کد خبر: ۱۶۳۱۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
دبیر علمی همایش «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» از آماده‌سازی شرایط برپایی همایش و ارزیابی آثار در مراحل مختلف خبر داد و گفت: این همایش اواخر مهر یا اوایل آبان ماه برپا می‌شود.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، علی‌محمد رمضانی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و دبیر علمی همایش «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» ضمن بیان این خبر گفت: فراخوان این همایش پیش‌تر از سوی دانشگاه اعلام شده بود و مقالات بسیاری دریافت شده که برخی از آنها ارزیابی شده و برخی دیگر در مرحله بررسی است.

وی در ادامه افزود: بحث علوم انسانی اسلامی از منویات مقام معظم رهبری است به منظور دستیابی به الگوی پیشرفت در حوزه‌های مختلف باید به این سمت و سو حرکت کرد.

رمضانی با اشاره به اینکه تحول در علوم انسانی باید یک دغدغه جدی ما باشد،‌ گفت: متأسفانه در این زمینه هنوز کم کاری می‌شود و طرح جامع وجود ندارد و روش‌شناسی در این حوزه بسیار با اهمیت است که امیدواریم این همایش نتیجه مورد نظر را دربر داشته باشد.

وی درباره همایش دیگری که فراخوان آن در دانشگاه امام حسین (ع) آماده شده گفت: «رشد و توسعه علوم طبیعی در پرتو اندیشه اسلامی» با تأکید بر حوزه فیزیک نیز همایش دیگری است که با فاصله از همایش روش‌شناسی علوم انسانی برپا خواهد و به زودی فرخوان آن اعلام می‌شود.

رمضانی یادآور شد: هر دو همایش توسط دانشگاه امام حسین (ع) با حمایت و همکاری مؤسسات، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی ـ پژوهشی برپا می‌شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها