کد خبر: ۱۶۰۹۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
هافبك تيم فوتبال پرسپوليس گفت: «من استيلي‌ها، کريمي‌ها، عابدزاده‌ها يا مهدوي‌کيا‌ها را يادم است و خاک پايشان هم هستم.»

598؛ قاسم دهنوي تصميم گرفته بود مصاحبه نکند و به قول معروف خودش را ممنوع‌المصاحبه کرده بود. اما انتقادات رهبري‌فرد پس از باخت به نفت تهران باعث شد او سکوتش را بشکند و جواب حرف‌هاي مدافع قديمي پرسپوليس را بدهد. در واقع دهنوي و رهبري‌فرد با صحبت عليه همديگردوئل راه انداختند. هافبک پرسپوليس در واکنش به صحبت‌هاي رهبري‌فرد گفته بود، او را نمي‌شناسم! همين حرف شماره 6 پرسپوليس خشم رهبري‌فرد را بيشتر کرد و او از کوره در رفت. او دهنوي را قهرمان ليگ بي‌ريخت‌ها خطاب کرد! بهتر است باقي ماجرا را در گفتگويي که با دهنوي داشتيم بخوانيد:


* چرا در اين مدت مصاحبه نمي‌کردي؟
- از اول فصل حرف‌هاي زيادي در مورد من زدند که واقعا خسته شده بودم. به همين دليل ترجيح دادم سکوت کنم.


* با مصاحبه‌اي که عليه رهبري‌فرد کردي، حسابي سکوتت را شکستي؟
- من عليه کسي مصاحبه نکردم.


* گفته بودي رهبري‌فرد را نمي‌شناسي؟
- مگر بايد بشناسم؟!


* او بازيکن پرسپوليس بود مگر مي‌شود نشناسي؟
- واقعا نمي‌شناسمش! مهم اين است که الان پرسپوليس مي‌خواهد چه کار کند؟ در حال حاضر چه شرايطي دارد نه اينکه گذشته‌ها چه اتفاقي افتاده!


* پرسپوليس با رهبري‌فرد قهرمان شده و اتفاق کوچکي نبوده ...
- همان قهرماني 10 سال پيش؟! بابا الان را بچسبيد و گذشته‌ها گذشته است! من که سنم قد نمي‌دهد و بازي‌هاي او را يادم نمي‌آيد!


* اما متولدين 64 و 65 هم رهبري‌فرد را يادشان است؟
- من که يادم نيست! من بي‌احترامي نکردم. پيشکسوتان براي من ارزش دارند. فقط گفتم نمي‌شناسمش! من استيلي‌ها، کريمي‌ها، عابدزاده‌ها يا مهدوي‌کيا‌ها را يادم است و خاک پايشان هم هستم.


* خبرداري در مورد چهره تو رهبري‌فرد چه نظري داد؟
- دمش گرم قشنگ گفته و خوشم آمد! نظر لطف ايشان است. در ضمن مگر اين آقا مي‌خواهد با من ازدواج کند که در مورد قيافه من نظر مي‌دهد؟! اما اگر مي‌خواهد افتخارات ديگرم را هم بگويم.


* بگو ...
- من 7 بازي ملي دارم با 5 گل. با تراکتور نايب قهرمان ليگ هم شدم. با مس هم به ليگ برتر آمدم و به اميد خدا با پرسپوليس هم قهرمان مي‌شوم.


* او حتي گفته تا تو در مورد کريمي صحبت کردي و از جايي که آمدي آب و برق ندارد.
- واقعا خنده‌دار است. چه حرف‌هايي زدند. درست نيست جواب بدهم چون نمي‌خواهم خدايي ناکرده پيشکسوتان ناراحت شوند.


* مگر چه جوابي مي‌خواهي بدهي؟
- پيشکسوت واقعي مثل عزيزان ديگر خير و صلاح پرسپوليس را مي‌خواهند نه اينکه هزار تا وصله به بازيکن بچسباند. فعلا که لباس پرسپوليس تن ماست. تعصب به اين نيست که 10 سال پيراهن يک تيم را بپوشي.


* پس از اين حرف هم که گفته اگر تعصب داشتي هر سال پيراهن يک تيم را نمي‌پوشيدي، ناراحت شدي؟
- ناراحت شدم و اصلا حرف‌هايشان برايم مهم نيست. فقط بخاطر هواداران مي‌خواهم حرفم را بزنم. مهم اين است که با تمام وجود براي لباسي که تن مي‌کني، بازي کني. چه فايده دارد 10 سال در يک تيم باشي و فايده‌اي نداشته باشي. پيراهن هر تيمي که مي‌پوشم برايم مقدس است و در همان يک سال با جان و دل بازي مي‌کنم. مگر خوب بازي کردن به قيافه و اين حرف‌هاست!


* چرا پرسپوليس خوب بازي نمي‌کند که اين انتقادها هم نشود؟
- ما تا حالا بد کار نکرديم و 11 امتياز هم گرفتيم. ما به بالاي جدول مي‌رسيم و خودمان را به کورس مدعيان مي‌رسانيم. ليگ 30 هفته است و بهتر است صبور باشيم.


* اما پرسپوليس در 6 بازي، 2 باخت آورده؟
- ما بهتر مي‌شويم و قبول داريم بايد پيروز شويم. اما روز ما نبود و نبايد بخاطر يک برد بيرون از خانه دنيا را برسر پرسپوليسي‌ها خراب کنند. واقعا متاسفم و فقط مي‌گويم ما تلاشمان را مي‌کنيم. در بازي‌هاي آينده امتيازات را مي‌گيريم.


* قبول کن، هواداران طاقت باخت ندارند.
- قبول دارم ما هم براي خوشحالي همين هواداران بازي مي‌کنيم. اما تيم‌هاي ديگر جلوي ما بسته بازي مي‌کنند و واقعا تمام روزنه‌ها را مي‌بندند. توپ‌هاي ما گل نمي‌شود که با تمرينات بيشتر اين مشکل هم حل مي‌شود. ما نه کوتاهي کرديم و نه کم‌کاري! در بازي با نفت هم دقيقه 92 گل خورديم و فرصت جبران نداشتيم.


* يعني پرسپوليس خوب بازي کرد و فقط گل نزد؟
- نفتي‌ها بد بازي کردند و شانسي گل زدند. ما بازي خودمان را انجام داديم.


* اين بازي دلچسب نبود و حتي پرسپوليسي‌ها هم قبول دارند ...
- چطور توقع داشتيد تماشايي بازي کنيم؟ هرکدام از ما بازيکن يارگير داشتيم. يعني شناخت کامل گل محمدي از تک تک بازيکنان ما را در نظر نمي‌گيريد؟! روي يک حادثه گل خورديم و دنيا که به آخر نرسيده!


* با اين اوصاف مقابل فولاد مي‌توانيدتيم برنده باشيد؟
- بله، ما در بازي‌هاي خانگي مشکلي نداشتيم و در اين بازي هم با تمام وجود بازي مي‌کنيم تا ديگر اين بحث‌هاي حاشيه‌اي به وجود نيايد. اگر خدا بخواهد و اجازه دهند گوش شيطان کر فولاد را مي‌بريم!


* در بازي با نفت روي اشتباه خودتان گل خورديد، اين اتفاق که تکرار نمي‌شود؟
- من هم اين مسئله را قبول دارم اما همه چيز درست مي‌شود و تازه 6 هفته گذشته. اگر بعد از30 بازي پرسپوليس قهرمان نشد يا سهميه نگرفت، آن وقت انتقاد کنند. خدا آبروي پرسپوليس را حفظ مي‌کند.


* اگر امتياز از دست بدهيد که قهرمان نمي‌شويد؟
- کساني که لباس پرسپوليس را پوشيدند و امسال به اين تيم آمدند، مي‌دانند اين پيراهن چقدر ارزش دارد و به کمتر از قهرماني قانع نمي‌شوند، فکر مي‌کنيد به همين راحتي کوتاه مي‌آييم و بي‌خيال جام جهاني مي‌شويم؟!


* پس پرسپوليس مي‌تواند ضعف‌هايش را برطرف کند؟
- بله، چرا نتوانيم و هفته سي‌ام خيلي چيزها را ثابت مي‌کنيم. از هواداران هم مي‌خواهيم از ما حمايت کنند.


* همين هواداران بعد از باخت به نفت اعتراض کردند و کريمي را تشويق کردند؟
- هواداران حق دارند کريمي را تشويق کنند. مگر علي کريمي کم براي پرسپوليس زحمت کشيده و موفقيت‌هايي که براي پرسپوليس آورده شوخي نبوده. هواداران هم حق دارند و ما هم مي‌خواهيم آنها را خوشحال کنيم. انتقادات را هم قبول مي‌کنيم اما اين حرف‌ها انتقاد نيست. خصومت شخصي زمين تا آسمان با انتقاد فرق دارد.
روزنامه نود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها