کد خبر: ۱۶۶۰۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
نيما شاهرخ شاهي بازيگر توانمند سينما و تلويزيون از طرفداران دو آتشه استقلال است و با هيجان خاصي از تيمش صحبت مي‌کند.
به گزارش 598 به نقل از 90،نيما شاهرخ شاهي بازيگر توانمند سينما و تلويزيون از طرفداران دو آتشه استقلال است و با هيجان خاصي از تيمش صحبت مي‌کند. او در هر شرايطي از آبي‌پوشان حمايت مي‌کند حتي اگر استقلال باخته باشد و در کل کل کردن هم اهل کم آوردن نيست! شاهرخ شاهي مثل همه از داربي 77 لذت نبرد اما از اينکه تيمش نباخته خوشحال است. صحبت‌هاي جالبي با او داشتيم.
90: اول بگو فکر مي‌کني استقلال دست پر به ايران برگردد؟
انتظاري غير از برد از استقلال داريد؟
90: نظر شما را پرسيديم؟
بله، فکر مي‌کنم استقلال تيم خوبي است و مي‌‌تواند بوريرام را شکست دهد.
90: اما بوريرام در تهران تيم خوبي نشان داد؟
همين که تا اين مرحله آمده يعني تيم خوبي است. بوريرام بازيکنان خارجي خوبي دارد و يک تيم است. وقتي تيمي واقعا شکل يک تيم را داشته باشد و به ستاره‌هاي متکي نباشد، خطرناک است.
90:‌ شرايط استقلال را بعداز باخت به ذوب‌آهن چطور مي‌بيني؟
درست است که استقلال اين اواخر در ليگ نتايج خوبي نگرفته اما تيم خوبي دارد. اميرخان کارش را بلد است و تيم را براي اين بازي مهم آماده کرده. بازيکنان بي‌تجربه هم کم نداريم و قطعا اين نتايج تاثيري در کار استقلال ندارد. همين که با اين بضاعت يک نماينده ايران جزو 8 تيم شده افتخار است و اگر جزو 4 تيم هم شود که عالي است. استقلال کاري کرده که از عهده هيچ تيمي برنمي‌‌آيد.
90: در ليگ استقلال مي‌‌تواند به خودش بيايد؟
تازه اول ليگ است و استقلال هم درگير بازي‌هاي آسيايي بوده. استقلال باز هم قهرمان مي‌شود و من هم جام را مي‌بينم.
90: پس مثل هر سال تيم‌هاي قلعه‌نوعي بعد از چند بازي راه مي‌افتد؟
اصولا تيم‌هاي قلعه‌نوعي تيم‌هاي نيم فصل دوم هستند. استقلال امسال هم مهره‌هاي خوبي دارد و باز هم قهرماني حق شان است. در حال حاضر هم استقلال مي‌خواهد از اعتبار ايران دفاع کند و نمي‌دانم چرا به اين تيم بها نمي‌دهند؟
90: منظورت مشکلات مالي هميشگي است؟
متاسفانه استقلال مشکلات مالي دارد و نمي‌دانم چرا به يک تيم پرهوادار توجهي نمي‌شود. حتي تيم‌ملي هم مشکل دارد و در اين شرايط چرا نبايد براي جام جهاني آماده شويم؟
90: فعلا که شرايط تيم‌ملي خوب نيست.
درست است، اصلا شرايط تيم‌ملي خوب نيست. چشم اميد مردم به تيم ملي است اما چرا نبايد اردوهاي تدارکاتي برگزار شود و مسئولان بايد جوابگو باشند. بايد بودجه فراهم کنند، تيم‌ملي آبروي کشور است. در دو ماهي که خارج از ايران بودم مي‌دانيد به من چه مي‌گفتند؟
90: چه حرفي مي‌زدند؟
وقتي مي‌گفتم من ايراني هستم... همه از صعود تيم‌ملي به جام جهاني حرف مي‌زدند و من هم سرم بالا بود که تيم‌ملي کشورم به جام جهاني صعود کرده. ما هنوز نفهميديم چه کار بزرگي انجام شده! ما نبايد از خودي ها بخوريم. اين تيم‌ملي حيف است.
90: به تيم‌ملي هم مي‌رسيم. بعنوان يک طرفدار استقلال بگو از داربي لذت بردي؟
من با نظر بعضي از دوستان مخالف هستم. بايد قبول کنيم به پرسپوليس مي‌خواهد جلوي هوادارانش سرافکنده شود و نه استقلال. پس دو تيم بازي محتاطي را ارائه مي‌دهند و منطقي هم هست. من دوست ندارم تيم ببازد و حتي اگر بازي خوبي نبينم. نمي‌‌توانم باخت را قبول کنم. مگر در اين چند سال چند داربي خوب ديديم. همين که بناختيم خوشحال هستم.
90: مسلما اگر استقلال مي‌برد، خوشحال‌تر بودي؟
ما هميشه سرمان بالاست و به تيم‌‌مان افتخار مي‌کنيم.اين مدت تيم استقلال درگير آسيا بوده وگرنه در بازي هاي بعدي بهتر نتيجه مي‌گيرد.
90: خيلي هم اهل کري خواندن هستي؟
براي چه کسي کري بخوانيم؟ بايد براي تيمي کري بخوانيم که در حد و اندازه‌ ما باشد؟
90: اما پرسپوليس الان دوم جدول است؟
بله، بعد از چند سال! حالا مانده مثل استقلال به صدرجدول بيايد. استقلال هم قهرمان مي‌شود. همانطور که ليگ را خوب شروع کرده، ليگ را تمام مي‌کند.
90: جاي جباري در استقلال خالي نيست؟
جباري يکي از ارکان اصلي تيم‌ملي در راه صعود بود. در واقع او تنظيم کننده خط هافبک استقلال و تيم‌ملي بود. حال بخاطر دلايل شخصي‌ از استقلال جدا شد ولي مطمئن باشيد برمي‌گردد. حيف است جباري در ليگ نباشد چه در استقلال و چه در سپاهان!
90: در خصوص بازگشت مهدي رحمتي به تيم‌ملي چه نظري داري؟
هميشه اختلاف پيش مي‌آيد. اما بايد کدورت‌ها را کنار بگذارند. هم سرمربي تيم‌ملي و هم رحمتي بايد با خويشتن‌داري اين مشکل را حل کنند. چرا نبايد آبرويمان در جام جهاني حفظ شود. به قول معروف مارادونا را ول کند و اصغر را بچسب!
90: عملکرد رحمان احمدي را چطور ديدي؟
رحمان احمدي هم گلر محکم و مطمئن نشان داده. اما همه مي‌دانند رحمتي هم از سرمايه‌هاي اين فوتبال است.
90: ‌تيم‌ملي با اين شرايط مي‌ تواند در جام جهاني موفق شود؟
همين که ما به جام جهاني صعود کرديم، حق مان نبوده! واقعا چه برنامه‌ريزي داشتيم که بخواهيم برداشت کنيم. صعود به جام جهاني افتخار بزرگي است و روي کار بلدي کي‌روش نتيجه گرفتيم. البته گروه ساده‌اي داشتيم؟
90: ساده؟
گروه خوبي بود اما همين که ژاپن در گروه ما نبود چقدر به ما کمک کرد؟
90: يک سري اتفاقات دست به دست هم داد تا کره را شکست دهيم، کري‌هاي سرمربي کره يا نکنيک بازيکنان!
بچه‌ها واقعا زحمت کشيدند و ما به واسطه غيرت مان صعود کرديم. ما انتظار نتيجه در جام جهاني نداريم.
90: پس فقط به حضور در برزيل قانع هستي؟
ما بايد واقع بين باشيم. اميدوارم نتايج آبرومندي کسب کنيم. آرزوي من اين است که با برزيل هم گروه شويم.
90‌: جدي مي‌گويي؟
بله، چون تمام بازيکنان ديده مي‌شوند و انگيزه‌شان چند برابر بالا مي‌رود!
90: از بين پرسپوليسي‌ها چه کساني را دوست داري؟
علي کريمي را واقعا دوست دارم. به نظر من هر 50 سال يک بار يکي مثل کريمي بوجود مي‌آيد. به علي پروين هم اعتقاد دارم و احترام مي‌گذارم. کريم باقري هم از لحاظ فني و هم اخلاقي حرف ندارد.
90:‌مجيدي هنوز هم مي‌تواند به استقلال کمک کند؟
مجيدي مثل يک جوان بيست و چند ساله کار مي‌کند و در همين فصل چند گل سه امتيازي زده!
90: اگر حرفي باقي مانده بگو؟
خواهش مي‌کنم مديران موفق را عوض نکنند. استقلال با مسئوليت فتح‌اله‌زاده موفق مي‌شود. من حاجي را دوست دارم و ديدم که حتي چک شخصي‌اش را براي استقلال خرج کرده. استقلال روي غلتک مي‌افتد، هواداران ناراحت نباشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها