أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۶۳۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
کارشناس و پژوهشگر مسائل راهبردی گفت: آمریکا به عنوان یک «سوپر پاور» در محیط سوریه با شکست مواجه شد و اوباما می‌خواهد این شکست را با به میان کشاندن بحث برخورد با ایران جبران کند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات اوباما درباره موضوع هسته‌ای ایران و احتمال اقدام نظامی گفت: اوباما در بحران سوریه عملاً چیزی به دست نیاورد لذا از این موضوع ناراحت است.

وی افزود: اگر ما به آمریکا به عنوان یک ابرقدرت نگاه کنیم، توقع ما از این کشور باید در حد دستاوردهای یک ابر قدرت باشد.

این کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه یک «سوپر پاور» باید توانایی اجماع سازی، یکسره‌سازی، اقناع ‌سازی و کنترل رفتار مخالف را داشته باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمریکا در بحران سوریه به عنوان سوپر پاور نتوانست اجماعی را درباره سوریه شکل دهد و جامعه جهانی را به یک اقناع برساند و سرانجام نتوانست در محیط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی رقیب را کنترل کند.

زارعی با ذکر این نکته که آمریکا به عنوان یک سوپر پاور در محیط سوریه با شکست مواجه شد و اوباما می‌خواهد این شکست را با به میان کشاندن بحث برخورد با ایران جبران کند، افزود: این در حالی است که اوباما درباره ایران از توانایی بسیار کمتری در اجماع‌سازی، یکسره‌سازی و کنترل رقیب برخوردار است. واضح است که سخنان اوباما درباره ایران با توانایی‌های آمریکا کاملاً مغایرت دارد.

وی در خصوص نسبت ادبیات دولت جدید ایران با ادبیات تند اوباما علیه کشورمان گفت: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها با سوءظن بسیار زیادی به جابجایی دولت در ایران نگاه می‌کنند و معتقدند که جابجایی دولت در ایران با تغییر سیاست‌ها تؤام و همزمان نیست. بر این اساس آنها از کاربرد ویژه‌ای به نام تغییر به آقای حسن روحانی و تیم وی اجتناب کرده حداکثر سعی کردند نوعی خوش بینی نسبت به نتیجه اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی بر دولت جدید به تصویر بکشند.

زارعی در خصوص نوع پاسخ ایران به اظهارات ضد ایرانی اوباما گفت: به نظرم بهترین پاسخ به اظهارات اوباما ادامه سیاست‌ها و خط‌مشی‌های دنبال شده از سوی جمهوری اسلامی و تاکید بر سیاست‌های اصولی خود در تحولات مختلف از جمله سوریه است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از احتمال استفاده از زور سخن می‌گویند و این در حالی است که اوباما در برابر توانایی‌های واکنشی جبهه مقاومت ناچار شد طرح روسیه را در خصوص سوریه بپذیرد. این موارد نشان می‌دهد که ایران نیازی به واکنش خاص نسبت به مواضع اوباما نداشته بلکه پافشاری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی می‌تواند بهترین واکنش باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها