أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۹۵۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
تاملاتی در باب یک تماس تلفنی کوتاه:
دیگر نه احمدی نژادی در داخل هست که به عنوان عامل سوء مدیریت و بی تدبیری معرفی شود و نه تابویی در خارج به اسم قطع رابطه با کدخدا. پس باید اوضاع بهتر شود. اوضاع بهتر شود یعنی در عین آرمانخواهی، زندگی مردم سامان یابد و عزت ملی ارتقا یابد و منزلت ایران در منطقه و جهان بالا رود. اگر چنین شود که باید به دولت تدبیر و امید مرحبا گفت و اما اگر چنین نشد ...
سرویس سیاسی پایگاه 598 - محسن دنیوی/ 1- تابو شکست. بسیار بی مقدمه و سریع و کم حاشیه و کم جنجال و بدون درد. این توصیف آن چیزی است که اتفاق افتاد و خوب یا بد بودن شکستن این تابو مسئله دیگری است که باید در آینده منتظر پاسخ آن بود. مهم این است که تابویی که برای بودنش کلی هزینه داده شده بود شکست و اتفاق خاصی هم نیفتاد. درحالی که قبل از آن فکر میکردیم روزی که چنین شود چنان می شود. اما خیلی اتفاق خاصی نیفتاد.

2-  چهره مردم جلوی دکه های روزنامه فروش در تهران عادی بود. کمی لبخند، کمی نگرانی و کمی تعجب و کمی سوال. ولی هیجان زدگی بعد از دوم خرداد و یا افسردگی بعد از قبول 598 نبود. بازار هم چندان التفاتی نکرد. به نظر می رسد مردم هم مثل دولت آمریکا منتظر اقدامات عملی و تاثیرات بعدی هستند.



3- ملت عجیبی هستیم اعم از خواص و عوام. چند ماه قبل بدون هیچ سندی گمان میکردیم که آقای احمدی نژاد قصد مذاکره با آمریکا را دارند و به همین دلیل به رهبری فشار می آوردند و بر اساس این گمانمان دولت را لایق هر تهمت و فحش و تخریبی می دانستیم و حرف پشت حرف میگذاشتیم. اما آقای روحانی رفت و تماسی هم گرفت و چند بار هم تاکید کرد که اجازه تام دارد و تقریبا صدای خاصی در جامعه بلند نشد. نه مرجعی پیام داد و نه سرمقالات آتشین نوشته شد و نه بولتن ها به چاپخانه ها رفتند. در این چند ماه چطور ممکن است خوب بودن یا بد بودن یک اقدام تا این حد ارزشش تغییر کند؟

4- ملت ایران با اقدامی که منتخبشان انجام داد روزگار دیگری را در آینده تجربه خواهند کرد. دیگر نه احمدی نژادی در داخل هست که به عنوان عامل سوء مدیریت و بی تدبیری معرفی شود و نه تابویی در خارج به اسم قطع رابطه با کدخدا. پس باید اوضاع بهتر شود. اوضاع بهتر شود یعنی در عین آرمانخواهی، زندگی مردم سامان یابد و عزت ملی ارتقا یابد و منزلت ایران در منطقه و جهان بالا رود. اگر چنین شود که باید به دولت تدبیر و امید مرحبا گفت و خواست همه همین است و وظیفه هم حمایت و نقد سازنده دولت.

اما اگر چنین نشد و دولت دید که راهی جز کوتاه آمدن از آرمانها ندارد و اگر هم چنین نکند، وضع زندگی مردم تغییر خاصی نمی کند، باز برای ملت ما برد است. چون اولا همگی ایمانمان به  تاکید امام و رهبری بر اینکه دشمنی دشمنان واقعی است بیشتر می شود و می فهمیم که لبخندهای دیپلماتیک راه حل مقابله با شیطان بزرگ و استکبار جهانی نیست.ثانیا ملت این راه را هم تجربه کرده و دیگر کسی با تکیه بر این تابوی شکسته و بند زده مذاکره در این کشور منتخب ملت نخواهد شد. این یعنی بازی برد-برد. چرا که ملت ایران نشان داده است که هیچگاه آرمانهایش را فدای واقعیت نمی کند و از طرفی با کسانی که واقعیت را نبینند و بخواهند آرمانها را به شعار تبدیل کنند عقد اخوت نبسته است.

5- آقای روحانی هم تصمیم عجیبی گرفت. چون کارتی را رو کرد که جزء آخرین گزینه ها و موثرترین آنها تلقی میشد. حالا زمان برای او با سرعت بیشتری خواهد گذشت. چون هم آمریکا و دوستان منتظر تغییرات جدی در ایران هستند و هم ملت ایران منتظر تغییرات جدی در وضعیتشان. این انتظارات روزهای سختی را پیش روی دولت قرار خواهد داد. امید داریم که برای این روزهای سخت پیش رو تدبیری کرده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سهیل سنقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۰
۰
به گزارش سهیل سنقر



زنگ مقاومت در روز بازگشایی مدارس در شهرستان سنقر نواخته شد


به گزارش سهیل سنقر
افتتاح فروشگاه و کتابخانه با حضور معاون وزیر و مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه

سهیل سنقر : با حضور معاون وزیر و مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه فروشگاه و کتابخانه محصولات انجمن اولیا و مربیان و پیوند افتتاح شد.


به گزارش سهیل سنقر
برگزاری همایش کشت پاییزه در شهرستان سنقر

سهیل سنقر : همایش یک روزه کشت پاییزه در شهرستان سنقر با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات ومراکز خدمات جهاد کشاورزی برگزار گردید.


به گزارش سهیل سنقر
حضور معاون وزیر آموزش وپرورش در دبستان اعتصامی سنقر

سهیل سنقر : خانم فرشته حشمتیان معاون محترم وزیر آموزش وپرورش در معیت خانم فرج زاده معلم اول ابتدایی خودش با عنوان دیدار دانش آموز اول ابتدایی دیروز با معلم و دانش آموزان ابتدایی امروز دیدار کردند.


به گزارش سهیل سنقر
زنگ مقاومت در روز بازگشایی مدارس در شهرستان سنقر نواخته شد

سهیل سنقر : در روز بازگشایی مدارس با حضور معاون وزارت آموزش وپرورش سرکار خانم حشمتیان و مدیر کل سازمان آموزش وپرورش استان کرمانشاه زنگ مقاومت در شهرستان سنقر نواخته شد.





سهیل سنقر : در روز بازگشایی مدارس با حضور معاون وزارت آموزش وپرورش سرکار خانم حشمتیان و مدیر کل سازمان آموزش وپرورش استان کرمانشاه زنگ مقاومت در شهرستان سنقر نواخته شد.




به گزارش خبرنگار سهیل سنقر در اولین روز بازگشایی مدارس با حضور سرکار خانم حشمتیان معاون محترم وزیر و رئیس مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی و خانواده و جناب آقای امینی مدیرکل محترم آموزش وپرورش استان کرمانشاه و هیئت همراه به شهرستان سنقر به منظور نواختن زنگ مقاومت و آغاز بازگشایی مدارس برگزار شد.
خانم حشمتيان معاون وزير آموزش و پرورش كه دوران تحصيل خود را در مقطع ابتدايي در اين دبستان گذرانده است در مراسم صبحگاه دانش آموزي با اهداء هديه اي به معلم كلاس اول خود به نام خانم فرج زاده از وي قدر داني كرد.
منوچهر پرويني سرپرست فرمانداري سنقرو كليايي و اميني مدير كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه هم آغاز سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس را تبريك گفتند.
در اين مراسم كه امام جمعه شهرستان ، ساير مسئولين و تعدادي از پدران شهيد هم حضور داشتند،زنگ مقاومت نواخته شد.






نوشته شده توسط رضا در | نظر بدهید زنگ بازگشایی مدارس نواخته شد


مراسم نمادین نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس، امروز در کرمانشاه برگزار شد.
پاسخ
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۳۱
۵
مقاله بسیار عمیق و خوبی بود واقعا لذت بردم بی طرف و منطقی
پاسخ
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۱
۳
سلام محسن
1. «مردم» عجیب نیستند، «پرچمداران بصیرت» عجیبند. هر چند می دانم منظور خودت هم همین بود.
2. اتفاقاً اینها هم عجیب نیستند! وقتی «باج و بودجه» برسد، چرا که نه؟! چه دلیلی بر مخالفت و نقد هست؟
3. البته بقول یکی از دوستان، فرق می کند که این کار را احمدی نژاد انجام دهد که انقلابی آمد و آدم رهبر حساب می شد، یا روحانی اصلاح طلب که از همان اول این داعیه را داشت.
4. من درمورد بند پنجمت هم اینقدر خوش بین نیستم. یک اتفاق و هماهنگی خاصی رخ داده؛ به اینصورت که آمریکا ضعیف شده و لذا بیعید نیست با ایران بسازد و اذیت هم نکند. و در نتیجه، اشتباهاً ثابت شود که ما از اول هم اشتباه می کردیم با او دشمن بودیم.
5. البته آمریکا در یک دوراهی سخت هم قرار دارد؛ اگر به روحانی پا بدهد، مردم را امیدوار کرده که «اصلاحات» از درون ممکن است و نیازی به رژیم چنج نیست. اگر هم پا ندهد، مردم را از خود خشمگین کرده که «ای پدرسوخته حقه باز؛ ما هم کوتاه میایم، تو کوتاه نمیای؟ حالا که اینطور شد، اصلاً حسین شریعتمداری رو رئیس جمهور می کنیم!» لذا از این نظر، اگر فکر خاصی به ذهنشان نرسد، بله، بازی دو سر باخت است برایشان.
6. اما درمورد «ارتقای معیشت همراه با ارتقای عزت و اقتدار» باید بگوییم که «افزایش یا کاهش اقتدار» چنانچه در سالهای اخیر دیدیم، نه قابل محاسبه و اجماع عمومی است و نه اصلاً ملاک ثابت و قابل توافقی برای محاسبه آن وجود دارد. لذا شما می بینید هنوز که هنوز است، نیمی ازمردم و متقابلاً نیمی از کارشناسان، معتقدند احمدی نژاد عزت ایران و ایرانی را به قعر برد و نیمی دیگر دقیقاً برعکس. همین الآن، نیمی از کشور معتقدند که این تماس، نشانه اهمیت یافتن ایران در دنیا و بالا رفتن جایگاهش بود و نیمی دیگر آن را نشانه ذلت. لذا بسیار بسیار ساده، حتی اگر 4 سال دیگر در سرتاسر این کشور مک دونالد و کنتاکی شعبه بزند و کارخانه های آمریکایی اقتصاد را بدست گیرند، اصلاح طلبان با غرور تمام ادعا خواهند کرد که ما مشکل معیشت را حل کردیم و جایگاه ایران در دنیا را آنقدر ارتقاء دادیم که تمام کشورها مایل به ارتباط اقتصادی با او هستند. در تمام دنیا به ایرانی احترام می شود و...
پس الکی خوش بین نباش عزیز!
البته یک حسن دارد این قضایا و آن هم اینکه عده ای یاد می گیرند که دوره «از بالا» با مردم صحبت کردن و «طرز تفکر را دیکته کردن» به اتمام رسیده است و اگر حرفی دارند، باید برای مردم استدلال کنند و خود را در معرض نقد قرار دهند. یعنی کاری که نظام، 30 سال پیش توسط اون، کومونیست رو از این مملکت ریشه کن کرد (مناظرات تلویزیونی). ارزش این فهم، از همه چیز بیشتره.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
سلام جالب بود
ولی چه حوصله ای داشتی اینو نوشتی
محمد حسین
-
۱۸:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
آخه دوستم بود!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۰
۰
هیچ چیز خارج امر خدا انجام نمی پذیرد
خدا نخواد 1 وجب نان به مردم نمیرسد و اگر این موضوع را جدی نگیریم باید با بلا ها روبرو بود با خسران و خسارت و گاه داریم میبیننیم و این هشدارهای اوست
این موقیت ها فقط ازمایش ماست
بله ایمان اصل ولی اینجا من کسی نمیبینم که ایمانی کاملی داشته باشه ایمان تمام شکسته شده مخصوصا در خواص
من اثری از ایمان نمبینم فقط شاید ایمان به خدا باشه اما گذاره دیگر ایمان نمیبینم
وقتی علم التقاطی و داری اندیشه های نا ثواب و ناروا باشه و یک دست و در مسیر ایمان نباشه چطوری میشه نجات پیدا کرد
مشخص که خواص اینجوری به انحراف میروند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
گشنه ایم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱
۱۰
ماشاا.. کلی بازدیدکننده دارید. کلی جا خوردم. عاقبت افراطی گری همینه. مهم نیست منتشر نکنید چون کسی بازدید نمیکنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۷
۲
اگر نشد اقای روحانی محترمانه استعفا دهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
اگه نشه من که دیگه رای نمیدم
طلبه مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۳
۰
سلام
انصافا تامل برانگیز بود. کوتاه و عمیق
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۳
۲
بهتر نیست بجای شریعتی ولایتی را رئیس جمهور کنی تا همه سرها برد باشه چون تو مناظرات دیدم ایشان توانممندی چند نقش بازی کردن را دارند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۹
۸
بياييد اين جمعه ايران را پر از فريادهاي ((مرگ بر آمريکا)) کنيم.
وعده ما نماز جمعه
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۴
۱
هر كي يه چي ميگه. بس كنين كارشو انجام بده ديگه. راسته هر ايراني واسه خودش خداييه!
پاسخ
رهرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۳
۸
چطور زمانی که آقای احمدی نژاد نامه می نوشت به رئیس جمهور آمریکا و پاسخی نمی گرفت فریاد وااسفا سر نمی دادید؟

اگه ذره ای جوانمردی داری نظرو ثبت می کنی.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
۱
۱
ماهيت آمريكا مشخصه هيچ اميدي هم نداشته باشيد اما.......مانماينده جهان اسلام و مدعي مسلماني در حد بالاي آن هستييم و نبايد باچل بازي چهره اسلام را خراب كنيم و گزگ دست دشمن آنهم در جهان امروزي كه دنيا دنياي اغرتباطات هست بدهيم چهره مان اسلامي زير بار سلطه نرفتنمان خوب شهادت ادامه خط سرخ حسين خوب اما در جهان بايد چهره صلح طلب آرام متين موقر وباسياست و كياست و فرهنگ مدارانه داشته باشيم رهبر بايك سخنراني منطقي همه بافته هاي دشمن را پنبه ميكند مانيز اينگونه برخورد كنيم دست پاجه نباشيد چهره دشمنان براي همه ودروغشان خيلي زود آشكارميشه با اين اقدام خوب ريس جمهور
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
منظورت کدوم اسلامه که ما نمایندش هستیم.
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
۱
۰
جالب بود،ممنون
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۰۳:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
۴
۱
((دولت فدرال آمریکا تعطیل شد / بازی دموکرات ها وجمهوری خواهان برای کسب قدرت، 800 هزار آمریکایی را بیکار کرد))
اینهم جواب به کسانی که فکر می کنند با رابطه با امریکا معجزه شده و همه مشکلا تشون یک شبه حل میشه آقایون دولت فدرال تعطیل شد می دونید یعنی چه
یعنی جمهوری خواه ها به مردم خودشون هم رحم نمیکنند چه برسه به مردم سایر کشور ها که آنها را مصرف کنندگان بی مصرف می دانند
پاسخ
ناظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
۱
۰
زمان صبر است زمان قضاوت نرسیده .
پاسخ
طائر غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
۴
۰
احسنت من اولین باره که مقاله ای سیاسی رو میخونم و ازش لذت میبرم که در کمال سادگی میتونه گویای وضعیت سیاسی جامعه باشه دستتون درد نکنه زنده باد احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها