يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۵۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
مدير حرم حضرت معصومه (س) از جذب خادم افتخاري براي خدمت در بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت (س) خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد نظري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انتصاب توليت جديد اظهار داشت: جذب نيروهاي افتخاري و ساماندهي به خادمان افتخاري يكي از برنامه‌هاي كادر دفتري آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.

وي خاطرنشان كرد: اكنون خادمان افتخاري حرم حضرت معصومه(س) از نظر اداري سازماندهي شدند و فضاسازي براي جذب خادمان بيشتر صورت گرفته است.

مدير حرم حضرت معصومه(س) با بيان اينكه ظرفيت 8 هزار نفري براي خدمت خادمان افتخاري ايجاد شده است، گفت: اين افراد براي خدمتگزاري در بخش‌هاي انتظامات، خدمات، كفشداري و امانتداري جذب حرم حضرت معصومه(س) مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: اكنون هزار و 200 خادم از برادران و خواهران در حرم حضرت معصومه (س) مشغول خدمت‌رساني هستند.

نظري با اشاره به شرايط در نظر گرفته شده براي خادمان عنوان داشت: دارا بودن حداقل مدرك ديپلم، سلامت جسمي و تاهل از شرايط خادمان افتخاري است و آقايان متقاضي بايد حداكثر 55 سال و خانم‌ها حداكثر 40 سال داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: ساكنان قم در پذيرش خادمان افتخاري در اولويت قرار دارند و شهرستاني‌ها نيز در صورت توان حضور در حرم مطهر براي ارائه خدمت مي‌توانند به عنوان خادم افتخاري پذيرش شوند.

مدير حرم حضرت معصومه(س) عنوان داشت: افراد متقاضي پذيرش در حوزه خادم افتخاري حداقل در هفته چهار ساعت متعهد مي‌شوند به عنوان خدمتگزار حرم حضرت معصومه(س) به فعاليت بپردازند.

وي با اشاره به شيفت‌بندي صورت گرفته بيان داشت: برنامه‌ريزي در سه شيفت صبح، عصر و شب صورت گرفته و هر شيفت به دو بخش چهار ساعته تقسيم‌بندي مي‌شود كه ابتدا و انتهاي كشيك‌ها در ساعت هفت قرار دارد.

نظري در پايان گفت: افراد متقاضي ثبت‌نام براي خادم افتخاري بايد به بخش اداري آستانه مقدسه واقع در ميدان آستانه از ساعت هشت تا 18 مراجعه كنند و پس از ثبت‌نام بر اساس تشكيلات اداري پرونده تشكيل شده و پرونده‌هاي آنها به گزينش ارسال مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۱۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰
۱
۱
با سلام احتراما اينجانب رييس روابط عمومي شركت گاز استان فارس ميباشم با مدرك مهندسي وتقاضاي خادم افتخاري دارم البته اگر بي بي حضرت معصومه (س) بپذيرند ميتوانم در هر ماه يك شب در سلك خدمتگزارن حضرت باشم
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
۲
۲
چرا حد اکثر سن خانمها و اقایان انقدرتفاوت دارد؟ 40سال نسبت به 55 خیلی کم است .حد اقل 45 کمی به انصاف نزدیکتر است .
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
۴
۳
باسلام میخوام خادم بی بی بشم
پاسخ
شهاب اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
/این بنده حقیر با عنایت خداوند متعال و لطف
بی بی گرامی مورد قبول شده ام که بیست و چهار روز میگذرد ولی هنوز تماس برای تشکیل کلاسها خواسته نشده ام لطفا بفرمایید تا چند روز منتظر بمانم
پاسخ
سیده نرگس میرسلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
۵
۰
lمن روز ولادت امام رضا (ع) برای خادم افتخاری خانم حضرت معصومه (ع) ثبت نام کردم والان حود سه ماه است که میگذرد اما هنوز هیچ خبری دریافت نکردم.خیلی ناراحت و نگرانم از اینکه مرا پذیرش نکنند.لطفا من را راهنمایی فرمایید.
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۲
۰
سلام آیاآن قسمتی که باید خادمش بشم را حق انتخاب دارم
پاسخ
حمیدرضاعموزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
آرزوی خادم بودن حرم قدسی و معنوی حضرت معصومه (س) رادارم خاک پای تمام خادمین و زائرین حرم قدسی خانم حضرت معصومه (س)می باشم .
پاسخ
بهاره اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
سلام
بعد از ثبت نام چند سالی طول میکشه تا تماس بگیرند.بعد از توسعه حرم و رواق ها نیاز به خادم دارند.بنابر این چندسالی طول میکشه تا نوبت بشه.
پاسخ
آیلار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۲
۰
سلام.از خدا میخوام تمام کسایی که آرزوی خادمی دارن به آرزوشون برسن.منم دلم میخواد برای یکبار هم شده خادم حضرت معصومه بشم.
پاسخ
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
۸
۰
چرا باید متعحل باشی؟
پاسخ
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
۱
۱
سلام من دوست دارم خادم بی بی باشم وبه زائران حضرت فاطمه معصومه (س)خدمت کنم .آیا میشود این آرزویم تحقق یابد.ضمنا اگر ثبت نام اینترنتی هم امکانش فراهم شود خیلی خوب است. مجید از تبریز
پاسخ
lمصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
سلام من نزدیک به 5 سال است ثبت نام کردم ومصاحبه دادم حتی شیفت برایم مشخص کردند و گفتند بروید به شما خبر میدهیم ولی هنوز خبر داده نشده علت چیست؟
پاسخ
حسین
Germany
۱۸:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
با سلام می خواستم بدونم که حداقل سن برای اقایون چند سال هست و اصلا چرا از نیروی جوان تر برای خدمت رسانی به استانه ی مقدسه استفاده نمی کنید من 22 سالمه می خواستم حداقل سن این امر را هم بدونم ممنون
پاسخ
داستانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
سلام.التماس دعا از همه ی عزیزان دارم تا مسیر خدمت به بانوی بزرگوار برای بنده نیز باز شود.متشکرم.
پاسخ
الهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱
۱
۰
یا فاطمه معصومه(س) آروزی خادمی ائمه را دارم خدایا چیزی از کرمت کم نمی‌شود یه آرزومندی را به آرزویش برسانی من بی‌مقدار را یکی از خادمین افتخاری حضرت فاطمه معصومه (س) باشم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها