يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۱۰۸۷
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۰۷ شهريور ۱۳۹۲

عليزاده طباطبايي، وكيل خانواده هاشمي در گفتگو با اعتماد درباره پرونده‌هاي اين خانواده در قوه قضاييه به سوالات ذیل پاسخ داد:

 
علت احضار موكل شما (فاطمه هاشمي) به دادگاه چيست؟

اين احضار براي مرحله بازپرسي انجام شده است و صبح - چهارشنبه- احضاريه به خانم هاشمي تحويل داده شده است و ايشان با وجود اينكه سه روز وقت داشتند براي مراجعه به دادسرا در تماسي با اينجانب اعلام كردند كه همين امروز مي‌خواهند به دادسرا بيايند.

 
مورد اتهامي ايشان چيست؟

بنده احضاريه را نديده‌ام اما موضوع مورد نظر بازپرس همان مصاحبه خانم هاشمي درباره دفاع از مهدي است و تصور نمي‌كنم نظر رييس قوه قضاييه هم اعلام جرم عليه موكلم باشد. خانم هاشمي يك انتقاد ساده كرده است و نبايد چنين برخوردي مي‌شد. اين برخورد را با پرونده دو مداح تهراني كه به اتهام توهين به آقاي احمدي‌نژاد محاكمه شدند مقايسه كنيد. به نظر من كرامت مقامات عالي نظام در گذشته است.

 
شكايت‌هاي متعددي كه خانواده هاشمي درباره توهين‌ها و تهمت‌هاي وارده به دستگاه قضايي ارائه كرده‌اند به كجا رسيده است؟

ما ده‌ها شكايت از رسانه‌هاي توهين كننده به خانواده آقاي هاشمي طرح كرده‌ايم كه هيچ كدام منجر به صدور كيفرخواست نشده است. در موضوع شكايت از روزنامه كيهان اطلاع داريم كه مديرمسوول اين روزنامه حتي احضار هم نشده است در حالي كه دو سال از شكايت ما مي‌گذرد.

 
علت عدم احضار حسين شريعتمداري به دادگاه چيست؟

وقتي موضوع را جويا مي‌شويم به ما مي‌گويند گردش كار به دادستان ارائه شده است. در اين مرحله اگر هم مسوولان اين روزنامه احضار شده باشند بنده به عنوان وكيل خانواده هاشمي از آن بي اطلاعم. يك بار به آقاي هاشمي گفتم اجازه بدهيد از كيهان به دليل توهين به حضرتعالي شكايت كنيم كه ايشان فقط گفت به آقاي شريعتمداري بگوييد اين رفتار منصفانه نيست.

 
سال 84 هم پس از اظهار مطالبي عليه خانواده هاشمي فرزندان آقاي هاشمي از احمدي‌نژاد شكايت كردند. وضعيت اين پرونده به كجا رسيده است؟

ما شكايت از احمدي‌نژاد را به دفتر رييس محترم قوه قضاييه هم ارائه كرده‌ايم اما تا كنون كه 8 سال مي‌گذرد نتيجه‌يي نداده است.

 
پرونده مهدي هاشمي در چه وضعيتي است؟

اين پرونده همچنان دست بازپرس است. به اعتقاد من آقاي سراج شجاعت به خرج داد و پرونده‌يي با حجم گسترده از ايرادات سنگين را به بازپرسي برگرداند. ايرادهاي اين پرونده بسيار سنگين است.

 
چه ايراداتي به پرونده وارد است؟

از لحاظ قانوني ما اجازه نداريم اين موارد را رسانه‌يي كنيم.

 
با توجه به انتصاب قاضي سراج به رياست سازمان بازرسي كل كشور آيا پرونده مهدي هاشمي همچنان توسط قاضي سراج رسيدگي خواهد شد؟

اطلاع نداريم كه قاضي پرونده تغيير كرده باشد اما طبق قانون ايشان منعي براي ادامه قضاوت روي اين پرونده ندارد.

 
روند برخورد با وكلا در دستگاه قضايي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

وضعيتي كه به ويژه در دادسراي اوين حاكم است در شأن دستگاه قضايي ما نيست. امروز براي هشتمين بار به اين دادسرا مراجعه كردم تا اسناد و تجهيزاتي را كه در جريان پرونده مهدي هاشمي از دانشگاه آزاد اسلامي ضبط شده است پس بگيريم. بنده با بيش از 20 سال سابقه وكالت دو ساعت معطل شدم و در نهايت يك سرباز پاسخگو بود. اين در حالي است كه طبق قانون، وكيل هم‌شأن قاضي است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها