أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۶۶۹۳۰
زمان انتشار: ۲۳:۲۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
علیرغم تحمل هزینه بسیار جامعه سینمایی کشور از سیاسی‌کاری عده معدودی از سینماگران، در اقدامی جدید مهناز افشار چند روز بعد از آزادی تعدادی از محکومان سیاسی فتنه سال ۸۸ در منزل یکی از این افراد حضور یافت.

به گزارش خبرنگار فارس، در حالی که در روزهای گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی و محکوم در فتنه سال 88 از زندان آزاد شدند مهناز افشار به دیدار نسرین ستوده رفت که به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محاکمه شده بود.

مهناز افشار از جمله بازیگران عضو خانه سینماست که سیاسی‌کاری هیئت مدیره و برخی اعضای آن، اعتراضات زیادی را برانگیخت و سبب هزینه های بسیاری برای یک صنف هنری شد.

این درحالی است که سیاسی کاری معدودی از سینماگران مدعی دوری هنر از سیاست که برخی سابقه مشخصی در تولید فیلم های مغایر با امنیت کشور داشته اند همیشه برای اعضای این صنف دردسرساز بوده است.

جالب اینکه ملاقات با این محکوم فتنه 88 در صفحه فیس بوک این بازیگر نیز قرار می گیرد.

وی در صفحه خود درباره این ملاقات می نویسد:

«احساسات اون لحظه توصیش متعلق به خود اون لحظه است و نمیشه بیان کرد

بغلشان کردم، به زن بودنم افتخار کردم، چرا که کسی را در آغوش گرفتم که ایستاد و محکم از باورش و انسانیت دفاع کرد و مادر و البته همسری دلسوز بود.»

 

بنا بر این گزارش، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره پرونده نسرین ستوده گفته بود: او به عنوان وکیل مورد پیگیرد قضایی نیست، باید توجه داشت زمانی که فردی وکیل یک متهم می‌شود، تمام رفت‌وآمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه اینکه از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه‌ای از وکالت می‌گویند. نسرین ستوده به علت امر وکالت مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه‌های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

پس از شروع فتنه 88 و دستگیری عناصر ضد انقلاب، مرتبطین با گروهک تروریستی منافقین، نسرین ستوده وکالت این تروریست‌ها و ضد انقلاب‌هایی که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند برعهده می‌گیرد. برخی از مرتبطین با گروهک تروریستی منافقین پس از دستگیری به این مطلب اعتراف کرده‌اند که ستوده در پوشش کلاس‌های آموزش حقوق شهروندی، به آنها فرار و فریب از دست ماموران قضایی و امنیتی را آموزش‌ می‌داده است.

ستوده ضمن قبول وکالت محکومان امنیتی در اغتشاشات و آشوب‌های سال 88 حضور و نقش فعالی داشت. وی بعد از مدتی به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به زندان محکوم شد و به یکی از مشهورترین سوژه های رسانه های خارجی بدل گردید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها