أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۴۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

به‌گزارش 598 به نقل از فارس، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی در جمع خبرنگاران درباره سخنان سلیمی نمین که گفته بود توفیقی به توکلی نماینده مجلس گفته که در مورد فتنه اشتباه کرده‌ام، اظهار داشت: در این مورد با کسی صحبتی نکرده‌ام و پس از معرفی به مجلس در این زمینه صحبت می‌کنم.

وی همچنین در رابطه با اینکه عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم مشکلی در صورت عدم رأی اعتماد مجلس و معرفی شخص دیگری به عنوان وزیر ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: کل عزل و نصب‌ها در این مدت 4 مورد بوده که 2 مورد در معاونت‌ها و 2 مورد در دانشگاه‌ها انجام شده که این موارد نیز مورد استقبال بوده و مشکل‌ساز نیست.

سرپرست وزارت علوم درباره مشکل پیش آمده در دانشگاه امیرکبیر پیرامون شکایت یک دانشجو از رئیس دانشگاه مذکور و حکم صادره در مورد رهایی گفت: مشکل رئیس دانشگاه امیرکبیر برطرف شده و او همچنان رئیس دانشگاه است.

توفیقی اضافه کرد: مسأله‌ای با یک دانشجو رخ داده بود که دیوان عدالت اداری نیز برای آن رأی صادر کرد و طرفین به توافق رسیدند و در حال حاضر مشکلی نیست.

وی درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود چند تن از رؤسای دانشگاه‌ها استعفا داده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر نامی از این رؤسا نمی‌برم و اگر تصمیم قطعی گرفتیم، در آن زمان اعلام می‌کنم.

توفیقی تصریح کرد: در مورد تغییر در معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت علوم نیز مشغول رایزنی هستیم و هر زمان به نتیجه برسیم، اعلام می‌کنیم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سؤال که آیا به دانشجوی ستاره‌دار اعتقادی دارد یا خیر؟ گفت: فارغ از این که عنوانی به این دانشجویان داده شود، همه تلاشمان را کرده‌ایم که هیچ دانشجویی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت دانشجویی در چارچوب ضوابط از تحصیل محروم نشود.

توفیقی افزود: امسال کسی در مقاطع ارشد و دکتری از تحصیل محروم نشده است و در مورد سال قبل نیز کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و اعتراضات را بررسی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها در مرحله مقدماتی است و هنوز آماری از تعداد این دانشجویان نداریم ولی نهایت سعی را می‌کنیم تا مشکل برطرف شود.

سرپرست وزارت علوم در پایان در رابطه با صندلی‌های خالی موجود در دانشگاه‌ها گفت: صندلی‌های خالی قابل استفاده است و با شیوه‌های مختلف آموزشی توزیع دانشجویان در رشته‌های مختلف بهتر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها