يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۰۹۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۴     ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام جم آنلاين، هنگامي كه گزارش را خواندم باورم نشد! اصلا غير قابل باور بود.چرا بايد اينچنين باشد؟ در گوشه‌اي از اين كشور پدري براي درمان دخترش كليه‌اش را مي‌فروشد و در گوشه‌اي ديگر برخي بستني روكش طلا ميل مي‌كنند و صاحب رستورانش مي‌گويد كه اين حق مردم است كه با پول خود هر چه كه دوست دارند بخرند!؟

برج ميلاد در تهران را مي‌گويم، رستوراني دارد گردون،بس مجلل و زيبا، ما كه خودمان نرفته‌ايم توصيفش را شنيده‌ايم.

گزارشگر روزنامه‌ي واشنگتن پست ظاهرا به ايران تشريف آورده و گزارشي هم از آن تهيه كرده‌ است.

در جايي از گزارش نوشته است؛از بالاي ساختمان 1427 فوتي برج ميلاد فقراي تهران نقطه‌اي به نظر مي‌رسند كه به صورت گروهي در خيابان‌ها حركت مي‌كنند!


جاي حساس گزارش اينجاست كه مي‌نويسد؛طبقه سرمايه دار جديد در ايران ماشين پورشه سوار مي‌شود،براي پارتي آخر شب خاويار سرو مي‌كند و در بلندترين رستوران چرخشي در جهان بستني روكش طلا با قيمت 250 دلار مي‌خورد!

همين بستني كنجكاوي را بر انگيخت تا با مديريت رستوران برج ميلاد تماس بگيرم و جوياي صحت و سقم آن شوم و به عنوان خبرنگار جام جم آنلاين براي صحت و سقم اين خبر با مديريت رستوران برج ميلاد تماس گرفتم.

با خود گفتم وقتي يك روزنامه نگار آمريكايي به راحتي گزارشي تهيه مي‌كند و به خورد خوانندگانش مي‌دهد تا فضايي از ايران را برايش تصوير كند و بتواند باز هم ذهنيت مخاطبش را نسبت به ايران منفي جلوه دهد،مي‌توانم حقيقت اين گزارش را از مسئولين رستوران جويا شوم.اما دريغ از ذره‌اي همراهي مسئولين رستوران با يك خبرنگار ايراني!هر چند واقعيت هم داشته باشد، اما چه خوب مي‌شد كه خودمان از دردهايمان مي‌نوشتيم.

جالب بود در پي درج خبر بستني روكش دار طلا با قيمت 250 دلاري در برج ميلاد مسئولين اين رستوران هيچ توضيحي مبني بر صحت يا كذب اين خبر ارائه نكردند.

خود را خانم نيكنام معرفي كرد و ضمن خودداري از بيان مسئوليت خود،درخصوص پيگيري اين خبر به خبرنگار جام جم آنلاين گفت:«اينجانب اجازه ندارم تا درخصوص اين خبر به شما توضيح دهم و از شما ممنون مي شوم بايد تلفن شما را قطع كنم!»

هنگامي كه  از وي خواستم تا تلفن را به شخصي كه اجازه توضيح دادن دارد وصل كند، گفت: من چنين اجازه اي ندارم و بايد تلفن شما را قطع كنم كه تلفن را قطع كرد.

شايد اگر باز هم همان گزارشگر آمريكايي بود پاسخي دريافت مي‌كرد.اما چون ما خودي هستيم بايد سنگ قلاب شويم.

اگر به برج ميلاد رفتيد و از آن بستني روكش طلاي 250 دلاري هم خورديد نوش جانتان!

يوسف اسدي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
احسنت که پیگیری کردید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها