يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۱۲۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری گفت: امام خمینی(ره) هرگز موافق برداشتن انگشت اتهام از روی آمریکا نبود و محور مبارزه را مبارزه بر علیه استکبار حاکم بر جهان قرار داده بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری درسلسله نشست های انقلاب اسلامی، با موضوع بررسی و تبیین مفهوم پیچ تاریخی در
فرمایشات رهبر انقلاب که شامگاه روز گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بدون نگرش فلسفی تاریخی روشن نمی توان سرحلقه های حوادث تاریخی را دنبال کرد.از همین رو باید کار فراوانی به منظور تئوریزه کردن انقلاب اسلامی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه حقیقت این است که حق جمهوری اسلامی در این زمینه احقاق نشده است ابراز کرد: در انقلاب هایی مانند انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب کبیرفرانسه تعداد زیادی کتاب به چاپ رسیده و نظریه پردازی های فراوانی صورت گرفته اما در رابطه با انقلاب اسلامی ایران این فقدان وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با پیچ تاریخی که در زمان حال با آن مواجه هستیم تصریح کرد: در صحبت‌های رهبری دو شاخصه در این مورد ذکر شده که نخستین شاخص مربوط می شود به گرایش به معنویت و دومین شاخص نیز مبارزه بر علیه نظام استکبار حاکم بر جهان است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب فرمودن که ما سه هدف را دنبال می کنیم که
نخستین هدف ما ایجاد حکومت اسلامی در ایران و دومین هدف ما ایجاد نوعی بیداری اسلامی در جهان اسلام و سوم ایجاد بیداری معنوی در سراسر  جهان و آمادگی برای زمان ظهور است.

وی انقلاب اسلامی را یک حرکت عظیم برای تغییر وضعیت جهان دانست و افزود: تمدن مادی از مولد خود که غرب فرهنگی است بسط پیدا کرده و کل جهان و به ویژه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به بحث ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: پذیرش حاکمیت ولایت فقیه در سه قوه به معنای پذیرش دین در ساختار کلی قانون می باشد و بعد از صدر اسلام سابقه نداشته که نظامی در ساختار قدرت درکنار حق رای مردم، دین را دخالت دهد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که وارد مبارزه دیپلماتیک با غرب می شویم باید توجه داشته باشیم و بدانیم که هرگز دیپلماسی خود غرب ابزاری برای محکوم
کردن غرب نخواهد بود و به اصطلاح چاقو هرگز دسته خود را نمی برد و به همین دلیل در برخورد و مبارزه با کفار باید دانش چگونگی مبارزه با آنها را نیز داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نظر امام خمینی(ره) در رابطه با آمریکا گفت: امام خمینی(ره) هرگز موافق برداشتن انگشت اتهام از روی آمریکا نبود و ماموریت فقیه حاکم را ایجاد یک تحول جدید می دانست و محور مبارزه را مبارزه بر علیه استکبار حاکم بر جهان قرار داده بود.

وی با بیان اینکه برخی عقب نشینی هایی که در کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده است به منزله تطهیر و تصفیه است گفت: بیداری اسلامی  باعث شده که موازنه قدرت در جهان به نفع اسلامی تغییر کند و باید به یاد داشته باشیم که در دوران ظهور قلبه قطعی با اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه اگر کسی جمهوری اسلامی را یک ابرقدرت حقیقی نمی داند صلاحیت ریاست جمهوری این کشور را ندارد،  ابراز کرد: اگر کسی ایران  امروز را به عنوان ابر قدرتی که به دنبال بسط حقیقت در جهان است در حالی‌که دشمنش در موضع باطل قرار دارد و استراتژی ادامه
مبارزه  تا غلبه بر دشمن را قبول نداشته باشد، چنین شخصی زمان حال را خوب درک نکرده.

وی افزود: البته یکی از روش های مبارزه به گفته مقام معظم رهبری همان نرمش قهرمانانه است و باید توجه داشت که می توان نرمش داشت اما نباید هیچ گاه در روابط دیپلماتیک به گونه ای عمل شود که دشمن با نرمش ما ضعف های خود را بپوشاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها