکنون در راس وزارتخانه ارشاد در سال‌های پس از انقلاب مشغول به کار بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها