أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۱۲۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: بنا به درخواست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده توسط بسیج جامعه زنان مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادهای ما برای اصلاح این طرح به کمیسیون اجتماعی ارائه شد.

مینو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: پس از مطرح شدن طرح جامعه جمعیت و تعالی خانواده در مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس از بسیج جامعه زنان درخواست کرد تا این طرح را مورد بررسی قرار دهند و پیشنهادهای خود را برای اصلاح آن به کمیسیون ارائه دهند.

وی ادامه داد: در بسته پیشنهادی ما 3 محور مورد توجه قرار گرفته است که محور اول آن درخصوص سن اشتغال برای خانم‌ها است.

اصلانی افزود: در مورد سن اشتغال برای خانم‌ها در دستگاه‌های دولتی ما پیشنهاد داده‌ایم که فرصتی ایجاد شود تا زنان متاهل و صاحب فرزند نیز بتوانند در ادارات دولتی مشغول به کار شوند.

رئیس بسیج جامعه زنان، اظهارداشت: چرا که هم‌اکنون با گذاشتن سن اشتغال برای خانم‌ها بیشتر دخترها برای اینکه وارد ادارات دولتی شوند فرصت ازدواج و تشکیل خانواده را از دست می‌دهند.

اصلانی ادامه داد: محور دوم از پیشنهاد‌های ما در خصوص تسهیلات ازدواج و فرزند آوری بود. به عنوان مثال در این محور بیان شده است که برای سربازان جوانی که قصد ازدواج دارند مشوق‌های خاصی ارائه شود تا بتوانند بدون دغدغه تشکیل زندگی دهند.

وی اظهارداشت: محور سوم و آخرین محوری که توسط بسیج جامعه زنان مطرح شد این بود که مظاهر کنترل جمعیت از سطح شهر و روستاها برداشته شود و تبلیغاتی که برای کنترل جمعیت در کتاب‌های درسی وجود داشت نیز حذف شود.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: از دیگر پیشنهادهای بسیج جامعه زنان این بود که عقیم سازی مردان و زنان که هم‌اکنون به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود متوقف شود و مظاهر و تبلیغات کنترل جمعیت از بیمارستان‌ها حذف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها