أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۳۹۶۰
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
فرزاد فرزین، خواننده‌ی تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» امسال که سال گذشته به خاطر تیتراژ سریال رمضانی «راز پنهان» به عنوان خواننده‌ی برتر انتخاب شد امسال نیز بر اساس نظرسنجی سایت برنامه‌ موسیقی محور «تازه‌به تازه، نوبه‌نو » بیشترین رای را کسب کرده و مجددا به عنوان خواننده‌ی برتر تیتراژهای رمضانی انتخاب شد.
تیتراژ ابتدایی برنامه «ماه عسل» امسال را فرزاد فرزین خوانده است. آهنگی که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده و اهالی موسیقی نیز نسبت به کار اخیر فرزاد فرزین واکنش‌های مثبتی داشته‌اند؛ از جمله چهره هایی چون رضا صادقی و احسان خواجه امیری که خودشان نیز تیتراژ‌های سریال‌های ویژه ماه رمضان را اجرا کرده‌اند. گفت و گوی "آی فیلم" با این خواننده جوان موسیقی پاپ انجام شده است که در پی می‌آید.


امسال تقریبا تمامی چهره های موسیقی تیتراژ تو را به عنوان تیتراژ برتر ماه رمضان انتخاب کردند. از داستان شکل گیری این اثر بگو.

اول از همه بگذار داستانی راجع به این کار تعریف کنم. روی شعر این کار، من و دو آهنگساز، سه آهنگ جداگانه ساختیم. من آخرین نفری بودم که کار را تحویل دادم چون ابتدا یک ملودی ساخته بودم که خودم دوست نداشتم و چند روز اول تلاش کردم ملودی که می خواهم را کار کنم. این اتفاق رخ نداد تا اینکه با «احسان علیخانی» تماس گرفتم و گفتم که ملودی بچه های دیگر را گوش کنید و کاری که ساخته ام چون خودم را راضی نکرد شاید به شما حتی برای گوش کردن هم ارائه نکنم. با «امیرمیلاد نیکزاد» به استودیو رفتیم و تصمیم گرفتیم کار را بزنیم و تغییراتی ایجاد کنیم. ناگهان یک جرقه ای در ذهنم ایجاد شد و این ملودی را در سه دقیقه ساختم.

یعنی این قطعه کلا در سه دقیقه ساخته شد؟!

همان موقع که این را ساختم امیر میلاد هم آن را تایید کرد و گفت سریع ضبط کنیم که یادمان نرود! قرار بود با پیانو ابتدا بزنیم اما ما کل موسیقی را زدیم و در 45 دقیقه یک میکس و تنظیم هم انجام دادیم. وقتی پیش احسان رفتم به او گفتم که من یا این کار را می خوانم یا هیچ کاری را نمی خوانم! گفتم تیتراژ همینه که هست! دوستان گوش کردند و فردا بعد از ظهر احسان با من تماس گرفت و گفت که کار خوب بود و همه خوششان آمد.

در مورد واکنش ها به این اثر چه فکری می کردی؟

من از قبل فکر می کردم که «مهران خلیلی» می تواند حس این ملودی را بشناسد با توجه به اینکه رمانتیک و در عین حال شیک تنظیم می کند. او هم فقط دو یا سه روز وقت داشت و جالب اینجا بود که من خودم هم مسافرت بودم و وکال را برایش میل کردم و تلفنی در ارتباط بودیم. روز آخر کار میکس را با هم انجام دادیم و از کار راضی بودیم. خدا را شکر از قبل فکر موفقیت کار را می کردیم. یعنی موسیقی خوب را همه باید دوست داشته باشند.

یعنی یک شعر به شما سه نفر دادند که روی آن ملودی بسازید و شعر از قبل انتخاب شده بود؟

به ما گفتند که این شعر هست و اگر می خواهید تغییری بدهیم به ما بگویید. در مورد دو آهنگساز دیگر نمی دانم ولی من تمام شعر را دوست داشتم. حتی احسان صحبت از تغییر قسمت هایی از شعر داشت ولی من گفتم که به نظرم کل شعر خوب است و نیازی به تغییر نیست.

تیتراژ آخر ماه عسل هم با همین روال ساخته شده؟

من نمی توانم دقیق آن را بگویم ولی فکر می کنم تیتراژ پایانی قبل از اینکه برنامه به مرحله نهایی برسد آماده شده باشد. اینگونه شنیده ام و نمی توانم این گفته را تایید کنم.

در ماه رمضان و به خصوص در تیتراژهای ویژه برنامه های این ماه آثاری که منتشر می شود معمولا با استقبال خوبی رو به رو می شود. کارهای هیت خیلی از خواننده ها مربوط به تیتراژهای این ماه در سالهای گذشته است. چرا این اتفاق رخ می دهد؟

اولا که ماه رمضان به نظر من فضای معنوی خاص خودش را دارد. یک ماهی است که شما بدون واسطه با خدا در ارتباط هستید یعنی شما نزدیکی خود را با خالق خود احساس می کنید. در زمان هایی از این ماه می توانید به آن پرستش خالصانه نزدیک تر شوید. به همین دلیل مضمون کارهایی که ساخته می شود چون دارای یک مضمون نزدیک به این فضای عرفانی است قطع به یقین آهنگسازها را هم به یک بُعد دیگری می برد. حداقل در مورد من اینگونه بود و فکر می کنم بقیه آهنگسازها هم این حس را داشته باشند. این قطعه فکر می کنم یکی از کارهای برجسته ای است که خودم برای خودم کار کردم و ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار کردم.

به دلیل عمومیت تلویزیون در میان مخاطبان، معمولا هراس زیادی از سوی چهره های پاپ برای حضور در این رسانه به عنوان خواننده وجود دارد. تو نترسیدی از اینکه این قضاوت علیه تو بشود ؟

در این جور مواقع تو ابتدا با خودت چالش داری و بعد با عموم مردم که از تو انتظار هم دارند. مخصوصا در چنین شرایطی که فضای من را شاید دورتر از این برنامه می دیدند. من باید نشان می دادم که اگر ادعای خواننده حرفه ای بودن را می کنم فقط با یک اتفاق مردم نسبت به من لطف نداشتند. اولا باید وجهه دیگر توانایی صدایم را نشان می دادم که «فرزاد فرزین» غیر از اینکه حجم صدای خاص خودش را دارد می تواند کارهای رمانتیک را بخواند مخصوصا این کار که رمانتیک و عاشقانه معمولی نیست و یک فضای عرفانی هم دارد و قطعا مخاطب بیشتری دارد. «احسان خواجه امیری» نمونه واضح این ماجراست. من زمانی که کار «میوه ممنوعه» احسان را شنیدم اصلا نظرم نسبت به او خیلی تغییر کرد و آن کار را خیلی دوست داشتم.

از تیتراژهایی که چهره های دیگر خواندند کدام یک را بیشتر دوست داشتی؟

کار «احسان خواجه امیری» از بقیه آثار بهتر بود و ملودی و ترانه خوبی داشت.

در ادامه می توانید این تیتراژ بسیار زیبا را بشنوید و دانلود کنید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها