يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۲۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
سرویس فرهنگی پایگاه 598، اسطوره های دینی و اسلامی در طول تاریخ همواره در معرض تحریف قرار گرفته اند که در این میان نقش و عامل انسان های مغرض و بیمار دل بیش از همه به چشم می خورد.

مهدویت نیز از جمله مفاهیم مهم اسلامی است که در طول تاریخ اسلام همواره در معرض تحریف واقع شده است و مغرضان و بیماردلان با عناوین و بهانه های مختلف سعی در بدعت گذاری این حقیقت اعلی دینی را داشته اند.

ترویج فساد و ارتکاب معصیت در شب میلاد امام زمان (عج) از جمله گناهان بزرگی است که باعث ناخشنودی آن حضرت می شود و به طور حتم عدم برگزاری چنین جشن هایی بهتر از برگزاری آن می باشد.

متاسفانه از گوشه و کنار خبر هایی به گوش میرسد که در شب نیمه شعبان جشن هایی برگزار می شود که بی حجابی (و نه فقط بد حجابی) و رقص مختلط در آن به کرات به چشم می خورد.

متاسفانه در هفته گذشته،همزمان با نیمه شعبان و به مدت سه روز (شنبه 25 تیر تا دوشنبه 27 تیر) توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران جشنی به عنوان گرامیداشت این عید بزرگ که ولادت امام حی است برگزار شد که نه بویی از انتظار نداشت ، بلکه در ادامه مراسم جوی کاملا غیر اسلامی همراه با گناه و معصیت بر آن حاکم شد.


با ذکر این مقدمه جهت روشن تر شدن فضای جشن فوق برای خوانندگان نکاتی را از این جشن قید می نماییم که حاصل مشاهدات حضوری است :

• سامانه نشاط شهرداری منطقه یک،ناحیه دو به مدت سه روز و از تاریخ شنبه 25 تیر 1390 شب نیمه شعبان تا دوشنبه 27 تیر فردای نیمه شعبان در آمفی تئاتر ولنجک پس از غروب آفتاب برگزار شد.

• در روز اول ساعت ها قبل از شروع برنامه از بلندگوهای کر کننده داخل آمفی تئاتر آهنگ زننده خواننده زن خارجی به بهانه تست سیستم صوتی! پخش می شد که مورد اعتراض افراد محلی هم قرار گرفت اما این رویه ادامه یافت.

• در مطلع برنامه ای که به مناسبت نیمه شعبان است، هرگز خبری از تلاوت قرآن کریم نبود.

• سهم مهدویت از این برنامه تنها یادآوری چند ثانیه ای مجری در پایان برنامه بود.

• به دلیل جو مبتذل و صدای شدید موسیقی بار ها در طول جشن مشاهده می شد که در جلو چشم مسئولین  دختران مجلس شروع به رقص می کردند که با بی توجهی و سکوت ایشان در شب اول رویه ای عادی در شب های بعدی شد.ابتذال برنامه به حدی بود که در مقابل چشمان شگفت زده حضار نه چندان متشرع دو دختر حدودا 20 سال در شب اول برنامه 10 دقیقه به صورت ایستاده و در وسط مجلس بدون هیچ مزاحمتی اقدام به رقص مبتذلی کردند که بدلیل نبود امکانات در شب اول از ثبت آن محروم ماندیم.

• در صورت مشاهده دوربین در دست جوانان معتقد محل ، اعضای انتظامات و حراست برنامه سراسیمه به دنبال دستگیری شخص و ضبط دوربین بودند که در طول سه شب تعقیب و گریز خنده داری را موجب شده بود.البته ممنوعیت فیلمبرداری فقط مختص به متدینین شناس محلی بود و دیگران با خیال راحت مشغول به فیلمبرداری از رقاصی و طنازی خود و دختران همراهشان بودند.

• برای حراست و انتظامات برنامه از اعضای یک باشگاه بدنسازی در محله وین-درکه دعوت به عمل آمده بود که در شب دوم مراسم به طرز زننده و زشتی اقدام به ضرب و جرح دو تن از متدینین و اقدامی نا موفق برای ضبط دوربین و دستگیری این دو نمودند!

• به دلیل شدت اعتراض متدینین ، در انتهای برنامه شب دوم مجری برنامه (جباری،مجری شبکه قرآن) اعلام کرد که شب سوم برنامه نخواهند داشت.

• به دلیل شدت ابتذال برنامه طی این سه شب غالب حضار دختران و پسران جوان بودند و حضور خانواده ها در این بزم گناه آلود بسیار کمرنگ بود که تصاویر به اندازه کافی گویا است.

• حضور خوانندگان با حرکات زننده و ظاهری شبیه خوانندگان غربی از نکات تاسف بار مراسم بودوبه گونه ای که بعضی دختران بد حجاب در گوشه و کنار مراسم اقدام به رقص می نمودند!تاسف بارتر آنکه مجری برنامه که از مجریان برنامه های قرآنی سیما است شوخی و حرکات نا متداول و غیر معمولی را انجام می داد که از شان وی خارج بود.

• علیرغم تذکر و اعلام وضعیت به نیروی انتظامی و معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران در شب اول برنامه ، این جشن به همین منوال در شب های یکشنبه و دوشنبه اجرا شد.

در پایان سوال اینجاست که آیا می توان با برگزاری جشن هایی که مملو از گناه و معصیت است و با هزینه سنگین بیت المال انجام می شود ، قلوب را به سوی حضرت حجت (عج) معطوف نمود؟

آیا ارتکاب معصیت پیشروی مسئولین برنامه و نیروی انتظامی قبح آن را نمی زداید؟

آیا شهرداری نهادی است که متولی مستقیم دین مردم است؟

آیا برنامه هایی این چنین تغییر ذائقه مردم به سمت جو پیش از انقلاب را به همراه ندارد؟

استدلال شهرداری تهران برای چنین کارهایی که در نقاط دیگر تهران همزمان به اسم سامانه نشاط برگزار می شده است،چیست؟

سهم مهدویت ، دین ، انتظار و عفاف در برنامه های شهرداری کجاست؟























نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۷
در انتظار بررسی: ۱۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۴
۲۲۰
همه جای شهر دست ماهاست. چیزی از انقراضتون باقی نمونده. حالا هی بگید مردم مردم!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
ای خاک برسرت
منيف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
شتر در خواب بيند ...!
مظلوم امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
صهیونیست ها هم حرف شما رو میزنن
شما که صهیونیست نیستی هستی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
خاک تو سر خودت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۷۹
۲
جز شرمندگی چی میشه گفت...؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۱۶
۲
آقای قالیباف این بار میخوان چه کسی رو برای این اسراف و بی بند و باری تنبیه کنن؟؟؟
با این هدیه ها:
حتما سالهانمی آید حتما........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۷
۱
برخي از بزرگان كه براي موارد بسيار كوچكتر از اين عليه دولت موضع مي گرفتند چرا اكنون در قبال سردار دكتر خلبان سكوت مي كنند . آهان ببخشيد متوجه نشدم كه بعضي ها بايد برخي خيرها را با بزرگنمايي براشون ببيرند و برخي خبرها را هم اصلا نبرند چون صلاحشون نيست يا منفعتشون ايجاب نمي كنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۸
۰
خوبه بانی این مراسم دولت نبود، وگرنه اولین نفر احمد توکلی توی سایتش خبر میزد که "عامل جنایت در جشن های نیمه شعبان، احمد نژاد هست"، اما چون قالیباف و شهرداری این مراسم را ترتیب داده اند، احمد توکلی خبری راجع به این موضوع نمی دهد.
من تعجب می کنم، چرا همه راجع به جریان انحرافی دولت حرف می زنند و دولت و شخص احمدی نژاد را به هر چیزی متهم می کنند، اما کسی راجع به جریان های انحرافی دیگر که در شهرداری، در مجلس، در دانشگاه آزاد و حتی در بین برخی علما وجود دارد، سخنی به میان نمی آورند؟

به نظرم تمام این جریان های انحرافی تر، یک هدف دنبال می کنند و آن تخریب دولت هست.......

درود بر مقام معظم رهبری و درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۷۷
۲
کاش بهانه این جور مراسم لهو و لعب چیزی به جز وجود مقدس صاحب الامر بود، این گونه جشن گرفتن تولد قطب عالم امکان به بازی گرفتن دیانت است. مسلما قلب آقا از این امور مالامال از درد است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
۴
۳
بانی که دولت نبوده ، اما دولت که می تونسته جلوگیری کنه ، اما نکته دیگر اگر محافلی نه به این شکل اما به نحوی دیگر و متعادل تر اجازه می دداند برگزار بشه و زیاد هم برگزار می شد ، این اتفاقات کمتر می اته ، چرا که همه این فرمها و لباسها نتیجه نشستن پای ماهواره است . بایستی برای مردم برنامه داشت و گرنه به ما برنامه می دهند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
۷
۰
لطفا از حیف و میل بیت المال در شهرداری تهران گزارش تهیه نمایید پولها خارج و سندهای عمرانی چند برابر ثبت می گردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰
۶
۰
سلام ممنونم از اطلاع رسانی شما
این رو هم بگم حدود بیست تا سی نفر از روحانیون تبلیغی قمی که در تهران مشغول تبلیغ هستند به این جشن رفته بودند چون خیال می کردند جشنی که شهرداری تهران برپا کنه سالم خواهد بود اونها با دیدن این صحنه ها می خواستند به اقای قالی باف اعتراض کنن که با بر خورد دون شأن محافظان و دور قاب چین های قالی باف مواجه شدند این خبر رو پی گیری و حتما منعکس کنید برای اطلاع بیشتر به ایمیل من تماس بگیرید اطلاعات خوبی دارم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰
۴
۵
عاقبت بهشت زوركي اينجوري مي شه
پاسخ
ناشناس
CANADA
۲۱:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰
۲
۱
سلام برادر به نظر من تو جیب آقای ... مدیر کل اداره فرهنگی شهرداری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
۲
۷
سلام آقای عزیز اینقدر تند نرید اولا آقای قالیباف از بچه های جنگه ازجنس شهید باکری ها ...ثانیاایشون مثل امام اعتقادش به مردمه ثالثا چرا جوسازی میکنید ؟ یادت باشه که مردم و امام ره در قضیه بنی صدر چطوری عمل کردند امام ره به مردم احترام گذاشت و این فکر باند امام نباید ازبین بره البته من به ابتذال اعتقاد ندارم ولی خواهش میکنم خودتون رو کنترل کنید دنیا را ببنید واقع نگر باشید آقای قالیباف و امثال خادمان نظام حتما باید شهید بشن تا شما متوجه خط مشی درستشون بشید ؟چرا تا زنده اند قدر اینگونه افراد باشخصیت و با عرضه رو ندونیم انصافا هرکه انتقادمیکنه گزارش بده به اندازه ایشون کار کرده یانه ؟نیمه پر لیوان رو هم ببینید چرا به این راحتی افراد رو خراب میکنید ؟ توهمین سامانه نشاط بنده خبر دارم بسیاری از سامانه ها واقعا معنوی لذتبخش بود و بخوبی اجرا شد چرا عکس و فیلم آنها را نگذاشتید چرا مثبتها رو تبلیغ نمی کنید ؟ خدایی خیلی کم ظرفیتیم.البته آقای قالیباف قطعا مطمئنه که ان الله لا یضیع اجر المحسنین و به این دوستان بزرگوار میگم گناه دیگران را به حساب این برادر بزرگوار نگذارندکه ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا .کنر گود ننشین بیا کمک کن بعد حرف بزن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰
۲۴
۲
وقتی نام مبارک آقا رو روی بنرها دیدم واقعا از آقا خجالت کشیدم. چقدر مظلومیت آقا جان ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰
۴
۲۰
متاسفم که فکر میکنید منجی و ظهورش فقط متعلق به شما جانماز آب کش های دورو هست و لا غیر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
۲۲
۱
نيمه شعبان بهانه است. اينجور افراد ميخواهند حرام انجام دهند وميخواهند ابتذال را به خورد جوانها بدهند.
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۴
۰
میدان خراسان هم یکی از لین همه مجالسه.مثلا طاق نثرت زدن که امام زمان وقتی میاد خیابانی شکلی داشه باشیم و شب نیمه شعبان همه منتظر ورود امام زمان.اما بیا و ببین چه خبره.وای خدای من از این جوونا.من هر سال میرفتم. امسال دیگه خیلی افتضاح بود.جالبیش اینه که کلانتری هم میاد خیابونو میبنده تا مردم قشنگ حال کنن.واقعا که...
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۱
۲۷
شما که ادعا می کنین مسلمان واقعی هستین بشینین دعا کنین و از خدا بخواین که بطور کل خنده را از کل انسانها از بدو تولد بگیره و اصلا جز گریه و دعای کمیل خوندن هیچ کاری نتونن بکنن
خدا شر ادمهای متعصب و ظالمی چون شماها را از سر این مردم کم کنه
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱
۱۰
۳
یادمون باشه توی انتخابات ریاست جمهوری آینده دور آقای قالیباف یک خط قرمز پر رنگ بکشیم !!!!!!!!1
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
گر حکم شود که مست گیرند..در شهر هر آنچه هست گیرند
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۳
۹
لياقت آقاي قاليباف رو تهروني ها ندارند . جيف بدرد شما ها همونا ميخوره كه تونل 400 متري رو 8 ساله هم نتونه تموم كنه ....
پاسخ
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۱
۸
۰
تازه کلی به این برنامه ها افتخار می کنند.حتما با این کا می خان خودشونو تو دل مردم برای ریاست جمهوری جا بدن.توهین به شعور مردم دین دار.کور نیستن
پاسخ
یا جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
۳
۰
با سلام خواهش می کنم ازاین اتفاقات ما درس بگیریم به جای این که زود در مو رد کسی قضاوت کنیم و این ور واون ور گفتنش کار زشت راپخش کنیم دل به دل دشمن ندیم وبیاییم خودمان را اصلاح کنیم اینهای که دل امام زمان را خون کردن چه کسی بودن ایا کسی جز من تو شما بود اگر ما هم این جوری پیش بریم خیلی زود به این جا می رسیم درسی که از خواندن این مطالب گرفتم این بود که دنیا کار خوب کنم و لی با یک حرف یا یک کار غلط یک کبریت زیر همش زدم و همه چیز را دود کردم رفته هوا ووقتی میرم اون دنیا می بینم با دستی خالی موندم مطلب دیگر این که بابا بیاییم بروییم تفریحات سالم در دین اسلام را پیدا کنیم دین اینقدر کامله وقتی برای غذا خوردن ما که چقدر بخور چه جوری بخور چی بخور که چاق نشی احتیاج به دکتر تغذیه پیدا نکنی دارد اون وقت برای تفریحمان دستور نداردبه امید اون روزی که همگی یار امام ازمان (عج)باشیم التماس دعا
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۶
۲
یا مظلوم یا حجت ابن الحسن کجایی آقا؟؟؟؟؟؟؟امام زمان بین منو شما غریبه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها