يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۲۷۱۰
زمان انتشار: ۰۱:۵۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه گفت: برخی فتنه‌گران سال ۸۸ که دروغ تقلب را مطرح کردند، دوباره سر برآورده‌اند و با تخیلاتی می‌خواهند انتخابات را تصاحب و آرای مردم را مصادره کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار قضایی فارس اعزامی به استان آذربایجان غربی،‌آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه شامگاه امشب در آخرین برنامه اولین روز سفر خود به این استان با اعلام این مطلب افزود: یکی از وظایفی که امروز به عهده همه ما قرار دارد حفظ نظام اسلامی است.

وی افزود: انقلاب نعمت بزرگ الهی بود که با ابتکار امام راحلمان به ثمر نشست و این اقدام نتیجه‌اش برقراری نظامی بود که مردم در آن نقش اساسی داشتند و در عین حال این انقلاب بر چارچوب‌های الهی استوار شده است.

آملی لاریجانی گفت: کشورهای سلطه‌گر از همان ابتدا تلاش کردند تا انقلاب را سرنگون کنند اما این هدفشان محقق نشد زیرا انقلاب اسلامی از جنس دیگری بود و حضرت امام بنای جدیدی را درافکنده بودند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این نکته که نظام جمهوری اسلامی ایران یک وجهه الهی و یک وجهه مردمی دارد، گفت:‌ امام راحلمان می‌دانستند که قوام نظام بدون اتکا بر مردم ممکن نخواهد بود.

آملی لاریجانی گفت: امروز انقلاب از هر روز دیگری مقتدرتر است و اقتداری که امروز به دست آورده قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیست.

وی گفت: ما نباید فراموش کنیم که نظام اسلامی ما برپایه احکام اسلامی بنا شده است و هر زمان بتوانند انقلاب را از احکام اسلامی خالی کنند آن زمان رو به‌ افول می‌رویم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما فراموش نکرده‌ایم که در دوره‌ای عده‌ای به دنبال آن بودند که وجهه اسلامی نظام را کمرنگ کنند که این امر یعنی رکن اصلی انقلاب را مورد بی‌مهری قرار دهند که این امر یعنی خیانت به خون شهدا و آرمان‌های امام راحلمان.

آملی لاریجانی گفت: ما مؤظفیم در نظام جمهوری اسلامی به فکر بهداشت روانی شهروندان باشیم زیرا در نظام ما انسان و حق تعالی محور اساسی را تشکیل می‌دهند و همانا انسان سالم انسانی است که در مسیر عبودیت و معنویت حرکت می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این نکته که حضرت امام تأکیدشان این بود که ما می‌خواهیم خودمان باشیم،‌گفت: ایشان بر حفظ استقلال و اقتدارمان پافشاری ویژه‌ای داشتند و البته باید بدانند که حفظ این استقلال و اقتدار قطعاً نیازمند هزینه دادن است.

وی گفت: تحریم‌هایی که امروز به صورت همه‌ جانبه بر مردم کشورمان روا می‌شود چیزی نیست جز همین بهایی که برای حفظ استقلالمان می‌پردازیم.

آملی لاریجانی با اشاره به این نکته که توجه به امر به معروف و نهی از منکر نه تنها وظیفه شرعی بلکه یک وظیفه قانونی است و در قانون اساسی به آن اشاره شده گفت: ما باید از خودمان شروع کنیم و این فریضه مهم را به انجام برسانیم.

وی گفت: امروز هر کسی که کمترین راهی پیدا کرده است با چنگ زدن به غربی‌ها ماهواره‌ای را راه‌اندازی کرده تا به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی ایجاد کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت: این حماسه سیاسی اتفاق نمی‌افتاد مگر تحت تأییدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب.

وی گفت:‌ رهبر معظم انقلاب با وسعت نگاهی که داشتند تأکید کردند که همه سلایق در انتخابات حاضر شوند و حتی گفتند آنهایی که هم به نظام اعتقاد ندارند حداقل برای حفظ ایران عزیزمان به پای صندوق‌ها بیایند.

وی گفت:‌ همه این تلاش‌ها منجر به آن شد که یک انتخابات باشکوه برگزار شد و به واسطه حضور پرشور مردم پاسخی دندان‌شکن به غربی‌ها داده شد و الحمدالله رئیس جمهور فردی روحانی، مطلع و توانمند انتخاب شد.

رئیس قوه قضاییه گفت:‌ امروز در کشور فضای دوستی و معنویت ایجاد شده و مردم همه به صحنه آمده‌اند تا اقتدار نظام حفظ شود اما متأسفانه برخی فتنه‌گران ایام 88 دوباره سر برآوردند و با یک تخیلاتی می‌خواهند انتخابات را تصاحب کنند.

وی گفت: این خیالی غلط است زیرا این انتخابات برای کل مردم بود و همه شرکت کردند هر چند که درست است اختلاف سلایقی وجود دارد.

آملی لاریجانی گفت: این موضوع دلیل نمی‌شود که فتنه‌گرانی که هماهنگ با رئیس جمهور آمریکا حرف می‌زدند و هماهنگ با او می‌خندیدند و بزرگترین دروغ را به نام تقلب مطرح کردند بخواهند آرای مردم را مصادره کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت:‌ در حال حاضر عده‌ای توقع دارند که همان افراد برگردند.

وی گفت: این افراد اخیراً‌ هم زمانی که تعدادی از زندانیان امنیتی آزاد شدند عنوان کردند که این آزادی‌ها به خاطر فشار ناشی از انتخابات بوده است که این موضوع دروغی بزرگ است حتی سیاسی قلمداد کردن این زندانیان هم به دور از واقعیت بوده و این افراد زندانیان امنیتی بودند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در طول 2 سال اخیر در سه نوبت قبل از این هم زندانیانی مورد عفو رهبری قرار گرفته و آزاد شده بودند و این موضوع مسئله‌ای جدید نبود.

وی گفت: عده‌ای منویاتی دارند که ما اعتقاد داریم که این افراد اعتقادی به ولایت فقیه و رهنمودهای حضرت امام (ره) ندارند اما حالا با چهره‌های مختلف ظاهر می‌شوند و حرف‌هایی هم مطرح می‌کنند در حالی که نظام حساب و کتاب دارد و کسانی که در چارچوب نظام کار می‌کنند، می‌توانند برگردند.

آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب که اینها باید خیالشان را به گور ببرند که بتوانند با چهره منافقانه سر کار بیایند و مسیر انقلاب را به سمت دلخواه خود ببرند.

وی گفت: در کنار این مسئله نباید فراموش کنیم که کشور محاط حیله و مکر استعمارگران است.

وی گفت: در این فضا باید همدلی ایجاد کنیم و بدانیم که چپ و راست معنا ندارد و نباید معیار خط‌کشی ما باشد بلکه معیار ما، انقلاب و جمهوری اسلامی است که در آن ولایت فقیه وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی گفت: ما نیازمند نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی هستیم اما این به آن معنا نیست که برخوردهای ما وهن‌آمیز باشد و نیازی نیست که یک مسئول به صورت وهن‌آمیز به محکمه کشانده شود.

آملی لاریجانی گفت: نظارت خوب است و باید باشد اما رعایت اخلاق حرفه‌ای هم باید بشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها