يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۵۱۱۲
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که طه هاشمی طی روزهای آینده از سوی علی جنتی به سمت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منصوب خواهد شد.
 
طه هاشمی متولد سال 1337 در زرند کرمان است که پس از اتمام دوره دبیرستان در سال 1356 در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شد.
 
وی در کنار تحصیل به دلیل علاقه به علوم دینی در ساعات فراغت به مطالعه و تحصیل در علوم حوزوی می‌پرداخت.
 
سرانجام در سال 1367 با اخذ درجه دکتری از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ادامه تحصیل حوزوی و انجام طبابت راهی حوزه علمیه قم شد؛ در همین زمان از سوی مقام معظم رهبری به ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و همچنین عضویت در هیئت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منصوب گردید.
 
وی در سال 75 از سوی مردم قم به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و یک سال بعد به عضویت هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درآمد.
 
دکتر هاشمی در کنار مطالعات دینی و تحصیلات حوزوی در فقه و اصول فلسفه صاحب مقالات متعدد و تالیفاتی در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی بوده و همچنین آشنا و صاحب نظر در معماری ایرانی اسلامی، موسیقی، شعر، ادبیات و سینما است.
 
لازم به ذکر است، سیدطه هاشمی از جمله روحانیون جریان نواندیشی دینی در ایران است.
 
وی در سال 77 مبادرت به انتشار روزنامه انتخاب را کرد و سمت صاحب امتیاز و مدیرمسئولی دو روزنامه «انتخاب» و «اخبار امروز» را در کارنامه خود دارد.
 
همچنین در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوده و سال‌ها به تدریس در سطوح مختلف دانشگاهی پرداخته است.
 
در کنار اخذ مدرک دکتری پزشکی، وی فارغ‌التحصیل روش اندیشه شناسی مدرسه عالی شهید مطهری بوده و تحصیل در فقه، اصول و فلسفه و نیز اخذ دکتری روان‌شناسی از سایر سوابق تحصیلی وی به شمار می‌آید.
 
طه هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم،‌ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و کارپرداز فرهنگی مجلس، عضو کمیسیون تلفیق بودجه، رئیس فراکسیون مستقل مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه، عضو نظارت بر فیلم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است.
 
همچنین عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران، مدیریت کمیته فرهنگی-اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و عضویت در شورای بررسی کتاب قم و غیره از سمت‌های وی در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها