امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۷۲۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي ديلي تلگراف، "ترزا مي " براي استفاده از ماشين‌هاي آب‌پاش در خيابان‌هاي انگليس به منظور سركوب ناآرامي‌ها تحت فشار قرار گرفته است.

با توجه به آنكه به نظر مي‌رسد پليس كنترل بخش‌هايي از لندن را از دست داده است، بسياري از مردم از شبكه‌هاي اجتماعي مانند توئيتر اين درخواست را مطرح كرده‌اند كه به پليس اجازه داده شود از سلاح استفاده كنند.

يكي از حاميان اوليه ماشين‌هاي آب‌پاش "كن ليوينگ‌ستون " شهردار سابق لندن بود كه با استفاده از اين سلاح براي متفرق كردن تظاهرات‌ها موافق بود.

به نوشته ديلي تلگراف، فشار بالاي آب يكي از سلاح‌هاي ضدشورش است كه كنار گلوله‌هاي پلاستيكي و گاز اشك‌آور در ديگر كشورها استفاده مي‌شود.

اين نشريه انگليسي همچنين نوشت گزينه اعزام ارتش نيز در صورت ناتواني پليس براي در دست گرفتن مجدد كنترل خيابان‌ها وجود دارد.

همچنين حكومت نظامي نيز مي تواند براي مجبور كردن مردم به منظور ماندن در خانه‌هايشان مورد استفاده قرار بگيرد.

"پاتريك مرسر " نماينده حزب محافظه‌كار و افسر سابق نيروي زميني ارتش انگليس ديشب خواستار استفاده از ماشين‌هاي آب‌پاش شده بود.

بر همين اساس يكي از سخنگويان اسكاتلنديارد گفت پليس انگليس هيچ‌گونه ماشين آب‌پاش ندارد و در صورتي كه استفاده از آن به تصويب برسد بايد از ايرلند شمالي آورده شود.

پايگاه خبري الجزيره اعلام كرد ساختمان‌ها و خودروها در پايتخت انگليس و ديگر شهرهاي اين كشور در بدترين ناآرامي‌ها در دهه‌هاي گذشته براي سومين شب متوالي به آتش كشيده شد.

بر اساس گزارش‌هاي رسيده ناآرامي‌ها به مناطق ديگري از لندن به غير از تاتنهام كشيده شد و شهرهاي ديگري چون بيرمنگام، ليورپول و بريستول نيز شاهد ناآرامي‌هاي گسترده بودند.

بي‌بي‌سي نيز گزارش داد پليس در حالي با مردم درگير شده است كه چندين فروشگاه در محله‌هاي مختلف لندن غارت شد و يك فروشگاه بزرگ لوازم خانه و چند ساختمان به آتش كشيده شده اند.

ناآرامي هاي لندن از سه شب پيش و در پي كشته شدن يكي از شهروندان به وسيله پليس در تاتنهام شروع شد.

شهروندان روز شنبه در يك راهپيمايي آرام كشته شدن مارك دوگان 29 ساله را محكوم كردند ولي اين اعتراض شب‌هنگام به شورش و ناآرامي تبديل شد كه يك‌شنبه و دوشنبه هم ادامه يافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها