يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۳۴۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
برخی دفاتر و بنگاه‌های مسکن در تهران قادرند ۷۰ درصد ارزش ملک را برای متقاضیان خرید مسکن تسهیلات تهیه کنند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، راهکارهای جدید دفاتر و برخی بنگاه‌های املاک در تهران حاکی از این است که این دفاتر با شگردهای خاصی توانایی اخذ تسهیلات خرید مسکن به ارزش 70 درصد ملک از بانک‌های خصوصی و حتی دولتی هستند.

بنابراین گزارش، این دفاتر و بنگاه‌های املاک برای تهیه وام خرید مسکن به ارزش 70 درصد ملک ابتدا درخواست سند شش دانگ و سپس پایان کار دارند، تا با مراجعه به بانک‌های خصوصی (اقتصاد نوین، پارسیان، انصار) و بانک‌های دولتی (ملی ، مسکن) به میزان 70 درصد ارزش ملک وام تهیه کنند.

محسنی‌نژاد یکی از فعالان بازار مسکن گفت: برای تهیه وام خرید مسکن ابتدا باید سند شش دانگ و پایان کار ملک را به دفتر ارائه کنید، تا مراحل اخذ وام از بانک آغاز شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه متقاضی وام به این دفاتر اعتماد کند، دریافت کارمزد دفتر در زمان اخذ وام از بانک تسویه حساب می‌شود، ادامه داد: اخذ این وام 2 تا 3 هفته زمان می‌برد، بنابراین متقاضی دریافت وام چندان معطل نمی‌ماند.

محسنی‌نژاد اضافه کرد: به عنوان مثال اگر میزان وام متقاضی خرید مسکن 100 میلیون باشد، بازپرداخت آن ماهانه حدود دو میلیون و 800 هزار تومان در طول 5 سال خواهد بود.

به گفته وی با این حساب متقاضی وام خرید مسکن برای 100 میلیون تومان وام اخذ شده 165 تا 168 میلیون تومان بازپرداخت می‌کند.

محسنی‌نژاد گفت: حق کمیسیون و کارمزد دفاتر اخذ وام حدود 10 درصد است که اگر متقاضی خرید وام 100 میلیون تومان وارم دریافت کند 19 میلیون تومان آن را به دفتر پرداخت می‌کند.

نصرت‌پور یکی دیگر از فعالان در بازار خرید و فروش وام مسکن گفت: اگر متقاضیان خرید وام مسکن راه‌های لازم را شناسایی کنند، دیگر نیازی برای مراجعه به دفاتر نیست.

وی افزود: چنانچه متقاضیان در بانک‌های خصوصی دارای گردش مالی باشند و با مدیران بانک‌ها آشنا و روابط حسنه داشته باشند، به راحتی می‌توانند وام خرید مسکن اخذ کنند.

نصرت‌پور با بیان اینکه برای اخذ وام خرید مسکن به ارزش 70 درصد ملک نیاز به داشتن سند شش دانگ و مدارک شغلی و سابقه بیمه است، تاکید کرد: متقاضی اخذ وام می‌تواند باز پرداخت 100 میلیون تومان وام را در شش سال و حتی سر سال نیز انجام دهد.

به گفته وی، اقساط 6 سال باز پرداخت ماهانه دو میلیون و 800 هزار تومان و اقساط 3 سال با بازپرداخت ماهانه سه میلیون و 930 هزار تومان است.

* کاهش قیمت وام 20 میلیون تومانی در بازار

گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از این است قیمت وام 20 میلیونی مسکن در بازار کاهش یافته و در حال حاضر با تمام هزینه‌های کد رهگیری، وکالت‌نامه و هزینه قطعی و رهنی دو میلیون و 500 هزار تومان است.

به گفته فعالان بازار در ماه گذشته هزینه خرید وام 20 میلیونی مسکن حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها