يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۲۸۸۳
زمان انتشار: ۲۲:۴۷     ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
فرمانده سابق ناتو:
یک فرمانده سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در برنامه تلویزیونی گفت: آمریکا سال ۲۰۰۱ میلادی تصمیم گرفته بود به عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و ایران حمله کند و قرار بود طی ۵ سال این کشورها اشغال شوند.
 به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری Democracy Now، وسلی کلارک که در سال 2004 میلادی فرمانده ناتو بود؛ در یک برنامه تلویزیونی گفته است که حدود 10 روز پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون رفتم. پس از آنکه با دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا و پل ولفوویتز معاون او دیدار و گفتگو کردم به طبقه پایین آمدم تا با برخی از کسانی که تحت امر من بودند ملاقات کنم. یکی از ژنرالها مرا صدا کرد و مرا برای صحبت و گفتگو دعوت کرد. او در این دیدار به من گفت: ما تصمیم جنگ با عراق را گرفته‌ایم. به او گفتم ما با عراق بجنگیم !؟ برای چه باید بجنگیم؟ گفت نمی دانم. سپس به من گفت: گمان می کنم آنها (سیاستمداران آمریکایی) کاری به جز این ندارند. به او گفتم هیچ دلیل و مدرکی پیدا کرده اید که نشان دهد بین صدام و القاعده ارتباط وجود دارد؟ او پاسخ داد؛ نه. هیچ مطلب جدیدی در این خصوص وجود ندارد!

کلارک ادامه داد؛ این شخص( ژنرال آمریکایی) گفت: «اما آنها به سادگی تصمیم حمله به عراق را گرفته اند. این شخص سپس به من گفت اما گمان می کنم ما نمی دانیم با تروریسم چه می کنیم ولی نیروی نظامی قدرتمندی داریم و می توانیم نظامها را سرنگون کنیم. این شخص سپس گفت گمان می کنم تنها ابزار ما قدرت نظامی است که به مثابه چکش است و هر مشکلی نیز باید همانند یک میخ به نظر برسد و با این چکش حل شود.»

کلارک گفت: «پس از چند هفته به دیدگاه این شخص فکر کردم در آن زمان ما بمباران هوایی در افغانستان را آغاز کرده بودیم. به این شخص گفتم آیا همچنان تصمیم ما برای حمله به عراق به قوت خود باقی است؟ او گفت حتی بدتر از این! سپس در دفترش خم شد و یادداشتی را برداشت و گفت: من همین الان این یادداشت را از دفتر وزیر دفاع در طبقه بالا دریافت کردم. سپس گفت این یاداشت چگونگی اشغال هفت کشور را طی پنج سال تشریح کرده است.ما با اشغال عراق آغاز می کنیم تا نوبت به سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و ایران برسد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها