کد خبر: ۱۶۲۷۴۶
زمان انتشار: ۰۲:۱۴     ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
محمدحسین جعفریان در مراسم شهید باغبانی گفت: من به جای همه مسئولانی که اینجا نیستند مثل رئیس‌جمهور و وزیر از خانواده شهید باغبانی عذرخواهی می‌کنم.
فارس، مراسم بزرگداشت شهید «هادی باغبانی» مستندساز و هنرجوی عرصه مقاومت در سوریه، در سالن سوره حوزه هنری، با حضور خانواده شهید باغبانی، حجت‌الاسلام پناهیان، حسن مؤمنی‌شریف رییس حوزه هنری، مجید شاه‌حسینی از اساتید شهید باغبانی، علیرضا قزوه، علی‌محمد مؤدب، سید علی فاطمی، محمدحسین جعفریان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

 
* در این مراسم شاعران، نویسندگان، اهالی هنر و رسانه، خانواده و تنها یادگار شهید هادی باغبانی حضور داشتند.

 
* قبل از ورود به سالن اجرای برنامه، پارچه‌ای سفید رنگ روبروی تصویر شهید باغبانی دیده می‌شد که حاضران در مراسم، بر روی آن مطلبی می‌نوشتند و امضا می‌کردند؛ روی این پارچه نوشته شده بود، «با ولایت تا شهادت»، «باید هادی بود تا به مهدی(عج) رسید»، «برادرم هادی! با رسالتی که بر دوش دارم راه تو را ادامه می‌دهم»، «شهادتت مبارک» و...

 
* مراسم یادبود با قرائت آیاتی از قرآن کریم و طنین سرود جمهوری اسلامی در سالن آغاز شد.

 
* در این مراسم، کلیپ‌هایی از هادی در حلب به نمایش گذاشته شد و هادی با لبخند همیشگی‌اش گفت که برای مستندسازی و رفتن با سوریه پولی نگرفته است. او در این کلیپ‌ها به افقی می‌نگریست با اینکه دلتنگ رضوانه‌اش بود.

 
* خواهر شهید باغبانی در این مراسم، مانند زینب کبری(س) راست قامت ایستاده و به رسالتش عمل می‌کرد؛ اگرچه دلی پر خون داشت اما باید راه برادرش را ادامه می‌داد.

 
* حجت‌الاسلام پناهیان که از سخنرانان مراسم بود، بعد از 20 دقیقه سخنرانی در خصوص مقاومت در سوریه، وظیفه امروز همگان و مقام شهید، وقتی از روی جایگاه سخنرانی به پایین آمد، علاوه بر دیدار با خانواده شهید، بوسه‌ای نثار دستان «رضوانه باغبانی» 3 ساله کرد. 

 
* در این مراسم خانم افضلی برای دختر شهید هادی باغبانی شعر سروده شده‌اش را خواند.

 
* علیرضا قزوه که 10 دقیقه زمان برای صحبت کردن داشت، زمان سخنرانی خود را به محمدحسین جعفریان هدیه داد.

 
* محمدحسین جعفریان که 20 سال است با عصا راه می‌رود، در این مراسم گفت: من در سال 72 در شمال شرق افغانستان در هنگام تصویربرداری از تاجیک‌های مظلوم آنجا مجروح شدم برای همین احساس می‌کنم بین من و شهید باغبانی نسبتی وجود دارد که باعث شده در این جمع حاضر شوم و سخن بگویم.

 
من به جای همه مسئولانی که اینجا نیستند مثل رئیس جمهور و وزیر از خانواده شهید باغبانی عذرخواهی می‌کنم. اگر چه که شهید باغبانی‌ها در سرزمینی که باید مدافعاشان باشد در اقلیت هستند. امیدوارم روزی برسد که برای مستندسازی که جانش را در دستش می‌گذارد و به جای دیگر می‌رود اهمیت قائل شویم. هم اکنون ما در تنهایی کار می‌کنیم در تنهایی شهید می‌شویم و بعد دوباره خود ما برای شهادت خود دور هم جمع می‌شویم.

 
* سید علی فاطمی از دوستان شهید هادی باغبانی که به مدت 4 ـ 5 هفته در سوریه به او همراه بوده است؛ در این جمع خاطراتی از هادی گفت؛ او گاهی می‌خندید و گاهی می‌گریست. او می‌گفت: «سوریه به چند دلیل در معرض حمله است و مهمترین دلیل آن این است که کمر محور مقاومتی ماست این واقعیت که پیوند ایران، سوریه و حزب الله آخرین پایگاه مقاومت در برابر تمام شرق است بسیار تکان دهنده است. شرایط سوریه طوری است که اسم ایران، اقتدار ایجاد می‌کند و می‌تواند خطوط درگیری ما را تا صدها متر در منطقه جابجا کند. آنها به رهبر معظم انقلاب «آقا» می‌گویند. بعضی دوستان می‌گویند: سوریه رزمنده نمی‌خواهد بیاییم؟ به آنها می‌گویم: الان سوریه شهید و رزمنده نمی‌خواهد بلکه شما باید انسجام خود را در همین ایران حفظ کنید.

 
* در پایان این مراسم که از خانواده شهید باغبانی تجلیل به عمل آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها