يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۳۲۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

پایگاه خبری انصارحزب الله؛حدود ۵۰ دقيقه طول كشيد تا با موتور سيكلت خود را از دفتر در خيابان ۱۲ فروردين به چهارراه سيدالشهداء تهران پارس برسانيم. 

اما بالاخره ساعت 18:10 دقيقه مقابل مسجد سيدالشهداء و در ميان انبوهي از بچه حزب اللهي‌ها بوديم كه سر وعده گاه خود آمده بودند، جايي كه "علي خليلي"‌طلبه جوان شاهرگش رابراي نهي از منكر داده بود. راستش گمان نمي‌كردم روز اول هفته و در اين ساعت اين جمعيت انبوه را در يك جا بتوان جمع كرد.

دلمان گرمتر وقرصتر شد چون دستگيرمان شد هنوز موضوعات مهمي مثل امر به معروف ونهي از منكر بين اقشار مذهبي در اولويت است؛ چنانکه حتي اگر مثل اين تجمع، از قبل تبليغاتي هم برايش نشده باشد حداقل چند هزار نفر از هركجا كه باشند خود را براي دفاع از ارزش‌ها مي‌رسانند. 



برنامه سروقت(10: 18) با تلاوت قرآن و سردادن شعارهاي حماسي آغاز شد. تصاويري ازشهيد امر به معروف و نهي ازمنكر "محبي" و همينطور تصاويري از مضروبين حوادث اخير كه به دليل مبادرت به نهي از منكر تا سرحد شهادت پيش رفته بودند در دستان مردم حمل مي‌شد. دقايقي به همخواني اشعار و سردادن شعارهايي حماسي در حمايت از ولايت و احياء امربه معروف و نهي از منكر گذشت و پس از آن سخنران مردم حاضر را دعوت به تشكيل آرايش براي حركت به سمت ميدان شاهد نمود. 


در اين ميان ماهم آماده شديم تا ضمن تهيه تصاوير اين راهپيمايي خود جوش به گفت‌وگو با جمعيت حاضر پرداخته و دلايل حضور ايشان در اين جمع را جويا شويم. با همان سوالات ابتدايي مشخص شد كه اين تجمع صرفا به خاطر مطالبه از مسئولين براي مجازات عامل حمله به‌طلبه ناهي از منكر اخير ( علي خليلي) نيست. حمايت از اين ناهي از منكر براي همه مهم بود اما روي سخن مردم با مسئوليني بود كه اين واجب الهي را بدون متولي نگاه داشته‌اند. 



براين اساس و با توجه به محدوديت ،سعي كرده است گزارشي از لب مطالبه عمومي در تجمع اعتراض آميز عصر يكم مرداد ماه را به شكل گزيده و بدون اطناب به خوانندگان محترم منتقل نمايد: 

* ماتصور مي‌كنيم فريضه واجب امربه معروف ونهي از منكر آرام آرام با غفلت مسئولين در حالي فراموشي و حذف از شرح وظايف ديني است. 

*ما از روزي مي‌ترسيم كه در اثر غفلت از احياء اين فريضه فاسقين تا مرحله براندازي نظام اسلامي پيشروي كنند. 

*آمربه معروف و ناهي از منكر نياز به حمايت دارد. علاوه بر گسترش حملات وحشيانه اينچنيني به عمل‌كنندگان به اين واجب الهي، شاهد اين مسئله هستيم كه برخوردهاي نامطلوبي در نهادهاي انتظامي وبعضا قضايي با اين افراد مي‌شود. 

*آنچه در سطح جامعه ما مي‌گذرد به دليل تعلل مسئولين به‌وجود آمده است. ما الان شاهد ظهورمنكراتي هستيم كه مصداق جرم هستند و بانهي از منكر قابل رفع نيست. 



*تنها بخشي از منكرات به سطوح جامعه اختصاص دارد. حال آنكه در سطوح عالي نظام هم بعضا شاهد وقوع منكراتي اعم از اقتصادي و سياسي هستيم كه به دليل فقدان يك مرجع رسمي ناهي از منكر به حال خود رها شده است. اين درحالي است كه مردم از اين منكرات آگاه هستند اما عرصه اي براي اظهار مخالفت آنها فراهم نيست. 

*مشكلات گريبانگير فريضه امر به معروف و نهي از منكر به هر سه قوه مربوط مي‌شود. ما شاهد نقص وفقدان قوانين تاثير گذار، تعلل در اجرا، و مسامحه در صدور احكام هستيم. 

*اين فريضه الهي در نظام اسلامي بدون بازوي اجرايي رها شده است. ما از امر به معروف و نهي از منكر تنها با يك ستاد منفعل آشنا هستيم كه تنها هرازگاهي اقدام به توزيع پوسترهاي بي اثر تبليغاتي در محل‌هاي عمومي مي‌كند. 

*در برخي كشورهاي به ظاهر اسلامي امربه معروف و نهي از منكر در سطح وزارت خانه مديريت مي‌شود. اين درحالي است كه در ام القراي جهان اسلام اين فريضه بدون متولي مانده است! 



*مطالبه ما اين است كه ضمن اختصاص يك نهاد تصميم گيرنده و هدايت كننده براي امر به معروف و نهي از منكر، تمامي قواي حاكم در نظام جمهوري اسلامي ايران به آراء حاصل از امر به معروف و نهي از منكر گردن بگذارند. 

*مسئولين دست از شعار دادن بردارند، مدت‌هاست رئيس قوه قضاييه به شكل عمومي اعلام كرده اند كه حاملين سلاح سرد و اخفاف‌کنندگان مردم مصداق محارب هستند. ازآن تاريخ كي و كجا با اين اشخاص به عنوان يك محارب برخورد شده است؟ 

* ما آمده ايم به مسئولين بگوييم تعلل شما باعث شده تا فاسقين و اشرار آنقدر گستاخ شوند كه در پايتخت ام القراي جهان اسلام شاهرگ يك ناهي از منكر را بزنند. 

*مسئولين كه خوابند! ما آمده ايم فرياد بزنيم امت حزب الله بايد هشيار باشد و راه نفس اين اشرار راقطع كند. 

* ما اينجاييم تا طبق اصل هشتم قانون اساسي مسئولين را از منكر تعلل در انجام وظيفه نهي كنيم و ايشان را به قاطعيت در برخورد با ناامن كنندگان جامعه اسلامي امر كنيم. 

آنچه خوانديد گزيده اي از نظرات جمعيت حاضر در راهپيمايي شنبه يكم مرداد ماه تهران بود كه در پايان باصدور بيانيه توسط جمعيت حاضرتكميل و پايان يافت. 



بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم


إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ (سورةُ المَائدة۳۳) 

سزاي كساني كه با [دوستداران‏] خدا و پيامبر او مي‏جنگند و در زمين به فساد مي‏كوشند، جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند. اين، رسوايي آنان در دنياست و در آخرت عذابي بزرگ خواهند داشت. 

شب نيمه شعبان،‌طلبه‌اي ديگر از سربازان امام زمان(عج) و شاگردان امام صادق(ع) به جرم داشتن غيرت، با مظلوميت در خون خود غلطيد. 

عده‌اي از اراذل و اوباش که مزاحم ناموس عفيف اين مردم بودند و به ايجاد ناامني براي زنان محجبه مي‌پرداختند؛ توسط‌طلبه جوان، علي خليلي؛ فقط به صورت لفظي و با کمال آرامش نهي از منکر مي‌شوند که به اقرار شاهدان عيني بلافاصله با فحاشي رکيک اراذل مواجه شده و به باد کتک گرفته مي‌شود و درآخر هم شاهرگ او با چاقو بريده مي‌شود! 

اين چندمين بار است که داغِ فسادِ علني و فسقِ آشکارِ جامعه - که قلب تمام مومنين را جريحه‌دار کرده است- با اهانت به يک جوان مومن، به وسيله هتک و حرمت و جرح او تازه مي‌شود و اين وقايع دل مطهر حضرت ولي‌عصر(عج) را داغدار مي‌نمايد. 

پس از دريده شدن سينه يکي از طلاب؛ تخليه چشم آن‌طلبه ديگر؛ شهادت جوان مومن و غيرتمند شهرک غرب؛ نابينا شدن سيد روحاني و... اين بار هم اين‌طلبه جوان، اينچنين در انظار عمومي در خون خود دست و پا مي‌زند که اگر نبود تلاش شبانه‌روزي امت حزب‌الله در حمايت‌ها و پيگيري‌ها، قطعا او نيز به خيل شهدا پيوسته بود؛ اگرچه اکنون هم سلامتي کامل او، وابسته به دعاهاي مردم بوده و در‌هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

مطالبات گذشته از مسئولين در خصوص وضع قوانين مناسب در رابطه با جرح آمرين به معروف و برخورد سريع و عاجل با هتاکان به شعائر اسلامي متاسفانه به نقطه‌اي قابل اعتنا نرسيده است و با همال‌کاري و مصلحت‌انديشي و سياسي‌کاري برخي مسئولين هميشه و هميشه ابتر مانده است. عده‌اي از جوانان‌طلبه و روحاني با پشتيباني مردم غيور و علماي دلسوز و انقلابي تهران و حمايت‌هاي فرماندهان مخلص پايگاه‌هاي بسيج و سپاه محمدرسول‌الله(ص) و دلگرمي‌هاي مسئولين دغدغه‌مند نظام؛ در نظر دارند اين مطالبات را با جديت دنبال کرده و تا رساندن به نقطه مطلوب پيگيري نموده و باري را از دوش انقلاب و رهبري مظلوم و مقتدر آن بردارند. 

شرکت کنندگان در اين همايش بزرگ و باشکوه و راهپيمايي عزت‌آفرين؛ همصدا با همه مردم عزيز و باغيرت ايران اسلامي بالاخص جوانان غيور و عاشق امام زمان(عج) و همه منتظران حقيقي فرج آن امام حاضر - ارواحنافداه- ضمن تجديد بيعت با شهداي عرصه فرهنگ و شعائر اسلامي به ويژه شهداي امر به معروف و نهي از منکر و سيد شهيدان آمر به معروف - سيدالشهدا(ع) - و بيعت مجدد با ولي يگانه دوران، رهبر قهرمان و ولي امر مسلمين جهان، حضرت امام خامنه‌اي عزيز اعلام مي‌دارند: 

۱- ايران انقلابي به برکت امنيت برآمده از ايمان اسلامي مردم غيور آن، اجازه نخواهد داد عده‌اي اراذل و اوباش با کمال وقاحت حريم شعائر اسلامي را بشکنند و اين امنيت خداداده را خدشه‌دار نموده و نواميس اين مردم را مورد هتک قرار دهند. با قاطعيت مي‌گوييم ناموس همه مردم، مسلمان و غير مسلمان در امنيت حاکميت اسلام قرار دارند و جوانان باغيرت اين مرز و بوم با هرگونه تعرض به ايشان با شدت برخورد خواهند کرد. 

۲- از نمايندگان خانه ملت - مجلس شوراي اسلامي - مجدانه مي‌خواهيم با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي به وظيفه تاريخي خود عمل نمايند و اولويت تصويب قوانيني در خصوص مسائل مربوط به عفت عمومي و مرتبط با غيرت جامعه را به درستي درک کرده و همت خود را معطوف به تنقيح قوانين از اين دست نمايند؛ بالاخص توجه قانونگذاران عزيز را به اين نکته جلب مي‌کنيم که طبق نص قرآن کريم (سوره آل عمران آيه ۲۱) کساني که به آمرين به معروف تعرض مي‌کنند در رديف کفار و محارب به حساب آمده و لازم است قوانيني وضع شود که به سرعت و با شدت تمام با ايشان برخورد شود تا مردم در موارد مشابه بتوانند با امر به معروف و نهي از منکر مانع گسترش فساد و توهين به نواميس ديگران شوند. 

اگر در آوردن خلخال از پاي زن يهودي که تحت حکومت اسلامي علوي است - به قول مولاي متقيان(ع) - ننگي است که دق کردن مرد مسلمان در اين مصيبت، ارزشمند است، يقينا به خاک و خون کشيده شدن آمرين به معروفي که مي‌خواهند ناموس محترمي، هتک نشود، ننگي است عظيم‌تر که بايد موجب به جوش آمدن غيرت همه مسلمانان و بالاخص دست‌اندرکاران وضع قوانين در نظام اسلامي باشد. 

۳- لازم است اصحاب فرهنگ و رسانه و مجريان دولت، با هرگونه فساد و فسق که به صورت علني در برخي نهادها و بعضا نهادهاي به اصطلاح فرهنگ‌ساز وجود دارد، برخورد جدي نموده و از ملاحظه‌کاري‌ها - لااقل در محيط اداري و نسبت به کارمندان خود - پرهيز نمايند تا محيط عمومي دستگاه‌ها و ادارات از هرگونه مظاهر بي‌عفتي پاک شده و نهادهاي منتسب به نظام اسلامي و منسوبين به فرهنگ عمومي اعم از کارمند، کارگر، هنرمند، نويسنده، خبرنگار و... مظاهر حيا و عفت اسلامي باشند. 

دولت محترم وظيفه دارد در اين خصوص همت ويژه‌اي را صرف کند و اجازه ندهد فرهنگ عمومي جامعه در تراکم فعاليت‌هاي علمي، اقتصادي و... مظلومانه ذبح شود و انتظار مي‌رود که انتظار مردمي که به شعارهاي انقلابي راي داده‌اند در اين زمينه نيز برآورده شود. 

۴- رسانه ملي وظيفه دارد در خصوص اينگونه مسائل - نه فقط از طريق مصاحبه و گفت‌وگو - بلکه با تهيه فيلم‌هاي مناسب و جهت‌دار و انتخاب صحيح فيلم‌هاي برگردانده شده به فارسي و استفاده از مجريان متعهد و با پوشش مناسب - هم مجريان مردم هم مجريان زن - وارد عمل شود و به ارتقاي فرهنگ عمومي، بيش از مسايل ديگر اهتمام ورزد. 

۵- و اما قوه قضائيه!

طولاني بودن دادرسي‌ها زخمي‌ است کاري که هميشه اين قوه در پي مداواي آن بوده است؛ لکن اين موضوع در مورد مسايل مربوط به هتک نواميس مردم و ضرب و جرح و قتل آمرين معروف که دلسوزان مردم و نواميس ايشان هستند، به هيچ عنوان قابل توجيه نيست. 

در موارد مشابه - و البته در مورد اين‌طلبه عزيز هم - به کرات ديده شده است که هتاکان به نواميس، نظام را مورد پوزخند قرار داده‌اند؛ اقوامشان اولياء دم و شهود را تهديد کرده‌اند؛ دوستانشان بر گناه جرأت پيدا کرده‌اند و... و تمام اين مفاسد توسط کساني که روح قوانين اسلام را نمي‌دانند و بعضاً سناريوهاي رسانه ملي را تبديل به تراژدي‌هاي غمناکي براي جلب رضايت اولياء دم کرده‌اند؛ به متن جوانان جامعه کشيده شده است و اين احساس به اراذل دست مي‌دهد که در صورت هر عملي - حتي قتل آمرين به معروف - خطري آنها را تهديد نمي‌کند!! 

غير از اين است که غايت حکم‌الله در خصوص قصاص - که ايجاد رعب در متخلّف است - به ظهور نرسيده است؟ 

غير از اين است که اين روند، موجب از بين رفتن امر به معروف و به تبع آن باعث گسترش روزافزون فساد خياباني خواهد شد؟ آيا اگر طي ۲۴ ساعت پس از يکي از اين حوادث؛ شخص جاني در همان محل حادثه، مجازات مي‌شد، بساط تعدّي به آمرين معروف برچيده نمي‌گشت؟ 

و...

و مسئول اين حوادث کيست؟

و مگر صاحبان بصيرت نمي‌دانند که حکم‌الله باعث حيات جامعه و امنيت مردم است؟ (ان لکم في القصاص حياه يا اولي الالباب)

در پايان از همه دلسوزان اسلام عزيز و انقلاب با عظمت اسلامي تشکر نموده و از همه علما، فضلاء حوزه علميه، دانشجويان فهيم، بسيجيان جان بر کف، فرماندهان سپاه محمد رسول‌الله(ص) تشکر مي‌کنيم و سرعت عمل نيروي انتظامي در بازداشت عاملين اين جنايت را مي‌ستائيم و اميدواريم با درايت همه دستگاه‌ها و سرعت عمل مسئولين و نيروهاي ذيربط، جامعه‌اي اسلامي و با امنيت کامل داشته باشيم. 

رهبرا!

اين جوانان؛ خود را سربازان کوچکي مي‌دانند که آماده‌اند سخت‌ترين مسيرها را براي تحقق اهداف شما بپيمايند و هر کجا اراده کنيد جان ناقابل خود را تقديم يک اشاره ابروان نازنينتان مي‌کنند که شهادت افتخار آنان است.

و سيعلم الذين ظلموا ايّ منقلب ينقلبون

جنبش احياي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها