أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۴۵۳۷
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

 هبت الله شیری: این اولین اتفاق مبارکی نیست که این روزها با فعالیت های سازمان هنری رسانه‌ای اوج دیده می شود، سازمان هنری رسانه‌ای اوج درتابستان۱۳۹۰ و در پی احساس مشکلاتی جدی در عرصه فعالیتهای رسانه ای و تبلیغاتی، فعالیتش را آغاز نمود. اهداف این سازمان، ایجاد بستری برای شناسایی، آموزش و جهت‌دهی نیروهای مستعد انقلابی در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای و نیز فراهم کردن زمینه‌ی تولید و توزیع محصولات هم‌سو با انقلاب اسلامی عنوان شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن، سازمان هنری رسانه‌ای اوج به گفته مديرش تشکلي مردم نهاد و تخصصی مردمی است که توسط NGO‌ها تشکیل شده است که هزینه آن و اعتبارات تولیدات خود را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تامین می‌کند و مسئولیتی برای پشتیبانی شدن از هیچ نهادی ندارد.

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج  چند روز پيش در نشست خبری مستند پرونده‌های K.S با تاکید بر حمایت سازمان اوج از فیلمسازان مستقل گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که اوج با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و علاوه بر پرورش جوانان عرضه هنر و رسانه از تمامی هنرمندان و اصحاب رسانه خارجی کشور که با وبستگی به حکومت ندارند و دارای منش آزاد و مستقل هستند حمایت می‌کنند. همین الان چند پروژه مانند فیلم پرونده‌های K.S در حال حمایت است. وي در اين نشست افزوده است : این نشست فراخوانی به همه هنرمندان آزاد و مستقلی است که به دلیل خفقان رسانه‌ای غرب حمایتی از آنها نمی‌شود. سازمان اوج اعلام می‌کند که از آنها حمایت می‌کنند و تا پایان خلق اثر در کنارش می‌ایستد.

فعالیت‌های سازمان در قالب ۷ زیرمجموعه یا «خانه» سامان‌دهی می‌شود. این خانه‌ها عبارت اند از: مستند، پویانمایی، سرود، فیلم داستانی، فیلم‌نامه‌نویسی، طرح و گرافیک، طلاب جوان. خانه هايي كه قرار است هر كدام محلي باشد براي نمايش اعتلاي هنر انقلاب اسلامي و مركز جذب ،پرورش و حمايت از هنرمندان جوان.

در حوزه هنرهاي نمايشي، نمایش تلفیقی «شب آفتابی» و پروژه‌های نمایشی فاخری هم‌چون «شب آفتابی»، «گودال سرخ»، «خورشید کاروان»، «مسافران کوفه» و سردار مهر و ماه در سال‌های اخیر با حمایت سازمان اجرا شده و مورد استقبال مخاطبان و منتقدین قرار گرفته‌اند.

از هنر نمايش كه بگذريم در بخش فيلم هم با ايجاد جايزه گفتمان انقلاب اسلامي، سازمان توانسته است نگاه جديدي در كنار جشنواره فيلم فجر در فضاي سينمايي كشور ايجاد كند،دور نخست این جایزه كه با هم‌کاری مشترک سازمان اوج و مرکز اشراق و بر اساس هیئت علمی مرکب از اساتیدی هم‌چون دکتر نادر طالب‌زاده، دکتر مجید شاه‌حسینی، دکتر نیلچی‌زاده، حجه الاسلام زیبایی نژاد، یعقوب توکلی، وحید جلیلی و ابوالقاسم طالبی به فیلم‌های برگزیده بر اساس میزان انطباق بر معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی اهدا می‌شود كه دومين دوره آن با حضور كارشناسان و منقدان جوان و با تجربه توانست جايگاه جدي آن را در ميان سينمايي هاي كشور نشان دهد.
 
در بخش شعر نيز برنامه‌ی «شب شاعر» به منظور تقویت جنبه‌ی ایجابی در عرصه‌ی هنر از راه معرفی چهره‌های انقلابی این عرصه، به صورت ماهانه توسط سازمان و در محل آن برگزار می‌شود. در هر یک از این برنامه‌ها که به پاس‌داشت یکی از شعرای انقلاب اختصاص یافته، برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی اساتید درباره‌ی شاعر مورد نظر، شعرخوانی شعرای مختلف و اجرای سرود، برگزار می‌شود.

در عرصه تولید محصولات گرافیکی برای فضاسازی و ایجاد موج‌های تبلیغاتی شايد يكي از بهترين نمونه هاي سازمان را در مجموعه پوسترهاي جنگ، کار تا پیروزی بايد ديد،  خانه‌ی طرح و گرافیک سازمان در خيابانهاي تهران نيز آثاري را به نمايش گذاشته است كه تفاوت محتوايي و فرمي آن با ديگر ديوارنگاريهاي تهران قابل لمس است.

با نگاهي به برنامه هاي اوج مي توان اوج گرفتن هنر انقلاب اسلامي را مشاهده كرد، هرچند در اين ميان نكاتي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد به بخشي از آنها اشاره مي شود:

اول) جذب و شناسايي هنرمندان ، متخصصان و كارشناسان متعهد عرصه هاي فرهنگ و هنر را شايد بتوان مهمترين وظيفه اوج دانست، نيروي انساني متخصصي كه باور قلبي به پيشبرد گفتمان انقلاب اسلامي در عرصه هاي فرهنگي و هنري دارد مي تواند اهداف سازمان را بهتر و زودتر محقق سازد كه بدين منظور بايد با برنامه ريزي هاي مختلف  به شناسايي اين نيروها پرداخت.

دوم) توجه به نيازهاي مراكز آموزشي هنري همچون هنرستانها و دانشگاههاي هنري و آموزگشاههاي آزاد نيز موضوع مهم ديگري است كه سازمان بايد بدان توجه داشته باشد، هنر انقلاب اسلامي بايد به خوبي و با حضور بزرگانش به هنرجويان معرفي شود و اين آموزشها بايد در كنار آموزشهاي فرمي در مراكز آموزشي ارايه شود تا اثر گذاري بيشتري داشته باشد و بتواند روح متعالي هنر انقلاب اسلامي را به نمايش بگذارد.

سوم)توجه به دربرگيري آثار توليدي نيز نكته مهم ديگر است، سازمان بايد با برنامه ريزي دقيق و تكميل شبكه توزيع هوشمندانه آثار توليدي خود را عرصه هاي فرهنگي و هنري به دست مخاطبان اين آثار از تهران تا دورترين نقطه ها برساند، مهم آن است كه مديران اين سازمان بتوانند شبكه توزيع خود را به خوبي تشكيل دهند تا اهداف ارزشمند سازمان بهتر محقق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها