أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۸۵۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
در حاشیه گلایه سلحشور از عدم حمایت از سریال حضرت موسی:
سلحشور در مصاحبه می گوید که سریالش (یوسف پیامبر) از پربیننده ترین سریال های دنیا بوده و حتی به زبانی چون ایتالیایی و همه زبان های کشورهای اسلامی دوبله و پخش شده. اما خب، دیگر پولی برای صدور انقلاب نداریم که بخواهیم یک بار دیگر چنین اثری بسازیم و لذا او می گوید که سرمایه گذاران خارجی زیادی هستند که می خواهند روی این پروژه با اشتیاق سرمایه گذاری کنند (همین اعراب لبنان و ...) که البته در کشور آنها «جمهوری اسلامی» نشده، بلکه یک حکومت لیبرال سرکار است. چه جالب! پس از سی و چند سال از انقلاب، فیلم ساز انقلابی برای ساخت فیلم دینی، باید از سرمایه گذار خارجی پول بگیرد!
سرویس نقد رسانه پایگاه 598/ فرج الله سلحشور در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در حال نگارش قسمت های پایانی سریال حضرت موسی است، اما تاکنون از طرف صدا و سیما نه هیچ مراجعه ای و نه هیچ حمایتی از او شده. او مؤسسه ای دارد که در آن به تربیت فیلمساز بر اساس تئوری قرآنی خود می پردازد و تاکنون ده ها فیلمنامه هم به نگارش درآورده. اما نه از سوی وزارت ارشاد و نه صدا و سیما، در حد بودجه ای دو سه ملیاردی هم از او حمایت نشده. البته وضع، وخیم تر از این است؛ اما برای پرهیز از سرخوردگی نیروهای انقلاب، به پیروی از خود او چیز دیگری نمی گوییم.



او در همان مصاحبه می گوید که سریالش (یوسف پیامبر) از پربیننده ترین سریال های دنیا بوده و حتی به زبانی چون ایتالیایی و همه زبان های کشورهای اسلامی دوبله و پخش شده. اما خب، دیگر پولی برای صدور انقلاب نداریم که بخواهیم یک بار دیگر چنین اثری بسازیم و لذا او می گوید که سرمایه گذاران خارجی زیادی هستند که می خواهند روی این پروژه با اشتیاق سرمایه گذاری کنند (همین اعراب لبنان و ...) که البته در کشور آنها «جمهوری اسلامی» نشده، بلکه یک حکومت لیبرال سرکار است. چه جالب! پس از سی و چند سال از انقلاب، فیلم ساز انقلابی برای ساخت فیلم دینی، باید از سرمایه گذار خارجی پول بگیرد!

البته ما علاوه بر اینکه برای صدور انقلاب پول نداریم، نیرو هم نداریم که مثلاً چیزی نظیر موسسه مرحوم بروجردی در هامبورگ تأسیس کنیم و چندتا طلبه بگذاریم تبلیغ اسلام بکنند. حتی قدر این شبکه هایی که از آمریکا پخش می شوند و یک نفر از صبح تا شب در آنها تبلیغ مسیحیت یا وهابیت می کند هم زور نداریم که شبکه های برای تبلیغ اسلام در مثلاً کشورهای آمریکای لاتین که از قضا با ما دوست هم هستند و یا مردم بی آزار آسیای شرقی پخش کنیم و مثل آب خوردن، شیعه درست کنیم (سریال آقای سلحشور، به زبان های چینی و ژاپنی و کره ای ترجمه نشده). بالاخره صدور انقلاب، هزینه دارد و ما هم پول نداریم دیگر.

البته انقلاب ما دارد خود به خود صادر می شود و مردم سراسر دنیا دارند حتی با اینترنت موبایل هم که شده، شبانه روز اخبار شبکه پرس تی وی و العالم را مشاهده می کنند و ما را الگوی خودشان قرار می دهند! البته دیگر نباید پرسید که آیا مردم دنیا با وجود هزاران شبکه که صبح تا شب علیه ما تبلیغ می کنند و دروغ می پراکنند، چرا باید به اخبار تلویزیون دولتی ما اعتماد کنند؟! باید خوشبین بود؛ در سیاست خارجه باید خوشبین بود.!

اصلاً مگر صدور انقلاب رسانه می خواهد؟ رسانه مگر چکار می کند؟ حرف های ما را به گوش آنها می رساند، بزرگانمان را می شناساند، آرمان هایمان را معرفی می کند، موفقیت هایمان را به آنها نشان می دهد و یک کاری مثل همین اخبار ساعت 2 خودمان می کند. خب مگر برای صدور انقلاب، اینها لازم است؟ اخبار خودشان از طریق رسانه های خارجی می روند و خدا را شکر، درست و تحریف نشده هم می روند! مثلاً حتماً الآن مردم دنیا می دانند که درست است ایرانیان فردی که هشت سال توسط رسانه های حامی نظام، بعنوان نماد تعامل و سازش با غرب معرفی می شد را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند، ولی ابداً و ابداً این انتخاب و به قول رئیس جمهور «پیام رأی مردم»، عقب نشینی و کوتاه آمدن و فیتیله را پایین کشیدن نبود.

انقلاب خودش صادر می شود؛ همین که مردم دنیا می بینند این نظام سی و چند سال است علی رغم تمام دشمنی ها سرپا ایستاده و مردم در این حجم عظیم در انتخابات شرکت می کنند، متوجه می شوند که تنها راه نجاتشان، جمهوری اسلامی است و مردم دنیا فقط جمهوری اسلامی را می بینند که سر پا ایستاده و اصلاً کشور دیگری را نمی شناسند و تاریخ نمی دانند! و برای مردم دنیا هیچ وقت این سوال پدید نمی آید که خب از بین این همه کشوری (مثل چین و روسیه) در مقابل آمریکا ایستادند، چرا باید به ایدئولوژی جمهوری اسلامی روی آورد؟ اصلاً مگر لازم است ما ایدئولوژی مان را برای کسی توضیح دهیم؟ خب رسانه های بیگانه دارند خودشان ایدئولوژی ما را به بهترین نحو (!) به دنیا معرفی می کنند دیگر. انقلاب خودش دارد صادر می شود!

در اینگونه نقدها، از جایی جلوتر نمی شود رفت. چون متن دیگر قابلیت انتشار در هیچ رسانه ای را پیدا نمی کند! چون می شود مصداق سیاه نمایی و مردم را ناامید می کند. کاش رسانه ای پیدا شود که جمهوری اسلامی را بر اساس آنچه «خودش» می خواسته بشود نقد کند، نه آنچه دیگران می خواستند بشود. مثلاً به این فکر کند که چرا ما از «درصدد خشکانيدن ريشه‌هاي فاسد صهيونيسم، سرمايه‌داري و کمونيسم در جهان» بودن یا «بسيج بزرگ سربازان اسلام در جهان را به راه» انداختن یا « پرچم "لا اله الا الله" را بر قلل رفيع کرامت و بزرگواري به اهتزاز» در آوردن یا « براي احياي هويت اسلا‌مي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه‌گذاري» کردن یا... به حدی از ناباوری ملی رسیدیم که وقتی خواستیم چشم انداز 20 ساله بنویسیم، «آرزو» و «آرمان» مان این بوده که پنجاه سال پس از انقلاب، حداقل در بین افغانستان و پاکستان و ارمنستان و آذربایجان و دوبی و قطر و کشورهای منطقه، بلکه کشور اول باشیم!؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
۶
۲
انسانهای ارزشی وجود دارند که تمام وجود و وقت خود را وقف جمهوری اسلامی کرده اند تا اسلام را جهانی کنند و حرف جهانی را به مردم جهان برسانند . نمونه هایی چون استاد حسن عباسی ، اقای سلحشور زیاد نیستند که تلاش می کنند تا اسلام ناب پیاده شوند اما نه تنها اینها را همراهی نمی کنند بلکه در مقابل این انسانهای ارزشی می ایستند و مانع کار ایشان می شوند . امیدوارم روزی فرانرسد که ما ایشان را از دست دهیم و به خاطر کرده ی خودمان پشیمان شویم . شما در نظر بگیرید سالهای اخیر تعداد افرادی که به بصیرت افزایی می پرداختند چقدر کاهش یافته است چرا این اتفاق افتاده است ؟ این را می توان در تخریب ها و سنگ اندازی سر راه انسان ها ارزشمند انقلابی جستجو کرد .
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
۱۰
۲
چطور برای فوتبال خصوصا این دو تا تیم تهرانی میلیاردی بودجه هست برای فیلمهای کثیف اصغر فرهادی هست برای ورزش هست ولی دین نه چه جمهوری اسلامی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
۱
۲
صدور انقلاب با کارهای تاریخی ساخته شده توسط سلحشور؟!!!
کارهای تاریخی که در غرب بهتر از ما انجام شده ، این ها کارهای دینی به آن مفهوم واقعی نیستند ، همانطور که حسن عباسی خود چنین تحلیل کرده
به علاوه حاشیه سازی ها و سخنان عجیب سلحشور و آسیب های آن یه اسلام اثری برای فیلم ها نگذاشته ، آن تنفری که الان عده ی زیادی از ایشان دازند به خاطر سخنان نسنجیده و اتهاماتی است که از سوی ایشان مطرح می شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها