يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۱۱۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محال است آمریکایی‌ها در هیمن چند روز خود را برای علمیات نظامی در سوریه آماده کرده باشند؛ آنها کار خود را از چندین ماه قبل آغاز کرده‌اند و این اقدام آنها همانند جنگ ۳۳ روزه از قبل طراحی شده است.

به گزارش 598 به نقل از  مهر ، دکتر علی لاریجانی، غروب پنج شنبه در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان قم که در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه رسانه‌ها رکن مهم در مردم سالاری هستند اظهار داشت: رسانه‌های باید تحلیل درست و متناسب با نیازهای کشور و از سر صدق و راستگویی و همچنین مسئولیت پذیری را برای جامعه داشته باشند و در عین حال باید استقلال خود را حفظ کنند و دولت‌ها نیز باید از رسانه‌ها و مطبوعات حمایت و آنها را در انجام رسالتشان کمک کنند.

وی در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان اصحاب مطبوعات که در خصوص چاپ ضمیمه آگهی‌های محلی در روزنامه‌های سراسری انتقاد کرد اظهار داشت: وزارت ارشاد باید قانون منع چاپ ضمیمه آگهی محلی در روزنامه‌های رسمی را اجرا کند و این قانون نیز به منظور تقویت بنیه‌های رسانه‌های محلی بوده و در این خصوص وزارت ارشاد نباید تخلف کند که در این زمینه با وزیر ارشاد جدید صحبت خواهم کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از جنبه اقتصادی در مطبوعات باید ساز و کاری طراحی شود تا آنها بتوانند روی پای خود بایستند افزود: در دولت‌های مختلف یارانه‌های مطبوعات به صورت دقیق توزیع نشده و باید به گونه‌ای رفتار کرد که مطبوعات با هر گرایشی در هر دوره احساس کنند که در حق آن‌ها اجحاف نشده است.

دولت اصلاحات و دولت گذشته یارانه مطبوعات را به درستی توزیع نکرد

وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات و در دولت گذشته نیز یارانه مطبوعات به درستی توزیع نشده و تندروی‌هایی مشاهده می‌شد که اگر در این خصوص سلیقه‌ای برخورد شود دچار آسیب خواهیم شد.

لاریجانی اضافه کرد: خط بازی در کشور نمی‌گذارد کارهایی مثل توزیع یارانه مطبوعات درست انجام شود و اگر بخواهیم در کشورمان راه درست مردم سالاری را طی کنیم باید جریان‌های سیاسی به همدیگر احترام بگذارند و همدیگر را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه جریانات تند رو در عالم اسلام همانند وهابیت و طالبان که تنها خود را مسلمان می‌دانند و بقیه را کافر می‌پندارند بلای جان جهان اسلام شده‌اند افزود: در عالم سیاست، رعایت چهارچوب‌های سیاسی که در قانون اساسی آمده الزامی است و اگر جریانات سیاسی قانونمند حرکت نکنند مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: به منظور غنی سازی مردم سالاری دینی در کشور، گروه‌های سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و برای حذف یکدیگر تلاش نکنند.

خبرگزاری رسمی دولت نباید به بولتن خبری تبدیل شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در قم که خواستار احیای جایگاه و ظرفیت‌های این خبرگزاری شد اظهار داشت: حفظ جایگاه خبرگزاری رسمی دولت و روزنامه ایران، باید از سوی مسئولان امر رعایت شود و خبرگزاری رسمی دولت نباید به بولتن خبری تبدیل شود که مدام به دیگران تهمت بزند.

لاریجانی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در جهت دروغ و تهمت زدن حرکت کنند که این رفتار سیاسی معقول نیست، گفت: روزنامه ایران را با هدف دفاع از انقلاب و بیان اخبار کشور تاسیس کردیم و این روزنامه نباید به دنبال تخریب افراد باشد که این کار در وزن یک رسانه رسمی نیست.

ارشاد به وضعیت معیشت خبرنگاران قمی رسیدگی کند

وی در ادامه به مشکلات خبرنگاران قم اشاره کرد و خطاب به مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز داشت: مسئولان فرهنگ و ارشاد قم، بیش از اینکه به کارهای تزئینی بپردازند، باید به مشکلات اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران رسیدگی کنند و برخی کار‌ها خوب است همانند راه اندازی موزه مطبوعات، ولی اگر نباشد ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس، با بیان اینکه باید فضایی فراهم کرد تا اصحاب رسانه احساس نشاط و شوق کاری داشته باشند اظهار داشت: این ابتدا باید با رفع شدن مشکلات معیشتی خبرنگاران اجرایی شود و نباید کارهای حاشیه‌ای متن را از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط بین المللی کشور گفت: غربی‌ها در مسیر پیشرفت کشور سنگ اندازی می‌کنند و سلاح هسته‌ای تنها بهانه آنها است که البته این امر ساده اندیشی است که آن‌ها نگران ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ما باشند.

ادبیات آمانو در گزارش اخیرش با نگاه بغض آلودی توام بود

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ادبیات آمانو در گزارش اخیرش با نگاه بغض آلودی توام بوده هر چند که البرادعی در گذشته منصفانه‌تر از آمانو با مسئله هسته‌ای ایران برخورد می‌کرد که حال باید پرسید چرا ادبیات آمانو در مقایسه با البرادعی تغییر کرده است در حالی که در طی این مدت ایران سلاح هسته‌ای نساخته و خود آنها هم به این امر اذعان دارند.

آمریکایی‌ها خود را پلیس بین الملل می‌دانند

وی در ادامه به تحولات در سوریه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برخورد آمریکایی‌ها در قبال سوریه نیز جالب است و آن‌ها می‌گویند ما بر اساس استناد‌های فنی پی بردیم که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و به همین دلیل برای حمله به سوریه احتیاجی به مجوز از سازمان ملل نداریم و این حرف نشان از این است که آن‌ها خود را پلیس بین الملل می‌دانند.

آمریکایی‌ها می‌خواهند پایگاه مقاومت در سوریه متزلزل شود

لاریجانی، ادامه داد: محال است آمریکایی‌ها در هیمن چند روز خود را برای علمیات نظامی در سوریه آماده کرده باشند و آنها کار خود را از چندین ماه قبل آغاز کرده‌اند و این اقدام آنها همانند جنگ ۳۳ روزه از قبل طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تردید نکنید استفاده از سلاح‌های شمیایی از سوی دولت سوریه بهانه است تصریح کرد: آنها می‌خواهند با بیداری اسلامی و مقاومت به وجود آمده در منطقه مقابله کنند و پایگاه مقاومت را در سوریه متزلزل کنند و با برنامه از قبل هماهنگ شده عملیات نظامی خود را آغاز کنند.

طرف مقابل به دنبال حل مشکل بر سر میز مذاکره نیست

رئیس قوه مقننه، بیان داشت: ما مخالف مذاکره با غربی‌ها نیستیم اما باید طرف مذاکره بر سر میز مذاکره به دنبال حل مشکل باشد که از این موجودات موزی حل مسئله هسته‌ای ایران استنباط نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس، اضافه کرد: کشور ما باید بتواند در داخل قدرت خود را به دیگران نشان دهد که توجه به تولیدات داخل به فرموده رهبر معظم انقلاب که در این چند سال اخیر بر آن تاکید دارند بسیار مهم است و اگر مشکلات کشور در داخل حل نشود در عرصه جهانی نیز نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: بالا رفتن قیمت ارز مشکلاتی را ایجاد کرده است اما تنها فایده آن برای کشور برای بخش صادرات بود که فرصت خوبی برای تولید کنندگان داخل بوجود آورد تا بتوانند محصولات خود را به خارج از کشور عرضه کنند.

رئیس قوه مقننه، بیان داشت: مشکل اشتغال در کشور مهم است و امروز در هر خانواده‌ای جوان بیکار و تحصیل کرده وجود دارد که از ما تقاضا می‌کنند تا در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شوند اما باید عنوان کرد که دولت به اندازه کافی متورم است و باید فکری به حال تقویت و تسهیل فضای کسب و کار در کشور کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها