کد خبر: ۱۶۴۸۷۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
سخنان خواندنی وزیر توانمند دولت نهم در برنامه شناسنامه:
آخرین جلسه دولت نهم تلخ‌ترين جلسه دولت شد به طوري كه تحملش براي من سخت بود و اين دولت دولت ولايتمدار است. رئيس‌جمهور عهدنامه‌اي را كه از روز اول از من به امضا گرفته اولين بندش التزام عملي به ولايت فقيه است و من امضايش را دارم و من نمي‌دانم در اين مسير چه گناهي كردم و من نمي‌دانم خداوند از اين آزمون چه چيزي را از من مي‌خواست بعد از جلسه به ديوار دولت تكيه داده و گريه كردم .
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، برنامه «شناسنامه» اين هفته با حضور پرويز فتاح (وزير نيرو دولت نهم) در حالی از شبكه سوم سيما پخش شد که فتاح در این برنامه نکات و خاطراتی را از دورا دفاع مقدس و همچنین دوران وزارتش بیا داشت.

فتاح در ابتداي برنامه در پاسخ به اين سوال مبني براينكه از قبل از انقلاب و فعاليت‌هاي آن زمان برايمان بگوييد،گفت: بنده متولد 1340 روستاي "قره‌باغ" در آذربايجان غربي هستم و در زمان انقلاب 17 سالم بود.در انقلاب 57 كه اوج مبارزات مردم مسلمان عليه رژيم شاه بود در اوج جواني و شور و نشاط بوديم خانواده ما به واسطه برادر بزرگمان" ايوب" كه از انقلابيون و زندان رفته‌هاي آن زمان بود با مسائل سياسي آشنا بوديم.

وي ادامه داد:در سال 53 مطالعات آن زمان را با توجه به سختي‌هاي آن شروع كردم و با اينكه سن و سال زيادي نداشتم در تمام عرصه‌‌هاي سياسي آن زمان توفيق حضور داشتم؛همچنين در سالهاي اوج انقلاب  56 و 57 ،مدارس نيمه تعطيل و فعاليتي نداشتند اما با اين حال مسئوليت انجمن اسلامي مدرسه را برعهده داشتم.

فتاح در پاسخ به اين سوال مبني براينكه در آن زمان دشمن در زمينه قوميت‌ها كار كرده بود اولويت شما در آن زمان چه بود؛ اظهار داشت: خوشبختانه اقوام كرد،ترك در كنار هم بودند و در بطن انقلاب هردو در كنار هم از دستورات امام اطاعت مي‌كردند و يكي از نقاط عطف آن زمان اين بود كه اين اقوام بعد از توطئه‌هاي پيش آمده‌اي كه برخي براي دشمني تلاش مي‌‌كردند با كمك امام و هوشياري مردم مرتفع شد.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه شما خاطره خاصي از نقطه پايان جنگ و "عمليات مرصاد" داشتيد ،از نقطه آغاز جنگ برايمان بگوييد؛افزود: روز اول جنگ 31/6/59 در تهران بودم و با چند نفر از دوستان دانشگاهي تصميم داشتيم به فيضيه رفته و طلبه شويم در همان روز اعزام به قم هواپيماي عراقي را بالاي سرمان در فرودگاه مهرآباد ديدم ،از همان جا به اروميه برگشتيم و آموزش نظامي و خمپاره را در كنار درياچه اروميه نزد شهيدان "حميد" و "مهدي باكري "ديديم و بعد از دو هفته آموزش به جبهه كرمانشاه،‌كرند و غرب رفتيم.

فتاح با اشاره به حضور خود در «عمليات مرصاد» تصريح كرد:در پايان جنگ آخرين عمليات مرصاد بود و پايگاه ما لشگر 6 ويژه در 45 كيلومتري كرمانشاه در نزديكي تنگه حسن‌آباد قرار داشت؛شب تاريخي با گردانمان كه بنده مسئوليت قائم مقام لشگر را داشتم گذرانديم. حتي تا چند شب به مرز اسارت رفتم و خيلي از دوستان و فرماندهان گردان كه همراه ما بودند در آن عمليات شهيد شدند؛ سه شبانه روز نخوابيده بودم و روز آخر كه عمليات به اتمام رسيد و ما پيروز جنگ بوديم؛ توان راه رفتن نداشتم،حتي براي سرم زدن به من رگي پيدا نمي‌كردند.

وزير سابق نيرو در پاسخ به سوالي مبني براينكه زمان پذيرش قطع‌نامه 598 و پايان جنگ چه حسي داشتيد، بيان داشت: زماني كه پيغام حضرت امام(ره) را شنيدم سردرد شديدي داشتم و فقط گريه مي‌كردم به خصوص اين جمله امام (ره)كه فرمدند"جام زهر را نوشيدم" براي ما رزمنده‌ها سخت بود و آرزو مي‌كرديم كاش مرده بوديم و اين جمله و پيام را از امام دريافت نمي‌كرديم. چند روز بعد كه حملات گسترده عراق به ويژه منافقين پيش آمد دوباره شور و حالي به رزمنده‌ها تزريق شد.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه بعد از جنگ شما مسئوليت اجراي بخشي از قطعنامه 598 را داشتيد،در اين مورد توضيح دهيد گفت:نيروهاي سازمان ملل از 42 مليت به ايران آمده بودند و هم در ايران و عراق مستقر شدند؛ بنده در فاصله 10، 20 كيلومتري مرزي از كردستان تا شلمچه بنده مسئوليت ستاد نظامي اجراي قطع‌نامه را عهده‌دار شدم ؛شايد دليل انتخاب اين بود كه من آن زمان جوان بوده و مهندس نقشه‌برداري بودم و با هيئت 9 نفره‌اي از سوي مقام معظم رهبري در سال 68 و 69 مسئول تعيين خطوط مرزي بوديم.

فتاح با بيان اينكه در طول 8 سال خطوط و ميله‌هاي مرزي ما از بين رفته بود و دو سال تلاش بي‌وقفه و مهندسي براي اين بود كه ميله‌هاي مرزي را در جاي خود نصب كنيم ،گفت:با همكاري ارتش و سپاه مسئوليت نصب ميله‌هاي مرزي را داشتيم اما يك ميله در قسمت مرزي 50 متر اختلاف داشت شما تصور كنيد در يك مرز هزار كيلومتري هزاران ميله مرزي وجود دارد؛اما فقط يك ميله 50 متر اختلاف بين مرز ايران و عراق داشت ما 25 روز اين وضعيت را نگه داشتيم و گفتيم حتي از 25 متر خاك كشورمان كوتاه نمي‌آييم به فضل الهي، ميله همان جايي قرار داده شد كه تعيين كرده بوديم.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه فعاليت شما بعد از جنگ چگونه بوده آيا به سمت دانشگاه و تحصيل رفتيد؛بيان داشت: اين نكته را اضافه كنم که اولين مبادله اجساد مطهر شهدا را بنده در مرز شلمچه در سال 69 انجام داده؛حتي درست در خط مرزي مراسم بسيار باشكوهي را برگزار كرديم و اين اجساد مطهر شهدا را تحويل گرفته و باب جديدي براي جستجوهاي اجساد شهدا ايجاد كرديم.

وزير سابق نيرو در دولت نهم در پاسخ به سوالي مبني براينكه روابط شما با "جلال طالباني" چگونه بود؟ چراكه ايشان زماني كه به تهران آمدند با شما صميمي بودند،گفت: درزمان جنگ هم در جبهه كردستان،جبهه جنوب به خصوص "فاو" و " قرارگاه رمضان" كه داخل عراق بود توفيق داشتم و آن زمان كه در "قرارگاه برون مرزي رمضان "در داخل عراق حضور داشتيم،"جلال طالباني" ميزبان ما  بودند كه يك مقري در دل كوهستان اطراف درياچه دربندي‌كان و دوكان به اسم" ياسمن" كه يك منطقه صعب‌العبور و زيبايي است،داشتم و ايشان از ما 500 نفر ايراني ميزباني كردند كه خاطره شيريني است.

فتاح افزود:بعد از اطمينان حاصل كردن از اينكه آخرين ميله مرزي كه در مرز ايران و عراق گذاشته شده و نيروهاي سازمان ملل نيز از ايران رفته‌اند؛من در دانشگاه صنعتي شريف مهندسي سازه خوانده بودم و در اين ميان در19 بهمن سال 70 زمين سد كرخه را از كارفرماي وزارت نيروي آن زمان تحويل گرفتم و تصميم داشتم سد كرخه را بسازم.

"كرخه" يادگار عمليات فتح‌المبين بود
 
وي با بيان اينكه سد كرخه بزرگترين سد تاريخي كشور است؛تصريح كرد: آن زمان پيمانكار بوديم و مي‌خواستيم بزرگترين سد تاريخي كشور را احداث كنيم و همه رزمنده‌هايي بوديم كه از جبهه برگشته و از اينكه آيا به موفقيت مي‌رسيم ترديد داشتيم؛ وزارت نيروي آن زمان "مهندس زنگنه" بود و به واگذار شدن اين كار به ما ترديد داشت اما آقاي هاشمي رفسنجاني از ما حمايت كرد.
 
وي با بيان اينكه "كرخه" يادگار عمليات فتح‌المبين بود، اظهار داشت: در سال 80 در زمان دوره اصلاحات، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بام "كرخه" ايستادند و همه سفراي خارجي مقيم جمهوري اسلامي با كابينه را به همراه خود ‌آوردند و با افتخار پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز "كرخه" به اهتزاز درآورديم.
 
وي با اشاره به خاطره‌اي از مقام معظم رهبري در آن زمان گفت: مقام معظم رهبري فرمودند پروژه كرخه جزو نادرترين پروژه‌هاي كشور است ايشان در سال 24 اسفند 75 براي بازديد به اين منطقه آمدند؛ آقاي زنگنه آخرين سال وزارتشان بود يك پارچه‌اي از سوي وزارت نيرو كه 50 متر طولش بود و در آن نوشته شده بود "ما توانسته‌ايم كرخه را بسازيم "در آنجا وجود داشت ما به همراه بچه‌هاي مذهبي آن زمان به انديمشك و دزفول رفته و حدود 100 متر پارچه برنزنتي خريده و روي آن نوشتيم "حزب‌اله مي‌تواند".
 
 فتاح ادامه داد:رهبري كه از بالا به سمت بدنه كرخه مي‌آمدند،هردو شعاع را ديده و متوجه اختلاف‌نظر و سليقه فرزندان حزب‌ الله و كارفرما شده حتي در زمان سخنراني لبخند به چهره داشتند، ايشان فرمودند اين شعار را حفظ كنيد و بارها تاكيد كردند كه جوانان ما اين شعار را حفظ كنند.
 
فتاح در پاسخ به اين سوال مبني براينكه بعد از دو سال وزارت،شما چهره ماندگار سدسازي شده ايد، آشنايي شما با احمدي‌نژاد چگونه بود؟ گفت: آشنايي بنده با احمدي‌نژاد به اول انقلاب بر مي‌گردد،در سال 59 دانشگاه‌ها به واسطه انقلاب فرهنگي تعطيل شده بود و ايشان از دانشجويان علم و صنعت بودند زماني با استادان به استان ما آذربايجان غربي آمده و بعد از آن يكي از آن‌ها استاندار و بقيه معاون و فرماندار شدند؛بنده به واسطه مسائل انقلاب با ايشان آشنا بوده و اما در اين ديدار آشناتر شديم.
 
وي ادامه داد:در زمان جنگ،" احمدي‌نژاد" مسئول امور پشتيباني جنگ بود و در يك دوره به يگان ما آمده و ما ايشان را به عراق اعزام كرديم حتي موقع برگشت به ايران به پيشواز ايشان آمدم .شرايط سختي بود آن زمان كه احمدي نژاد در دولت "آيت الله هاشمي رفسنجاني استاندار اردبيل بودند، از ما براي تصدي پست‌هاي دولتي دعوت كردند؛اما بنده نپذيرفتم حتي در زمان شهرداري ايشان در تهران به بنده گفتند كه معاونت عمراني را قبول كنم اما به واسطه درگير بودن در جريان كرخه نتوانستم.
 
فتاح با اشاره به وزارت خود در دولت نهم گفت: دعوت ايشان از من براي پست وزارت نيرو غير منتظره بود چراكه رسانه‌ها اعلام كرده بودند ليست كابينه ايشان بسته شده من مشغول كارهاي عمراني وسدسازي بودم؛ احمدي نژاد با من 7 صبح تماس گرفت و گفت ليست كابينه من بسته شده و براي فرستادن آن به مجلس آماده است بنابراين هرچه سريعتر به ساختمان پاستور بيا من هم قبول كردم اما يك ساعت جلوي در پاستور منتظر ماندم به اين دليل كه كسي مرا نمي‌شناخت و من را راه نمي‌دادند.
 
رابطه من با احمدي‌نژاد مانند همه وزرا نبود
 
فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه كار كردن با آقاي احمدي‌نژاد چگونه بود گفت: من تجربه‌اي نداشتم عهده‌دار شدن وزارت سنگيني چون نيرو و تعامل آن با دولت تجربه مي‌خواست واقعا شرايط سختي بود وحالا كه اطرافيان از من مي‌پرسند مي‌گويم به دليل توقعات مردم و نمايندگان كاركردن با چندصد هزار نيرو و ... كار سختي بود.
 
وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه چرا همكاريتان با احمدي‌نژاد در دولت دهم را ادامه نداديد؛ چراكه همه مي‌گفتند احمدي‌نژاد فتاح را خيلي دوست دارد؟ اظهار داشت: بنده با ايشان رفيق بودم و رابطه من با احمدي‌نژاد مانند همه وزرا نبود؛چراكه ما در سخت‌ترين شرايط جنگ حتي پس از آن در كنار هم بوديم ؛حتي در مطرح كردن مطلبي به ايشان با سيستم اداري وارد نمي‌شدم و هر زماني مثل زمان صبحانه و ناهار مزاحم ايشان مي‌شدم.
 
وي با بيان اينكه اخلاق دوستانه با رفتار اداري كاملا متفاوت است ،تصريح كرد: زماني اين تفاوت آشكار مي‌شود كه از نزديك با دوستتان كار كنيد دوستان زياد و خوبي در جبهه داشتيم كه بعدها شهيد شدند و نمي‌توانستند در كنار يكديگر فعاليت كنند و همين شرايط را با دكتر احمدي‌نژاد داشتم ،اما بعضي وقت‌ها اين احساس را داشتيم كه گفته‌هايمان برهمديگر منطبق نيست.

فتاح اضافه كرد: من يك روحيه نرم و روحيه تعامل وسيع داشتم و دارم ؛اما نگاه من به دولت قبل متفاوت‌تر از "احمدي‌نژاد" دولت دهم بود از زماني كه به وزارت نيرو آمدم به گذشتگان اين وزارت احترام گذاشتم و تاكنون با آن‌ها ارتباط دارم و اين به معناي هم‌فكري سياسي با آن‌ها نيست؛ معناي آن اين است كه ضمن حفظ همه مراتب و خطوط فكري و سياسي يك تعامل سازنده مهم داريم كه هيچ لطمه‌اي به افكار و اعتقادات نمي‌زند.

وزير سابق دولت نهم در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه چقدر حلقه‌‌اي كه احمدي‌نژاد را از احمدي‌نژاددولت دهم متفاوت كرد در تصميم شما تاثير داشت؟گفت: فقط اين را مي‌توانم بگويم شناختي كه از احمدي‌نژاد داشتم با احمدي‌نژاد آخر دولت دهم بسيار متفاوت بود و اين نشان مي‌دهد كه سياستمداران با تجربه هم در كنش و واكنش واقعيت‌هاي سياسي تغيير مي‌كنند؛ نمي‌توانم بگويم منفي يا مثبت اما شخصيت و نگاه انسان‌ها درطي زمان تغيير مي‌كند و اين اتفاق در "احمدي‌نژاد" و رفتارهايش افتاده بود.

شهيد "بروجردي"روح بلندي داشت كه زمين نمي‌توانست او را نگه دارد
 
فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه مهم‌ترين يادگاري‌هاي شما از زمان جنگ چه بود ؟اظهار داشت: من در جبهه غرب، جنوب و كرمانشاه حضور داشتم و با شهداي بسياري محشور بودم،آن‌ها بزرگوار و بزرگ‌منش بودند در غرب "حمزه" و در اتاق عمليات شهيد محمد "بروجردي" سخنراني مي‌كرد ايشان من را خيلي دوست داشت و من هم به ايشان ارادتمند بودم روز جمعه‌اي بود كه در فرداي آن روز بروجردي به شهادت رسيد.

وي اضافه كرد: من روبروي "شهيد بروجردي" نشسته بودم؛ در محضر خداوند و در پيشگاه ملت و به يقين عرض مي‌كنم؛ فكر مي‌كردم كه در مقابل يك انسان بهشتي و شهيد نشسته‌ام و همه چيز گواهي مي‌داد ايشان شهيد مي‌شوند و تنها روحشان در اين دنياست وقتي بروجردي رفت برايش خيلي دعا كردم ايشان به من وصيت مي‌كرد و مي‌گفت فتاح اين انقلاب و امام است بايد تا آخر محكم ايستاد و اين مقام پاسداري شماست فردا هم خبر شهادت بروجردي را اعلام كردند ايشان روح بلندي داشت كه زمين نمي‌توانست او را نگه دارد.

فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه فرزندان شهدا با شما صميمت زيادي دارند براي چيست؟ تصريح كرد: به اين دليل كه من خود را مديون آن‌ها مي‌دانم و با پدران آن‌ها محشور بودم و اين فرض بر همه مسئولان نظام است كه حرمت و كرامت آن‌ها را حفظ كنند وقتي آن‌ها را مي بينيم و صحبت‌هايشان را مي‌شنويم روحمان با آن‌ها پيوند مي‌خورد و ما در اين مسير قصور داريم.

وزير سابق دولت دهم در پاسخ به سوالي مبني براينكه فعاليت قرارگاه سازندگي خاتم‌النبياء كه شما يكي از موسسين آن بوديد بعد از جنگ چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ گفت: اين قرارگاه با و با فرمان مقام معظم رهبري و مجوز دولت اول سازندگي شروع شد، در ابتدا آرم قرارگاه و سپس ساختمان آن را اجاره كرديم دورنماي آن اينطور بود كه اين شجره طيبه گسترده شده و چون در عمل اساس و نيت‌ها پاك بود و همه به نظام اعتقاد داشتند؛ خدا نيز بركت داد و الان توسعه‌اي پيدا كرده كه برخي از خودي‌ها منتقد بزرگي و وسعت آن شده‌اند.

وجود قرارگاه سازندگي به معناي قطع كردن دستان خارجي‌ها بود
 
فتاح تاكيد كرد: همه دولت‌ها از جمله سازندگي، اصلاحات و حتي دولت نهم و دهم در راه سازندگي تلاش کردند و اگر قرارگاه نمي‌آمد قطعا كمبودهايي هم احساس مي‌شد؛ وجود قرارگاه سازندگي به معناي قطع كردن دستان خارجي‌ها بود.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه در انتخابات رياست جمهوري 92 پيشنهاد نامزد شدن داشتيد؟ گفت: كم و بيش پيشنهاداتي داشتم، اما واقعيت و اصلي‌ترين دليل من اين بود كه آمادگي آن را نداشتم .حتي برخي از مسئولين و معتمدين زيادي آمدند اما من نپذيرفتم اين پيشنهاد از يك سال قبل و تا يك ماه مانده به انتخابات مطرح شد و همه آن‌ها را رد كردم و گفتم كه امكان ندارد احساس من اين بود كه ديگران شرايط بهتري از من دارند و حدسم نيز درست درآمد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه شنيده شده براي شهرداري هم پيشنهاداتي داشتيد؟ گفت: يكي از اشكالات ما اين است كه شايعات زيادي پشت سر ماست كه هيچ كدام به واقعيت نمي‌پيوندد.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه غير از مسئوليت در نظام و سپاه فعاليت ديگري هم داريد؟ گفت: روحيه من طوري است كه بيش از يك كار را نمي‌پذيرم؛ حتي تدريس در دانشگاه را رها كردم درحال حاضر به جز سمت بنياد تعاوني سپاه هيچ مسئوليتي ندارم و اين اعتقاد من است.

وزير سابق دولت نهم در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه اگر دكتر روحاني از شما براي كار دعوت كند قبول مي‌كنيد؟تصريح كرد: دعوت جدي نشده است برخي دوستان و خوبان كه از دوستان قديم ما هستند به ما لطف داشته‌اند؛ اما براي كمك به دولت‌ها روحيات افراد متفاوت است چون بعضي براين باورند كه اين دولت روحيه سياسي متفاوتي دارد كه نمي‌شود؛ اما من معتقدم دولت جمهوري اسللامي براي مردم و نظام است و هركس هركاري مي‌تواند براي موقعيت اين دولت انجام دهد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه چقدر مباحث سياسي را پي مي گيريد؟گفت:سعي مي‌كنم كه از مباحث سياسي عقب نمانم و بسيار پيگيري مي‌كنم ،اكثر روزنامه‌ها و گزيده آن‌ها مسائل سياسي و محرمانه در جهات مختلف مطالعه مي‌كند.

فتاح در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه فضاي سياسي كشور را چگونه مي‌بينيد ؟گفت: اين فضا بسيار ملايم و آرام‌تر شده طيفي كه در سال 88 به نظر مي‌آمد روحياتشان عصبي‌تر بود؛ الان آرام‌تر شده‌اند و نظام به آرامش رسيده‌ است معتقدم بهترين انتخابات برگزار شد و اين به فضاي سياسي كشور كمك كرد كه بايستي مراقبت شود و هركس در عرصه‌هايي مثل انتخابات به قانون و نتيجه آن به شوراي نگهبان به ويژه در راس آن مقام معظم رهبري احترام بگذارد اوضاع همين‌طور آرام مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني براينكه آيا جريان راي اعتماد مجلس به دولت را پيگيري مي‌كرديد گفت: بله اين تعامل جدي و خوب بود و نبايد اين جديت از شور بيافتد و نبايد كسي از راي مجلس ناراحت شود؛ ما وقتي به مجلس رفتيم چهار نفر از دولت نهم راي نياوردند نقدهاي مجلس با صراحت است و راي خوبي دادند.

فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا دوران مديريت‌ شما را در وزارت نيرو مثبت ارزيابي مي‌كردند و مهم‌ترين انتقادي كه به شما مي‌شد و فكر مي‌كرديد وارد است،چه بود ؟گفت: اداره كردن وزارت نيرو كار بسيار سختي است؛ اين يك وزارتخانه ريشه‌دار، قديمي و پر از كارشناس است. شايد بيشترين كارشناس بين وزارتخانه‌ها را وزارت نيرو داشته باشد. نكته مهم حساسيت آب و برق است؛ يك لحظه قطعي قابل تحمل نيست؛در تمام 24 ساعت و 365 روز وزارت نيرو آماده‌باش است حتي در زمان تعطيلات رسمي استرس كار را بيشتر مي‌كند.

وي همچنين ادامه داد:نظام مقدس جمهوري اسلامي در مجموع به وزارت نيرو در طول انقلاب عنايت كرده و عنايتش را نيز بايد بيشتر بكند در دوره "نامجو" اين عنايت كمتر شده است و من اين تذكر را به "چيت‌چيان" دادم كه اگر من به جاي شما بودم ،اول با روحاني شرط كرده و بعد اين سمت را مي‌پذيرفتم بايد نظام جمهوري اسلامي روي سرمايه‌گذاري صنعت آب و برق خيلي حساس باشد.

وزير اسبق نيرو در پاسخ به سوال مجري مبني براينكه در زمان شما احمدي‌نژاد موضوع تغييرساعت را اعلام كرد و شما به عنوان نماينده دولت از اين موضوع دفاع كرديد؛ اين موضوع چه نتيجه‌اي را در پي داشت؟ گفت: دو نظر وجود دارد اول اينكه اين تغييرات ساعت 10 الي 15 سال بايد انجام مي‌شد واحمدي‌نژاد اعتقاد پيدا كرد كه اين كار بي‌تاثير است و مردم را به زحمت مي‌اندازد و ساعت اذان و حركت قطارها و هواپيما به هم مي‌خورد؛ دوم اينكه ما يك نظريه كارشناسي داشتيم كه به طبع از كشورهاي اتحاديه اروپا كه اين تغييرات ساعت را هنوز دارند در ميزان مصرف و كاهش انرژي تاثير دارد و ما مشاهده كرديم كه 500 مگابايت پيك مصرف در شب تاثير داشت و اين مسائل را منتقل كرديم و در مجلس تبديل به طرح شد و در صحن علني اعلام شد واين طرح به شوراي نگهبان رفت و اگر اين شورا ،مهر تاييد را مي‌زد اين طرح قطعي مي‌شد.

وي ادامه داد:قرار بر اين شد از افرادي از دولت براي دفاع از اين موضوع به مجلس بروند؛ چرا كه اين موضوع از بعد اجتماعي و امنيتي به وزارت كشور مربوط مي‌شد؛ در آن زمان كه آقاي "پورمحمدي" وزير كشور بود به هر دليلي نيامدند و ما نيز دليل نيامدن ايشان را متوجه نشديم ؛از طرفي دولت پيغام داد كه بنده به شوراي نگهبان رفته و از اين طرح دفاع كنم؛ بنده يك نظر كارشناسي داده و اين نهاد نيز تاييد كردند و زماني كه از شوراي نگهبان بازگشتم،احمدي‌نژاد از اقدام من اوقات تلخي داشت زيرا من برخلاف نظر دولت عمل كردم.

فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه ارزيابي شما از پيامدهاي داخلي و خارجي انتخابات رياست جمهوري در سال 92 چيست؟ گفت: تاثيرات داخلي و بين‌المللي آن بسيار مثبت بود و در آن ترديدي وجود ندارد وبالاترين تاثيرش اين بود كه يك انتخابات كاملا قانونمند و صد در صد نيز منضبط و اخلاقي درحين ثبت‌نام و درحين انتخابات و بعد از آن بود؛ در اين انتخابات همگي سعي داشتند كه اخلاقي عمل كنند كساني كه براين انتخابات ترديد داشتند به اين نتيجه رسيدند كه پاي حداقل راي رئيس‌جمهور منتخب محكم مي‌ايستد و طبق سخنان حضرت مقام معظم رهبري كه اين راي حق‌الناس است و دردنيا تاثير گذاشت.

وي همچنين ادامه داد:در اين انتخابات رويكردها متفاوت بود ومشاهده شد ذائقه دكتر روحاني با ا حمدي‌نژاد متفاوت است و دكتر روحاني با با روحيه تعاملي لطيف‌تر و با حفظ ارزش‌ها و اصول مي‌خواهند با دنيا سخن بگويند.

فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه چرا نمايندگان اصولگراو اصلاح‌طلب نتوانستند در اين انتخابات نتيجه بگيرند ؟گفت: بايد اين نمايندگان كنكاش كنند ؛شايد ايراداتي بوده است مردم دنبال اصلاح امور و تغيير وضع داخل و مسائل بين‌المللي بودند و نتيجه با طبع مردم كوچه و بازار تطبيق داشت. اين انتخابات انتخاب مردم در روستاها و شهرهاست؛ اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها واقعيت‌هاي مردمي را درست نديدند بايد صداي روستاهاي دورافتاده و شهرها را بشنوند و تحليل‌هاي اين‌ها منطبق بر واقعيت‌هاي جامعه نبود و منتهي به نتيجه‌گيري غلط شد.

آخرين جلسه،تلخ‌ترين جلسه دولت نهم شد
 
وي در پاسخ به سوالي مبني براينكه آخرين جلسه دولت نهم چگونه گذشت؟گفت: اين جلسه تلخ‌ترين جلسه دولت شد به طوري كه تحملش براي من سخت بود و اين دولت دولت ولايتمدار است. رئيس‌جمهور عهدنامه‌اي را كه از روز اول از من به امضا گرفته اولين بندش التزام عملي به ولايت فقيه است و من امضايش را دارم و من نمي‌دانم در اين مسير چه گناهي كردم و من نمي‌دانم خداوند از اين آزمون چه چيزي را از من مي‌خواست بعد از جلسه به ديوار دولت تكيه داده و گريه كردم .مگر حضرت آقا از اين دولت چه مي‌خواست ما نظر حضرت آقا را مي‌دانستيم؛ ولي علي‌رغم نظر آقا اين انتصابي كه نبايد صورت مي‌گرفت اتفاق افتاد و اين جلسه را اداره كردند و برادر ما در صندلي معاون اولي نشست و در پايان جلسه اعتراض‌ها بلند شد و رئيس‌جمهور سابق با عصبانيت جلسه را ترك كرده و جلسه نيمه تمام ماند.

وي در پايان برنامه با بيان خاطره‌اي از زيارت بارگاه ملكوتي امام حسين (ع) خاطر نشان كرد: هر اتفاقي كه در نظام مقدس اسلامي افتاده مردم ما با روحيه حسيني در بطن جامعه آمدند؛ بنده در دولت نهم سفرهاي زيادي به عراق داشتم و هربار كه به اين كشور مي‌رفتم يك سفر كربلا را در برنامه‌هايم بود. در آخرين سفرم به نظر مي‌آمد كه ديگر نمي‌توانم به كربلا بروم كمتر از يك روزي كه در عراق بودم احمدي‌نژاد پيغام داده بود كه سفرت را زودتر انجام بده و بنده آماده شدم كه برگردم ؛هنگام برگشت به من اطلاع دادند كه "باراك اوباما" به عراق مي‌آيد و در همين حين رئيس‌جمهور به بنده زنگ زد و به من اجازه داد كه به اين سفر بروم و ستون تشريفاتي راه انداخته و با جلال و شكوه به كربلا رفتم .در هنگام رسيدن به كربلا، آسمان شروع به باريدن كرد و من مردم را مي‌ديدم كه در زير باران كف‌شهايشان را درآورده و نفس نفس زنان به اين امام عزيز سلام مي‌دهند و در آن حين به ذهنم اين شعر طنين‌انداز شد.

مستان سلامت مي‌كنند يا اباعبدالله

دل را به خدا غلامت مي‌كنند

مستي به جامت مي‌كنند

و همان لحظه به آقا گفتم يك درسي به من" فتاح" بده !من فتاح خجالت نمي‌كشم كه براي ديدن تو بهانه مي‌آوردم و نمي‌آمدم ولي تو مرا دعوت كردي و ضرب‌المثل" عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد" اينجا مصداق پيدا كرد.
"
امام حسين(ع) درسي به من دادند كه از خجالت شرمسارم و اين همه به من عنايت كرده است.امام مي فرمايد  فرزندان انقلاب در مرام بسيجي و شهدا پاي عزت نظام اسلامي بايستند ،من هواي شما را دارم و الان مشاهده مي‌كنم كه ملت ايران چه عزت بزرگي پيدا كرده است وامن‌ترين كشور در سايه عنايت مولا اباعبدالله(ع) است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
http://tadriskhosoosi.ir
پاسخ
حسین ف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
۳
۴
آقای فتاح شما به آقای احمدی نژاد کم لطفی کردید چرا وقتی فتنه 88ایجاد شد علنی اعتراض وموضع گیری علیه آنها ورئس شان هاشمی نکردید اما وقتی احمدی نژاد آقای مشاعی راکه جرم وگناهی که کشور صدمه بزند سرنزده واثبات نشده به معاون اولی برمی گزیند صدای اعتراضتان بلند است وبرای مصلحت کشور ومردم باآرامش موضوع راپیگیری نکردید
پاسخ
مدیر چغادک نیوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
۰
۳
باسلام و خسته نبا شید خدمت شما لطفا این خبر را در سایت وزین خود درج نمایید پیشاپیش از در این خبر کمال تشکر را داریم.
12 مدرسه از نوع کوچکترین مدارس دنیا در استان بوشهر /شهید صافی کوچکترین شهید دانش آموز کشور
http://choghadaknews.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=4951:choghadaknews&catid=33:vasatnews
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۲:۲۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
۲
۰
چالبترین بخش حرفهایش در باره روحانی بود که :" روحانی نسبت به احمدی‌نژاد تعاملی‌تر و لطیف‌تر است، ضمنا حافظ همه ارزش‌هاست"
حالا می شود فهمید احمدی نژاد از دست شما ها چی کشیده....

آقای فتاح! اینکه آدم تا در قدرت است همه چیز برایش گل و بلبل باشد و
وقتی می رود بشود منتقد هیچ هنر ویژه ای نمی خواهد. این هم که یک وزیر
مکرر در سفر ها کم بیاورد و غش کند و بعد بگوید من را بختاطر فلانی کنار
گذاشتند هم هنر ویژه ای نیست.

هنر این است که آدم وقتی چیزی را که می بیند و فکر می مند خلاف است همان
وقت خودش استعفا دهد و برود. نه اینکه وقتی در دولت بعدی راهش ندادند
بشود منتقد.
پاسخ
واحديان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
۲
۷
مرد صالح و بنده پاك الهي صادق و دلنشين و ساده بي رنگ و ريا خالص ...
پاسخ
ناشناس
Sweden
۱۶:۲۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
۲
۱
این سایت قبلا شجاع بود و ترسی از درج نظرات متفاوت و مخالف تنداشت اما مدتی است بدجور محافظه کار شده است. نه آن نظراتی که در مورد جلیلی نوشتم درج کرد و نه پاسخی را که به حداد دادم.

واقعیت این است که می ترسید نقد شوید.
پاسخ
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
۵
۰
بسمه تعالي
آقای فتاح، بصیرت مهره گمشده است!!
آقاي فتاح وزير نيرو دولت نهم دربرنامه شناسنامه شبكه سوم سيماي جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 22/6/92 مطالبي بيان نمود كه براي تنوير افكار عمومي مواردي را بيان مي دارم.
1-جناب فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه فضاي سياسي كشور را چگونه مي‌بينيد؟ بيان داشت:" اين فضا بسيار ملايم و آرام‌تر شده طيفي كه در سال88 به نظر مي‌آمد روحياتشان عصبي‌تر بود؛ الان آرام‌تر شده‌اند و نظام به آرامش رسيده‌ است معتقدم بهترين انتخابات برگزار شد و اين به فضاي سياسي كشور كمك كرد كه بايستي مراقبت شود و هركس در عرصه‌هايي مثل انتخابات به قانون و نتيجه آن به شوراي نگهبان به ويژه در راس آن مقام معظم رهبري احترام بگذارد اوضاع همين‌طور آرام مي‌شود.
و در جائي ديگر مي گويد:"....در اين انتخابات همگي سعي داشتند كه اخلاقي عمل كنندكساني كه براين انتخابات ترديد داشتند به اين نتيجه رسيدند كه پاي حداقل راي رئيس‌جمهور منتخب محكم مي‌ايستد و طبق سخنان حضرت مقام معظم رهبري كه اين راي حق‌الناس است و دردنيا تاثير گذاشت."
در حاليكه مقام معظم رهبري در آخرين فرمايشات خود در ديدار دانشجويان‌1392/05/06))
در خصوص فتنه چنين فرمودند:" در انتخابات سال۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نميدهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟ در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نميكرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، ميدانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهائى كه گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار ميگيرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصيرت به‌خرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئله‌ى اصلى است؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟
آقاي فتاح در ادامه صحبت هاي خود مي گويد: "من يك روحيه نرم و روحيه تعامل وسيع داشتم و دارم..."
جناب فتاح بسيار روشن و واضح است كه به خاطر همين روحيه نرم و لطيفتان است كه بصيرت خود را از دست داده واينگونه لطيف و ظريف!! در خصوص عوامل فتنه صحبت مي كنيد تا مبادا از نگاه فتنه گران بيفتيد!!!آري تبعيتتان از ولايت تا این اندازه است؟!!!
2- آقاي فتاح در بخشي ديگر از صحبتهاي خود مي گويد: "در اين انتخابات رويكردها متفاوت بود ومشاهده شد ذائقه دكتر روحاني با ا حمدي‌نژاد متفاوت است و دكتر روحاني با روحيه تعاملي لطيف‌تر و با حفظ ارزش‌ها و اصول مي‌خواهند با دنيا سخن بگويند."
اما آقاي فتاح لازم است انتخابات سالهاي84،88و92 را در رويكردها مورد بررسی قرار داده وبه مقایسه این سالها پرداخته كه ذيلا بيان مي دارم:
الف- در انتخابات سال 84،88و92 مخالفين دكتراحمدي نژاد به ايشان فحاشي ميكردند يكي ميگفت قيافه اش هم به رياست جمهوري نميخورد چرا كانديدا شد،يكي ميگفت اگر احمدي نژاد بيايد پياده روها و قبرستانها را هم تفكيك جنسيت ميكند ديگري ميگفت احمدي نژاد بورس را قمار ميداند و اگر رئيس جمهور شود بورس تعطيل مي شود و خلاصه اينكه تمام رجل سياسي از جناح هاي مختلف با كانديدا شدن دكتر مخالف بودند(سال84) وكساني ميگفتند دولت سيب زميني (سال88) ونامزدهای ریاست جمهوری برای واردنمودن تهمت به دکتراحمدي نژاد مسابقه گذاشته بودند. (سال92)
ب-در سالهاي84 و88 دکترحضور داشت تا از خودش دفاع كند و نهایتا در سال88بیست و چهارمیلیون رای از کل آراء ماخوذه را به خوداختصاص داد امابر اساس قانون در سال92 دکتر در جمع نامزدهای ریاست جمهوری حضور نداشت و نامزد موافق ایشان نيز كه صلاحيتش اخذ نشد!! لذا نامزدهای انتخابات سال92که شرایط را مناسب دیدند تا توانستند به ایشان و دولتش توهين و فحاشي كردندو زمانی که آش خيلي شور شد صداي آقاي حداد عادل هم در آمد!!!
آقاي فتاح چرا شما و امثال شما توقع داشته و دارید که در انتخابات84 وبخصوص88 هركه از راه مي رسید به دکتر تهمت وارد وفحاشي می کرد باید ایشان دست روي دست می گذاشت!! در حالیکه در سال88 دکتر بیش از چند دقيقه افشاگري نكرد و تمام كساني كه به ایشان تهمت وارد و فحاشي كردند برخود لرزيدند!!و دکتر پس از آن با دستور مقام معظم رهبري به افشاگري خود ادامه نداد؛ آقای فتاح اینست معنی "ولایت پذیری".مقام معظم رهبریبارها فرمودند:" سياه نمايي نكنيد" اما آقاي روحاني كه علي القول شما اهل روحيه تعاملي و لطيف تر است بارها در انتخابات92 برعليه دولتي كه حضور نداشت تا از خود دفاع كند سياه نمايي كرد در حالیکه قران كريم ميفرمايد:"وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ"
3- آقای فتاح در پاسخ به سوالي مبني براينكه آخرين جلسه دولت نهم چگونه گذشت؟ می گوید:"اين جلسه تلخ‌ترين جلسه دولت شد به طوري كه تحملش براي من سخت بود و اين دولت دولت ولايتمدار است. رئيس‌جمهور عهدنامه‌اي را كه از روز اول از من به امضا گرفته اولين بندش التزام عملي به ولايت فقيه است و من امضايش را دارم و من نمي‌دانم در اين مسير چه گناهي كردم و من نمي‌دانم خداوند از اين آزمون چه چيزي را از من مي‌خواست بعد از جلسه به ديوار دولت تكيه داده و گريه كردم .مگر حضرت آقا از اين دولت چه مي‌خواست ما نظر حضرت آقا را مي‌دانستيم؛ ولي علي‌رغم نظر آقا اين انتصابي كه نبايد صورت مي‌گرفت اتفاق افتاد و اين جلسه را اداره كردند و برادر ما در صندلي معاون اولي نشست و در پايان جلسه اعتراض‌ها بلند شد و رئيس‌جمهور سابق با عصبانيت جلسه را ترك كرده و جلسه نيمه تمام ماند.
در اين خصوص آقاي فتاح را به اصل نامه حضرت آقا توجه ميدهم:
تصوير دستخط رهبر معظم انقلاب در تاریخ27/4/88

بسمه تعالی
جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران
با سلام و تحيت
انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.
لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.
سيدعلی خامنه‌ای
27 /4/ 88
اولا":اين انتصاب قبل از نامه مقام معظم رهبری انجام گرفت نه بعد از نامه معظم له چرا می گویید علي‌رغم نظر آقا اين انتصابي كه نبايد صورت مي‌گرفت اتفاق افتاد؟
ثانيا": مقام معظم رهبري مستقيماو خارج از سیستم اداری برای رئيس جمهور نامه نوشته اند زیرا نامه مذکور فاقد شماره ثبت است (مقام معظم رهبري بعنوان شخص اول مملكت و رئيس جمهور به عنوان شخص دوم مملكت)حال چگونه شما به فرمان حضرت آقا استناد مي کنید!! نامه ای که رسما علني نشده!! شما و امثال شما به کدام دلیل و مدرکی آن موقع مدعي نامه بوده ايد؟!!
ثالثا": مقام رهبري برای رياست جمهوري نامه ی خصوصی ميفرستند و احتمال آن وجود دارد كه با استدلالهای آقاي احمدي نژاد حضرت آقا نظرشان عوض شود همانند زمان حضرت امام(ره)كه طی نامه مورخه6/1/68 آقاي منتظري را از قائم مقامي رهبري عزل نمودند لاكن مقام معظم رهبري (درآن موقع رياست جمهوري کشور را بر عهده داشتند) و آقاي رفسنجانی با حضرت امام (ره)صحبت و نظر ايشان را در خصوص علني نكردن نامه گرفتند.
لذا اين احتمال هم وجود داشت كه دکتر احمدي نژاد با حضرت آقا صحبت كند و پس از صحبت های حضوری اگر آقا بر نظر خود پایدار بودند آنگاه دکتراحمدي نژاد نظر آقا را در كنار گذاشتن معاون اول خود عملی ميكرد.
با عنایت به موارد فوق می توان گفت:
- شما و امثال شما قصاص قبل از جنایت کرده اید و رياست جمهوري را بي جهت به مخالفت با ولايت متهم نموده ايد و گناه نابخشودني مرتکب شده اید و باز هم دست بردار نبودهو هنوز هم برای مخالفت با دکتر و برای مسموم نمودن اذهان در بوق مخالفت با رهبري ميدميد.
- شما خود را بعنوان دوست دکتراحمدی نژاد معرفي كرده و می کنید اما همانند دشمنی دانا در اين برنامه از دولتهاي قبلي و رياست جمهوريهاي قبلی و فعلی به نيكي ياد كرده و می کنید و حتي از کسانی كه متهم به دخالت ياحداقل سكوت در جريان فتنه بوده اند به نيكي ياد می کنید اما در باره دکتراحمدي نژاد صرفا زبان به انتقاد و تهمت گشوده اید؛ در حالیكه اگر به خاطر داشته باشید حضرت آقا در سال1376 ميفرمايند:" هيچكس جاي آقاي هاشمي را براي من نمی گيرد" و معظم له در نماز جمعه ی سال 88 ميفرمايند:" نظرات آقاي احمدي نژاد به من نزديكتر است تا نظرات آقاي هاشمي.." حال چگونه چنین فردی را متهم می کنید؟!!
-شما به همراهی مجری برنامه شناسنامه كه در تمام برنامه هاي خود با ذكاوت تمام در تلاش است حداقل تکه ای به دکتر و دولت خدمتگزار حواله كند همكاري قابل تحسینی داشتید؛ اما از مجری برنامه توقعي بيش از اين نيست اما شما كه خود را دوست دکتر ميدانيد چرا؟ اگر دکتر دوستانی اینچنین داشته باشد چه نیازی به دشمن دارد و عملکرد شما در این برنامه ضرب المثل "دشمن دانا به از نادان دوست" را برایم تداعی کرد اما قانع نشدم شاید صحبت از دوستی همراه با خنجر باشد!!!
4-آقای فتاح در بخشی ديگر در خصوص تغيير ساعت بیان می کنید:" قرار بر اين شد از افرادي از دولت براي دفاع از اين موضوع به مجلس بروند؛ چرا كه اين موضوع از بعد اجتماعي و امنيتي به وزارت كشور مربوط مي‌شد؛ در آن زمان كه آقاي "پورمحمدي" وزير كشور بود به هر دليلي نيامدند و ما نيز دليل نيامدن ايشان را متوجه نشديم ؛از طرفي دولت پيغام داد كه بنده به شوراي نگهبان رفته و از اين طرح دفاع كنم؛ بنده يك نظر كارشناسي داده و اين نهاد نيز تاييد كردند و زماني كه از شوراي نگهبان بازگشتم،احمدي‌نژاد از اقدام من اوقات تلخي داشت زيرا من برخلاف نظر دولت عمل كردم."
جناب فتاح شما قرار بود به نمايندگي از دولت برای دفاع ار موضع دولت درجلسه شوراي نگهبان از موضع دولت حاضر شوید!! نظر شما در خصوص تغيير ساعت محترم و یقینا نظرتان را در هیئت دولت بیان کرده اید و تصویب نشدهاکنون از طرف دولت برای دفاع ميرويد و بايد از نظر دولت دفاع می کردید؛ اگر نميخوا ستيد دفاع كنيد چرا قبول مسئولیت کردیدهمانطور كه آقاي پورمحمدي نرفت؛شما به عنوان نماينده دولت رفته اید و صرفا نظر خود را اعلام كرده ايد!!عمل شما از موارد خيانت در امانت است و مرتکب گناه شده اید و جالب است كه ميگويید نميدانم چرا آقاي پور محمدي به جلسه نرفت خوب معلوم است آقاي پورمحمدي با نظر دولت مخالف بوده و در جلسه حاضر نشده زیرا نمی خواسته مرتکب خيانت در امانت شود.
در پايان از خداوند متعال موضع گیریهای همراه با بصیرت و بینش را مسئلت می نمایم تا بنا بر فرموده مقام معظم رهبري ناخواسته در زمين دشمن بازي نكنيم؛ زیرا یکی از کارکردهای بصیرت این است که انسان واقعیات را آنطور که هست، ببیند و دچار اشتباه نشود.
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
۶
۰
انتقاد بر همه ممکن است وارد باشد از جمله احمدی نژاد. کسی مشق زیاد بنویسد غلط هم زیاد دارد قطار ایستاده را سنگ نمی زنند در عین حال باید گفت کفر احمدی نژاد به همه عبادت گذشته ،حال وآینده اصحاب فتنه با هر نامی برتری دارد.متاسفم از ارتجاع ملت به سازندگی که جز خرابکاری نبود واصلاحات که جز اضلالات نتیجه ای گیر ایران نیامد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها