أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۹۰۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
*شنیده ایم حکم نهایی" ر- ق" که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود صادر شده است. وی با ورود به یک مرکز مطالعاتی در صدد جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به کشورهای غربی و همسایه بود که شناسایی و بازداشت شد. این جاسوس به 9 سال زندان محکوم شده است.

*هاشمی رفسنجانی برای معرفی رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل جدی مواجه شده است. بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته، تنها پنج عضو شورا با هاشمی رفسنجانی همراهی خواهند کرد.

* در سفر شهریور ماه محمد جواد ظریف به عراق و دیدار وی با آیت الله سیستانی، این مرجع تقلید ضمن تقدیر از دیدگاه های ظریف، به وی گفته است: " اخیرا کتاب "سفیر "شما را خوانده ام. من شما را مرد علم و عمل می دانم. خاطرات شما خوب و خواندنی بود." آیت الله سیستانی همچنین خطاب به وزیر خارجه کشورمان گفته است: " اقتدار امروز شما مرهون رهبری هوشمند ایران اسلامی است. مشکلات کنونی عراق هم ناشی از نداشتن رهبری چون حضرت آیت الله خامنه ای است. قدر رهبری عزیز خود را بدانید. من هر روز برای ایشان دعا می کنم."

*پس از انتصاب حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت مسجد جمکران، شنیده ایم مقدمات برپایی نماز جمعه هم در این مسجد مهیا شده و احتمال انتصاب حجت الاسلام رحیمیان به عنوان امام جمعه جمکران نیز وجود دارد.

*علیرغم بازتاب های مثبت سفر وزیر بهداشت به قم و بازدید وی از صحنه تصادف و عیادت از مجروحان آتش سوزی دو اتوبوس ، برخی مسوولان به این اقدام وزیر اعتراض کرده و آن را شبیه رفتارهای عوامفریبانه ! احمدی نژاد خوانده اند. دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی هم در پاسخ به این انتقادات به صراحت گفته:" من از روز اول وزارت اعلام کردم یک مدیر جهادی ام و بر خود لازم می بینم برای رفع نقایص به سر صحنه رفته و با سرکشی مشکلات و معایب را برطرف کنم." وزیر بهداشت در این سفر جلساتی هم با مسوولان بهداشت و درمان، اورژانس و مسوولان هلال احمر قم داشته است.

* ص-س یکی از مدیران مسکن مهر استان تهران که در دولت دهم مسوولیت داشت به اتهام مسایل مالی بازداشت شده است. در سابقه مدیریتی وی مسوولیت مسکن مهر یکی از استان های کشور هم دیده می شود.

*اسماعیل سماوی که خواهر زاده آقای روحانی است در روزهای اخیر سه حکم را از نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور دریافت کرده است. این مسوولیت ها عبارتند از:1-مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور 2-رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری 3-سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری.

*ارزیابی مشرق از فضای مجلس نشان می دهد جعفر توفیقی و صالحی امیری شانسی برای رای آوردن ندارند. حضور در فتنه 88 مهمترین علت مخالفت نمایندگان مجلس با دو گزینه پیشنهادی است. در عین حال اگرچه فضای مجلس تاکنون نسبت به فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش مثبت بوده اما انتصابات اخیر وی با انتقاداتی از سوی نمایندگان مواجه شده است.

*گزینه پیشنهادی ناطق نوری برای مدیریت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مورد موافقت مسوولان دولت یازدهم قرار نگرفت. وی یکی از مدیران ارشد ایرنا در دوران دولت احمدی نژاد بود. در هفته های اخیر پس از آن که میانه ناطق نوری و روحانی درباره برخی انتصاب ها شکرآب شده بود، هاشمی رفسنجانی هم به صف ناراضیان پیوسته است. هاشمی از برخی انتصاب های دولت یازدهم به ویژه در حوزه وزارت کشور و استانداران ناراحت و دلخور است.

*تیمور علی عسگری از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی که پیش بینی می شد در دولت یازدهم به مسوولیتی چون معاون پارلمانی رئیس جمهور برسد، این روزها از بدنه دولت جدا شده و رایزنی هایی را با هاشمی رفسنجانی کلید زده است تا به عنوان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد مشغول به کار شود.

*پس از آن که علی جنتی اعلام کرد برای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از یک روحانی استفاده خواهد کرد، رایزنی با گزینه های مختلفی از جمله حجج اسلام موسی پور، طه هاشمی و سید عباس صالحی را آغاز کرد که در نهایت از سید عباس صالحی به عنوان گزینه اصلی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نام برده می شود. طه هاشمی هم به دانشگاه آزاد رفت تا معاون فرهنگی این دانشگاه شود.

*اعضای یک شبکه فساد بانکی در کرمان شناسایی و دستگیر شدند. اتهام این شبکه 38 میلیارد تومان اختلاس همراه با 6 میلیارد تومان کلاهبرداری است که تا کنون پنج نفر از آنها دستگیر شده اند.

*اطرافیان عبدالله نوری درصددند دیداری برای وی با روحانی ترتیب دهند. در عین حال برخی از نزدیکان نوری با ابراز مخالفت با این دیدار می گویند جریان اصلاحات تا کمتر از یک سال دیگر با روحانی درگیر می شود و صلاح نیست خود را خرج روحانی و دولت یازدهم نماییم.

*با توجه به کسر بودجه دولت و عدم تامین منابع لازم برای پرداخت یارانه نقدی، شنیده ایم وزارتخانه هایی چون  نفت، نیرو، صنعت، راه و مسکن و کار و تعاون موظف شده اند کسری موجود در تامین منابع یارانه نقدی را تا پایان سال 92 را تامین نمایند. همچنین در دولت طرحی در دستور بررسی قرار گرفته تا جهت تامین منابع یارانه نقدی، یارانه دو دهک بالا قطع و همچنین قیمت حامل های انرژی افزایش یابد.

*در جلسه فوق العاده اصلاح طلبان که به منظور بررسی احتمال رفع حصر کروبی و موسوی در عید غدیر و یا 22 بهمن برگزار شده، مباحث مختلفی مطرح شده است. بسیاری از حاضران در جلسه که از نزدیکان موسوی و کروبی بوده اند به صراحت ابراز داشتند اگر این دو تن آزاد شوند چه حرفی پس از آزادی برای مردم خواهند داشت؟ یکی از حاضران همچنین مدعی شد حکومت با این انتخابات، موسوی و کروبی را نابود کرد. نزدیکترین آدم های این دو نفر هم آمدند تقلب 88 را دروغ خوانده و علیه فتنه موضع گیری کردند. یکی از اعضای حزب منحله مشارکت هم تاکید کرده اگر موسوی و کروبی در حصر باشند ما میدان مانور بیشتری در دانشگاه ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی خواهیم داشت.

*فشار افراطیون بر جعفر توفیقی برای برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران با ناکامی مواجه شده است. گفته می شود حسن روحانی حمایت قاطعی ازعملکرد مدیریتی رهبر در دانشگاه تهران داشته و مانع این برکناری شده است.

*شنیده ایم مهدی کروبی در دیدارهای اخیر خود تاکید کرده در صورتی که حصر وی برداشته شود تحرک سیاسی خاصی نخواهد داشت.موسوی هم گفته اگر چه هنوز حرف هایی دارم اما بنای تنش آفرینی ندارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها