يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۳۵۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
کلیه شهروندان 12 تا 75 سال می توانند به مدت 186 ساعت و معادل دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ريال از آموزش رایگان در زمینه های زبان مقدماتی تا پیشرفته، کارآفرینی، سلامت و بهداشت عمومی، سبک زندگی سالم برخوردار شوند، ضمن اینکه به تمامی افراد موفق در این دوره ها مدرک معتبر از سوی دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، از اختصاص یارانه دو میلیون و هفتصد و بیست هزار ريالی به یک میلیون شهروند تهرانی خبر داد.
 
ابوالفضل رفیع در تشریح این خبر با اشاره به اقدام حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری نسبت به اجرای طرح سراسری آموزش شهروند الکترونیک اظهار داشت: در این طرح حداقل یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی تحت این آموزش ها قرار خواهند گرفت و از یارانه دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ريالی آموزش رایگان شهروند الکترونیک برخوردار خواهند شد.
 
وی با اشاره به اجرای این طرح توسط ادارات کل آموزشهای شهروندی و توسعه شهری شهرداری تهران، افزود: 300 پایگاه ثابت در کلیه سراهای محلات و 30 پایگاه سیار در میادین، ایستگاه های مترو برخی بوستانها از 27 مرداد در حال ثبت نام شهروندان هستند که این روند از زمان آغاز به مدت 5 هفته ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران گفت: شهروندان با ثبت نام حضوری از طریق نزدیکترین سرای محله و یا ارسال پیامک به 300077 پس از کسب آموزشهای توجیهی از شبکه آموزش در زمان تعیین شده و دریافت user new password از طریق نصب نرم افزار به شیوه غیر حضوری از این آموزشها برخوردار خواهند شد.
 
رفیع تصریح کرد: کلیه شهروندان 12 تا 75 سال می توانند به مدت 186 ساعت و معادل دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ريال از آموزش رایگان در زمینه های زبان مقدماتی تا پیشرفته، کارآفرینی، سلامت و بهداشت عمومی، سبک زندگی سالم برخوردار شوند، ضمن اینکه به تمامی افراد موفق در این دوره ها مدرک معتبر از سوی دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.
 
وی آموزشهای مهارتی اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، دفاع مقدس و نیز حقوق شهروندی به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های فرهنگ ترافیک، آپاررتمان نشینی، بازیافت زباله و مدیریت پسماند، حفظ فضای سبز، قوانین ساخت و ساز و ... را از دیگر موارد در نظر گرفته شده جهت ارتقاء معلومات شهروندان دانست و یادآور شد: بخش زیادی از هزینه ها در شهر به دلیل عدم رعایت برخی شهروندان صرف جمع آوری زباله و تحمیل هزینه های گزاف به مدیریت شهری شده که ارائه آموزش های لازم در این زمینه به شهروندان سبب صرفه جویی هزینه های ناشی از آن می شود.
 
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران هدف از اجرای این طرح را ارتقای سواد دیجیتال عموم شهروندان، ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی با موضوع سبک زندگی شهری، جلب مشارکت عمومی شهروندان در حوزه مدیریت شهری براساس سامانه امتیازی و ارائه خدمات به جشنواره های معاونت فرهنگی شهرداری نظیر مشکات، شکوفا، شمسه و ... عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، برنامه های سرای محلات غنی تر و فرصت برابر آموزشی برای تمامی شهروندان با ارائه بورسیه های تحصیلی محقق خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها