يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۲۱۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی را درباره اتفاقات روزهای اخیر در بحث داوری ارائه کرد.

598: این باشگاه در پی اتفاقات و مسائل مطرح شده پس از دو دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان و صبای قم برای روشن شدن افکار عمومی توضیحاتی را مطرح کرد. در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس آمده است:

 

1- پس از بازی پرسپولیس و سپاهان که با اتفاقات عجیب داوری همراه بود موضوعاتی از سوی مدیر عامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مطرح شد که بازتاب بسیار گسترده‌ای در جامعه ورزش کشور داشت و جریانات زیادی را به راه انداخت. در این راستا مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس نه تنها از اظهارات خود عقب نشینی نکردند بلکه مصرانه نسبت به مسائل مطرح شده پافشاری کرده و خواستار پیگیری آن شدند و برای اثبات ادعاهای خود علاوه بر افشای برخی مسائل درخواست‌هایی که قبل از این بازی از سوی داور با یکی از اعضای کادر فنی تیم در میان گذاشته شده است را رسانه‌ای کرده و مدارک دیگری نیز که مرتبط با سایر بازی‌ها با قضاوت های این داور بوده را به ستاد تخلفات حرفه ای فوتبال ارائه کردند.

 

در این مسیر، رئیس، دبیر کل و حراست فدراسیون فوتبال، ریاست سازمان لیگ و دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال، سرپرست وزارت ورزش و معاونین وی، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی مدیریت و سرمربی پرسپولیس واکنش مثبت داشته و به رسیدگی این اتفاقات پرداختند. رسانه‌های ورزشی نیز به عنوان وجدان بیدار جامعه ورزش این اتفاقات را پیگیری کرده و حتی زوایای پنهان جدیدی را در این باره به نمایش گذاشتند.

 

در نهایت جریانی بوجود آمد که نه تنها به شکایت و ادعاهای مورد نظر مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس درباره یک داور خاص رسیدگی شود بلکه موضوع فساد و رشوه در فوتبال به شکلی عمیق تر و ریشه ای تر مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد. در پی همین گزارشات و بررسی ها وزارت اطلاعات ، وزارت ورزش و سایر نهادهای مرتبط نیز وارد عمل شدند تا معلوم شود که عزم و اراده جدیدی برای ریشه کن کردن فساد در فوتبال بوجود آمده و قرار است اتفاقات مثبتی در سطح زمین رخ دهد اما...

 

در کنار این جریانات، جریان دیگری هم بوجود آمد و آن چیزی نبود جز این که برخی باشگاه ها با صدور اطلاعیه و برخی عناصر فوتبالی از مربی و مدیر عامل گرفته تا کارشناسان سعی کردند برای جلب توجه داوران در مقام دفاع از جامعه داوری بر آمده و طوری اظهارنظر نمایند که انگار مشکل پرسپولیس با کل جامعه داوری بوده، در حالی که باشگاه پرسپولیس در تاریخ 30 شهریور و یک روز پس از بازی با سپاهان ضمن صدور اطلاعیه ای اعلام و تاکید کرد که باشگاه پرسپولیس به جامعه داوری تمام احترام گذاشته و اشتباه داوری را جزئی از فوتبال می داند و مشکل ما «یک داور خاص» و قضاوت او در این بازی خاص است و بس.

 

محمد رویانیان و علی دایی نیز در مصاحبه های خود به کرات به این موضوع اشاره کردند اما اخیرا باز می شنویم و می‌خوانیم که برخی باشگاه ها با صدور اطلاعیه و برخی عناصر فوتبالی با مصاحبه های خود سعی در رو در رو قرار دادن جامعه داوری با تیم و باشگاه پرسپولیس داشته و به نظر می‌رسد که می خواهند با جریان سازی علاوه بر مشکل تراشی برای پرسپولیس به نوعی خود و تیمشان را «دایه های مهربان تر از مادر» برای جامعه داوری جلوه دهند. به همین دلیل خاص بار دیگر تاکید می کنیم باشگاه پرسپولیس که به گواه اظهارنظر کارشناسان محترم داوری، بیشترین آسیب را در سال های اخیر از اشتباهات داوری متحمل شده هیچ گاه بحث تعمدی بودن اشتباهات را مطرح نکرده است.

 

آیا سابقه داشته که پرسپولیس که این همه در بازی‌های بزرگ و حتی دیدارهای معمولی از ناحیه اشتباهات داوری متضرر شده بیاید و بحث تعمدی بودن اشتباهات را مطرح کند؟! آیا غیر از این بوده که پرسپولیس پس از این همه نادیده گرفتن حق خود و هوادارانش جز اعتراضی معمولی برای خالی نبودن عریضه، اعتراض و ادعای دیگری داشته است؟! آیا باشگاه پرسپولیس که در دو دربی رفت و برگشت فصل گذشته و به گواه کارشناسان داوری چهار پنالتی اش نادیده گرفته شد حرفی از تعمدی بودن اشتباهات زد؟! آیا علی دایی که در دربی 69 گل سالم تیمش(محمد نوری) به اشتباه مردود اعلام شد و در دربی بعدی پنالتی تیمش(روی غلامرضا رضایی) نادیده گرفته شد حرفی از تعمدی بودن اشتباهات داوران زد؟! آیا حرف از فساد، رشوه، اشتباه آگاهانه، غش کردن و... به میان آمد؟! حال چرا برخی در قبال ادعای مدیریت و سرمربی پرسپولیس مبنی بر تخلف یک داور این گونه علیه آنها موضع گیری می کنند؟! چرا طوری برخورد می شود که دیگر کسی به خودش اجازه ندهد و این جرات را پیدا نکند که درباره تخلف ، فساد ، تبانی ، رشوه یا لجبازی عوامل فوتبال از مدیر ، مربی ، بازیکن گرفته تا داور کلامی حرف بزند؟!

 

پس فریب افکار عمومی، منحرف کردن اذهان و رو در رو قراردادن باشگاه پرسپولیس با جامعه داوری موضوعی نیست که در قبال آن سکوت کنیم. باز هم تاکید می کنیم که جامعه داوری برایمان عزیز است و قابل احترام. ما معتقدیم حق الزحمه داوران می بایست افزایش چشمگیری یافته و می دانیم داور هم انسان است و انسان هم ممکن الخطا. یک داور هم اشتباه می کند همانطور که مدیران، مربیان و بازیکنان مرتکب اشتباه می شوند اما بحث اشتباه داوری با تخلف کاملا متفاوت است و باشگاه پرسپولیس ضمن پاک و سالم دانستن جامعه داوری کشور اعتراض خود را نسبت به تخلفات یک داور خاص مطرح کرده است؛ پس فرافکنی، منحرف کردن اذهان عمومی ممنوع! این وصله ها و تلاش برای رو در رو قرار دادن پرسپولیس با جامعه داوری به پرسپولیس نمی چسبد. آن هم به پرطرفدارترین تیم آسیا که هوادارانش چه در سال های گذشته و چه در همین فصل جاری بارها و بارها بنابه تاکید کانون هواداران بر خلاف برخی تیم ها به جای توهین و فحاشی به داوران عزیز صبورانه شعار می دهند؛ «داور عزیزم، دقت کن».

 

همچنین بهتر است آنهایی که پس از اشتباهات داوری با مصاحبه های شدیدالحن و اقدامات زننده در کنار زمین عرصه را به داوری تنگ کرده و بازیکنان و هواداران خود را با این اقدامات علیه داور تحریک می کنند به جای مصاحبه های هدفمند امروزی دست از رفتارهای قبلی خود بردارند نه اینکه بیایند و پرسپولیس را مقابل جامعه داوری قرار داده و خود را وکیل و قیم داوران جلوه دهند! باشگاه محترمی که اطلاعیه صادر می کنی، مربی و کارشناس محترمی که علیه پرسپولیس و به نفع جامعه داوری مصاحبه می کنی، این ترفندها نخ نما شده و جامعه داوری خود بهتر می داند که روی سخن باشگاه پرسپولیس با یک داور خاص است و بس.

 

فراموش نکنید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس 20 دقیقه پس از بازی با سپاهان در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه صراحتا اعلام کرد: « من به داوران شریف کشورمان که سالم کار می کنند و همه فشارها را تحمل می نمایند تعظیم می کنم و احترام می گذارم اما برخی مسائلی وجود دارد که خیلی ها از آن آگاه هستند و می خواهند چشم خود را به روی واقعیت ها ببندند تا فوتبال با همین حالت پیش برود. چرا؟! تا کی باید این اتفاقات رخ دهد؟! »

 

2- می دانیم و آگاه هستیم که برخی افراد نیز آگاهانه و با برنامه قبلی سعی در دامن زدن به این جریان سازی ها را دارند و تلاش کرده اند جامعه داوری را نقطه مقابل باشگاه و تیم پرسپولیس قرار دهند. اگر لازم باشد مدرک و صدای ضبط شده این افراد را به همراه مستندات به ستاد تخلفات حرفه ای فوتبال ارائه خواهیم کرد.

 

3- در پی اظهارات آقای مایلی کهن سرمربی تیم فوتبال صبای قم باید بگوئیم آقای مایلی کهن! شما پیشکسوت تیم پرسپولیس هستید و می توانید مثل خیلی ها  به تیم خود کمک کنید، حال اگر اختلاف نظری با مدیرعامل یا مشکلی با سرمربی تیم دارید دلیل نمی شود که مدام علیه پرسپولیس، مدیریت و سرمربی تیم مصاحبه کنید. تا به امروز هم در قبال اظهارات مکرر شما سکوت کرده  و پاسخی نداده بودیم. حالا نیز قصد پاسخ گویی نداریم. شما اگر با علی دایی مشکل دیرینه دارید بحث آن با پرسپولیس فرق می کند. لطفا در مصاحبه های خود نسبت به باشگاه پرسپولیس و واقعیت های آن منصفانه و صادقانه رفتار نمائید. برخلاف اظهار نظر شما باید بگوئیم که مبلغ قرارداد علی دایی و دستیارانش برای سه سال هم، پنج میلیارد تومان نمی شود چه رسد به یکسال که مورد اشاره شما بوده است. همچنین برخلاف اظهار نظر شما باید صراحتا بگوییم کل هزینه تیم پرسپولیس در فصل جاری با رقم 50 میلیارد تومانی که شما عنوان کرده اید فاصله فاحش و بسیار زیادی دارد.

 

لطفا با آمار غیر واقع اطلاعات غلط به جامعه فوتبال نداده و برای پرسپولیس در حالی که امسال چندین باشگاه به مراتب بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده اند مشکل تراشی نفرمائید. محض اطلاع جامعه فوتبال باید بگوئیم که هزینه های کلی تیم فوتبال پرسپولیس نسبت به فصل گذشته براساس سیاست های مدیریت باشگاه و سرمربی تیم کاهش قابل توجهی داشته و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات با سیاست کاهش هزینه ها ، پرهیز از توجه به نام ها و اسم ها، جذب و فروش بازیکنان بر مبنای نقاط ضعف و قوت و جوان گرایی فعالیت کرده و در همین راستا هزینه های تیم با کمک علی دایی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است. ما حتی بار دیگر اعلام می کنیم که تنها یک بازیکن پرسپولیس در صورتی که موفق به دریافت تمامی بندهای قراردادش در پایان فصل شود قراردادی بالای یک میلیارد تومان با پرسپولیس امضا کرده در حالی که در برخی باشگاه ها در فصل جاری چند بازیکن یک میلیارد و 300 میلیون تومانی، یک میلیارد و 500 میلیون تومانی و حتی دو میلیارد تومانی دارند. در همین راستا حاضریم کل هزینه های تیم پرسپولیس را به طور شفاف و رسمی اعلام نماییم در صورتی که برخی باشگاه های دیگر نیز بیایند و صادقانه کل هزینه های واقعی تیم خود را اعلام کنند.

 

4- پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان و با اشتباه داور مسابقه که البته نمی توان آن را اشتباه تلقی کرد بازنده شد. یک کارت قرمز بی مورد و تحمیل شدن یک گل زود هنگام به پرسپولیس در حالی که داور می توانست در دقیقه 4 بازی تیم حریف را 10 نفره نماید. پس از بازی هم ادعاهایی از سوی مدیران پرسپولیس مطرح شد که برای اثبات این ادعاها اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

در این میان بوده اند مدیران باشگاه های دیگری که اخیرا ادعاهایی را در مورد این داور خاص مطرح کرده اند و همچنین روانشانس سابق تیم استیل آذین موضوع تلاش برای رد و بدل شدن مبلغ 15 میلیون تومانی را مطرح کرده است. پس به اندازه کافی مستند و مدرک داده شده و دلیلی نیز نداشته که داور دیدار پرسپولیس و سپاهان درخواستی نامتعارف از مربی بدنساز تیم پرسپولیس داشته باشد. با این وجود باشگاه پرسپولیس پیش داوری نکرده و منتظر رای ستاد پیگیری ستاد تخلفات حرفه ای فوتبال می ماند.  با ذکر این تاکید که باشگاه پرسپولیس ، مدیر عامل ، سرمربی و بازیکنانش مخلص قشر شریف ، پاک ، زحمتکش و مظلوم داوری هم هستند و فقط درباره تخلف یک داور خاص ادعاهایی را مطرح کرده اند و لاغیر.

سایت پرسپولیس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها