کد خبر: ۱۶۵۵۳۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
جزئیات طرح ۳ بندی عراق برای حل بحران سوریه منتشر شد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، روز گذشته اسامه النجیفی رئیس مجلس عراق برای مذاکره پیرامون بحران سوریه و راهکارهای حل این بحران به تهران سفر کرد و بلافاصله به بهارستان رفت و با رئیس مجلس دیدار کرد.

علی لاریجانی و اسامه النجیفی پس از این دیدار به میان خبرنگاران آمده و به سوالات انها پاسخ دادند.

رئیس مجلس ایران در این نشست خبری گفته بود:در مذاکرات دوجانبه خصوصاً نسبت به حرکات تروریستی در منطقه و بحرانی که در سوریه ایجاد کردند، بحث و تبادل نظر شد، نگاه مشترکی داشتیم و موضع ما نسبت به دخالت نظامی در سوریه موضع مشترکی است و هر دو کشور راه‌حل اوضاع سوریه را راه‌حل سیاسی می‌دانیم و تروریست‌ها را یک مشکل برای کل منطقه می‌دانیم.

النجیفی هم در تشریح نظرات کشورش در این نشست خبری گفت: در این مذاکرات درباره مسائل منطقه‌ای و به‌ویژه بحران سوریه و پیامدهای آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و ما معتقدیم که نیروی نظامی نمی‌تواند مشکل سوریه را حل کند. بهترین راه‌حل بحران سوریه را راه‌حل سیاسی می‌دانیم که آن هم باید با مشارکت کلیه طرف‌ها و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات دموکراتیک در کشور سوریه با همکاری کشورهای بزرگ منطقه مانند ایران،‌ عراق، ترکیه و عربستان سعودی و همچنین هماهنگی با کشورهای بزرگ مانند روسیه و آمریکا در جهت تحقق گزینه دموکراتیک در سوریه حرکت شود.

در عین حال، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از تحویل طرحی به رئیس مجلس خبر داد که براساس آن، عراق خواستار حل سیاسی بحران سوریه با مشارکت ایران، عراق، عربستان و ترکیه است.

وی در این باره گفت: در طرحی که رئیس مجلس عراق برای لاریجانی و هیئت همراه در مذاکرات خصوصی ارائه کرد، ۳ بند اصلی وجود دارد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تصریح کرد: "آتش‌بس در سوریه"، "خروج همه اتباع خارجی که به عنوان معارض در این کشور مشغول نبرد مسلحانه با دولت رسمی هستند" و همچنین "زمانبندی برای انجام گفت‌وگو و برگزاری انتخابات"، ۳ بند اصلی طرح رسمی عراق برای حل بحران سوریه است.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: "النجیفی" در این دیدار گفت که این طرح را به کشور ترکیه ارائه کرده و پس از خروج از ایران، این طرح به سعودی‌ها نیز ارائه خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها