يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۷۰۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
پدرفداکار وقتی دید چراغ زندگی دخترش در میان امواج خروشان رود هراز رو به خاموشی است، مرگ را در آغوش گرفت تا دخترک را به زندگی برگرداند.


به گزارش 598 به نقل از شبكه ايران، این حادثه هنگامی رخ داد که پدر جوان به همراه دو کودک خردسالش برای ماهیگیری به حاشیه رودخانه هراز در منطقه گزنک رفته بودند.بنا بر این گزارش، ساعت 11 صبح روز 23 شهریور ماه سال جاری بود که معلم 42 ساله آملی پس از بدرقه همسرش برای سفر به تهران به همراه دو کودک خردسالش به حاشیه رودخانه هراز در منطقه پارک تفریحی گزنک در جاده هراز رفت. هوا آفتابی بود، مرد خانواده برای این‌که کودکانش غم دوری موقت از مادر را احساس نکنند از فروشگاهی در آن حوالی لنس ماهیگیری تهیه کرد تا لحظات شادی را برای دختر و پسرش رقم بزند. 
آنها به آرامی خود را به کنار رودخانه خروشان رساندند. هنوز دقایقی از حضورشان در منطقه نمی‌گذشت که ناگهان دخترک به داخل رودخانه افتاد. مرد جوان که شوک زده شده بود به سرعت خود را به میان امواج خروشان رودخانه هراز انداخت تا جان دخترکش را نجات دهد. رود ناآرام بود و هر لحظه دخترک را از پدر دورتر می‌کرد. مرد همه توانش را به کار بست تا برای لحظه‌ای خود را به نزدیک دختر رساند، وی را به سمت ساحل هل داد و دیگر نتوانست به روی آب برگردد.یکی از بستگان معلم فداکار درباره ماجرای مرگ خاموش وی گفت: از تهران خبر رسیده بود که حال پدر زن سعید خوب نیست. وی معلم دبیرستان‌های آمل بود، به همراه دو کودک خردسالش همسرش را تا کنار جاده همراهی کرده و وی را راهی تهران کرد. برای این‌که بچه‌هایش دلتنگ نباشند تصمیم گرفت با آن‌ها تفریح کند. سعید اصلاً اهل ماهیگیری نبود اما از یکی از مغازه‌های اطراف لنسی تهیه کرد تا ساعاتی را به بهانه ماهیگیری کودکانش را شاد کند.وی می‌افزاید: دقایقی از حضورشان در پارک اقاقیای شهرداری گزنک و حاشیه رودخانه هراز می‌گذشت، ستایش کوچولو روی تخته سنگی کنار رودخانه نشسته بود و پسرش هم در فاصله کمی به پدر چشم دوخته بود. ناگهان حادثه رخ داد و دخترک از روی سنگ به داخل رودخانه سر خورد. پدر از این‌که فریادهای دخترکش را در میان امواج می‌شنید طاقت نیاورده و به داخل امواج خروشان هراز پرید. دخترش چون عروسک‌اش در میان جریان آب رودخانه هراز به این طرف و آن طرف کشانده می‌شد. پدر هر قدر سعی می‌کرد نمی‌توانست خود را به وی برساند. مرگ در کمین دخترک بود و پدر با تمام وجودش این موضوع را حس می‌کرد.سعید به هر طریقی بود برای لحظه‌ای خود را به دخترش رساند.امکان این‌که او را در آغوش گرفته و به ساحل برساند وجود نداشت، تنها توانست او را به طرف ساحل هل دهد. دخترک به جای کم عمق رودخانه پرتاب شد. پدر توان بیرون کشیدن خودش را نداشت ناچار خود را به دست امواج سپرد.


یک مرد ماهیگیر در آن حوالی بود که با شنیدن فریاد‌های کمک خواهی پسر خردسال خانواده به سرعت خود را به محل حادثه رساند. پسرک در حالی که خواهرش را نشان می‌داد از گم شدن پدرش خبر داد.بر اساس این گزارش، مرد ماهیگیر با دیدن پیکر نیمه جان دختر خردسال در ساحل رودخانه ابتدا وی را به ساحل رود رسانده و به جست‌و‌جوی پدر خانواده پرداخت اما چون اثری از وی ندید امدادگران جمعــــیت هلال احمر آمل را خبر کرد.دقایقی بعد وقتی یک تیم از امدادگران هلال‌احمر آمل خود را به محل حادثه رساندند عملیات پیدا کردن مرد گمشده آغاز شد. 
نیکزاد، رئیس تیم امداد و نجات هلال احمر آمل در این باره گفت: وقتی به محل رسیدیم هیچ اثری از پدر خانواده دیده نمی‌شد. عملیات امداد دخترک انجام شده و وی را به بیمارستان انتقال دادند. جریان تند آب رودخانه و عمق آب باعث شده بود عملیات تجسس با مشکل روبه‌رو شود. بنا بر این با یک بولدوزر از کمی بالاتر رودخانه را به دو قسمت تقسیم کردیم تا از عمق آب کاسته شود. وی ادامه داد: حدود 5 عصر بود که جسد معلم فداکار را در حالی که به ریشه درختی در عمق رودخانه گیر کرده بود پیدا کردیم. 
افزایش غرق شدگی در 3 روز پایانی هفته 
رئیس مرکز اورژانس مازندران گفت: در سه روز پایانی هفته گذشته، 25 حــادثه غرق شدگی در سواحل استان رخ داد. 
دکتر فرزاد بزرگی با اشاره به این‌که شنا در مناطق خارج طرح همچنان حادثه ساز است، افزود: در این حوادث که به جز دو مورد، بقیه در خارج از منطقه طرح سالم سازی دریا رخ‌داده بود، 43 نفر دچار غرق شدگی شدند که 13 نفر از غرق شده‌ها پس از انجام اقدامات درمانی از جمله اکسیژن‌تراپی و سرم‌تراپی و کنترل علائم حیاتی توسط امدادرسانان اورژانس 115 به صورت سرپایی مداوا شده و نیاز به اعزام نداشته و20 نفر دیگر پس از اقدامات درمانی به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شدند. 
وی گفت: پنج نفر به‌رغم انجام عملیات احیای قلبی- ریوی جان باختند.رئیس مرکز اورژانس مازندران گفت: بیشترین غرق شدگی مربوط به سواحل محمودآباد، سرخرود و تنکابن بوده است.بزرگی با توجه به افزایش تردد مسافران تابستانی به استان مازندران در آخرین ماه تعطیلات و استقرار آن‌ها در نوار ساحلی برای تفرج و تفریح در کنار دریا از مسافران خواست فقط در مکان‌های طرح و با حضور غریق نجات و در ساعات مقرر شنا کنند و از وارد شدن به دریا، زمان مواج و توفانی بودن دریا جداً خودداری کنند و هنگام استفاده از قایق حتماً جلیقه نجات بپوشند و هنگام شنا از شوخی‌های خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل آن‌ها می‌شود بپرهیزند و در صورت مشاهده غرق شدگی ضمن حفظ خونسردی فوراً به پرسنل نجات و اورژانس 115 اطلاع دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها