أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۱۰۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
نقدی بر سیاستگذاری های حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات:
چندی پیش محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص سیاستگذاری های حوزه ارتباطات بیان داشته بود: «از آنجا که بشر برای همه نیازمندی های خود به اینترنت وابسته است باید کاری کنیم که نیازمندی را از اینترنت انتخاب، خرید و وجه آن را پرداخت و با پست دریافت کنیم». اگر نگاه جناب وزیر چنین است، پس آمریکا می تواند همه نیازهای ما را وقتی که کاملا به اینترنت وابسته شدیم در دست بگیرد. آیا این روشن ترین مصداق «رکون به ظالمین» نیست؟
سرویس فرهنگی پایگاه 598 - ابولفضل امامی / چندی پیش محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص سیاستگذاری های حوزه ارتباطات بیان داشته بود: «از آنجا که بشر برای همه نیازمندی های خود به اینترنت وابسته است باید کاری کنیم که نیازمندی را از اینترنت انتخاب، خرید و وجه آن را پرداخت و با پست دریافت کنیم». اگر نگاه جناب وزیر چنین است، پس آمریکا می تواند همه نیازهای ما را وقتی که کاملا به اینترنت وابسته شدیم در دست بگیرد. آیا این روشن ترین مصداق «رکون به ظالمین» نیست؟

الف. آمریکا ستمکارترین حکومت و دشمن درجه یک ما است؛ ب. وابستگی در امور اساسی به آمریکا، مصداق «رکون الی ظالم» است؛ ج. متمایل شدن به سمت دشمن عقلاً و نقلاً تهدید است.



سخن قرآن: «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون» هود، 113. و گرایش نکنید به کسانی که ستم کردند زیرا آتش به شما برخورد می کند و برای شما جز الله یاوری نیست وانگهی [از سوی ایشان هم] یاری نخواهید شد.

سخن عقل: الف. حفظ و حراست از خود لازم است؛ ب. هدف دش من، نابودی من است؛ گرایش، وابستگی و تکیه به دشمن یعنی تکیه به نابودگر خود و به هر میزان که این وابستگی در امور حیاتی تر باشد، بیشتر بر ضد خودمان عمل کرده ایم و به سمت نابودی رفته ایم.

سخن معصومین: الف. اتکا افراد و سیستمهای حکومتی به دشمن که سبب فساد همگانی می شود: دو گروه از امت من هستند که اگر فاسد شوند همه را فاسد می کنند و اگر صالح باشند همه را صالح می کنند: حضرت خاتم الانبیاء (ص): «صِنفَانِ مِن أمّتي إذا صَلُحَا صَلُحَ النّاسُ و إذا فَسَدا فَسَدَ النّاس؛ الأُمَراءُ و العُلماء: قال الله تعالى وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» إرشادالقلوب، ج 1، ص 70.

ب. راه نمایی و راه گشایی برای جور جائر و ستم فرهنگی و امنیتی و خدماتی و اجتماعی به صورت سیستماتیک: حضرت محمد (ص) در تبیین «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» فرمود: «مَنْ دَلَّ جَائِراً عَلَى جَوْرٍ كَانَ قَرِينَ هَامَانَ فِي جَهَنَّمَ». بحارالأنوار، ج 72، ص 369.

ج. تقلید از منطق دولتهای کفر و ضد دین در معیار پیشرفت؛ آیا واقعاً توسعه اینترنت آمریکایی همان طور که در راستای اهداف حاکمان امارات یا انگلیس است، در راستای اهداف امام زمان هم هست؟ یا تکرار شعارهای آنان از مصادیق رکون به ظالمان است؟ از د. اعتماد و تکیه بر دشمنان از مصادیق رکون به ظالمان است: «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ قَالَ هُوَ الرَّجُلُ مِنْ شِيعَتِنَا يَعُولُ عَلَى هَؤُلَاءِ الْجَائِرِين». بحارالأنوار، ج 72، ص 374.

ه. اگر حیات اقتصادی و اجتماعی ما وابسته به دشمن شد، آنگاه بخش زیادی از مردم نمی توانند خواهان مرگ دشمن باشند و مرگ بر آمریکا فراموش می شود؛ یعنی قرآن فراموش می شود: « تَبَّتْ يَدا أَبي‏ لَهَبٍ وَ تَب‏» مسد،1. امام صادق (ع) درباره «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّار» فرمودند: «هُوَ الرَّجُلُ يَأْتِي السُّلْطَانَ‏ فَيُحِبُّ بَقَاءَهُ إِلَى أَنْ يُدْخِلَ يَدَهُ إِلَى كِيسِهِ فَيُعْطِيَهُ». الكافي، ج 5، ص 109.

سخنان و سیاستگذاری های وزارت ارتباطات در دولت دهم و یازدهم: اکنون به سخنان و سیاستگذاری های برخی افراد حکومتی در دولت دهم و یازدهم نگاه کنید:

به گزارش مهر در 18 دی 90، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که با اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعتی با سرعت حداقل 10 مگابیت برثانیه برای ایرانیان ممکن خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است به نحوی که در سالهای اخیر نیز در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راههای برون رفت از عقب ماندگی دیجیتالی عنوان شده است. در کشور ما نیز، هیئت دولت در 6 بهمن 89 طرح انتقال فیبرنوری به منازل را تصویب کرد تا با توجه به آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شود با صدور پروانه لازم، فیبرنوری را به درب منازل، کارگاهها و مراکز کسب و کار منتقل کند.

خبرگزاری فارس در 6 شهریور 92: «محمود واعظی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش پهنای باند اینترنت کشور از 72 گیگاهرتز برثانیه(پهنای باند در ارتباطات شبکه ای و انتقال اطلاعات، با واحد بیت بر ثانیه اندازه گیری می شود نه هرتز. به کار بردن واحد هرتز برای انتقال اطلاعات نه تنها اشتباه است، بلکه واحدی به نام گیگاهرتز «بر ثانیه» وجود خارجی هم ندارد!) به 97 گیگاهرتز بر ثانیه در هفته دولت خبر داد و گفت:‌ این روند رو به رشد در آینده نیز ادامه خواهد داشت».

«واعظی افزود: از آنجا که بشر برای همه نیازمندی های خود به اینترنت وابسته است باید کاری کنیم که نیازمندی را از اینترنت انتخاب، خرید و وجه آن را پرداخت و با پست دریافت کنیم.»

«وی، توسعه زیرساخت ها، تلفن های ثابت و همراه و گسترش پهنای باند اینترنت را از دیگر برنامه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: خدمت رسانی مناسب به مردم در اولویت این وزارتخانه است.»

«واعظی با اشاره به اینکه مردم باید به اینترنت سالم دسترسی داشته باشند افزود: سعی می کنیم ضمن افزایش سرعت اینترنت و کیفیت آن ، بخش غیر اخلاقی اینترنت را به گونه ای محدود کنیم.»

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم در هفته دولت بتوانیم 25 گیگاهرتز بر ثانیه بر ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور بیافزاییم و در آینده نیز این ظرفیت را بسیار بیشتر کنیم».

«واعظی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینترنت ملی نیز گفت: شبکه ملی اطلاعات و یا همان اینترانت ملی روند رو به رشدی دارد و باید به سرعت این طرح را تکمیل و کمبودها را در این زمینه رفع کنیم.»

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه راه اندازی این شبکه مشکل کمبود سرعت اینترنت را رفع خواهد کرد افزود: این شبکه باید از نظر محتوا به قدری غنی باشد که به همه نیازهای مردم پاسخ دهد.»

«واعظی با بیان اینکه پیگیری اپراتور چهارم از دیگر برنامه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است گفت: این اپراتور فیبرنوری را به منازل خواهد آورد و با استفاده از این فناوری می توانیم، خدمات متعددی مانند اینترنت پرسرعت و شبکه های تلویزیونی متعددی را به مردم ارائه کنیم.»

«وی همچنین بر ضرورت تامین امنیت در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: بخشی از جنگ نرم مربوط به این موضوع می شود و دشمنان سعی می کنند از طریق فضای مجازی نفوذ کنند که باید با روش های پیشرفته، امنیت فضای مجازی را فراهم کنیم.»

«واعظی گفت: در جلسه ای که صبح امروز با مسئول پدافند غیرعامل داشتم مقرر شد کارگروه مشترکی را تشکیل دهیم تا تهدیدهای مختلف در فضای مجازی را بررسی و برای رفع آن راهکار تهیه کند.»

راه حل: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد نیازمندی های کاربران ایرانی در داخل تأمین می شود، باید به «شبکه ملی ارتباطات» اولویت داد و به سرعت آن را راه انداز کرد نه اینکه اولویت به افزایش 25 گیگاهرتزی اینترنت آمریکایی باشد و افزایش رکون به ظالمان باشد.

سیاستگذاری فاسد و سیستماتیک اُمَراء سبب فساد سیستماتیک مردم می شود: حضرت خاتم الانبیاء (ص): «صِنفَانِ مِن أمّتي إذا صَلُحَا صَلُحَ النّاسُ و إذا فَسَدا فَسَدَ النّاس؛ الأُمَراءُ و العُلماء: قال الله تعالى وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» إرشادالقلوب، ج 1، ص 70.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها