کد خبر: ۱۷۳۲۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: کار گروهی برای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس تشکیل شده است و تا پایان سال واگذاری انجام خواهد شد.
به گزارش 598،سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: نگاه ما فقط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معطوف نمی شود استقلال و پرسپولیس  مثل سایر تیم های باشگاهی  هستند ولی در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی کار گروه های تخصصی و کمیته ها این موضوع تشکیل شده است امیدواریم تا آخر سال جاری  به مردم واگذار شود.


سرپرست وزارت ورزش در مورد اختصاص بودجه ای 2/5 میلیاردی به فدراسیون فوتبال گفت: پولي که به فدراسیون دادیم برای برگزاری تمام اردوهای فدراسیون فوتبال بوده است و به شخصه معتقدم هیچ تبعضی بین فدراسیونهاي ورزشي قائل نیستم بنا به برنامه هایي که فدراسیون ها به وزارتخانه می دهند بودجه را به آنها اختصاص می دهیم.

 صالحی امیری در مورد دیدار خصوصی با کی روش و مربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: به کی روش گفتم یک سری جریان وجود دارد که مي خواهند شما را از ادامه همکاری با فدراسیون دلسرد کنند ولی با درایت کی روش و شناسایی جریان خاص توسط وزارتخانه، قرار شد که کی روش با دوری از حاشیه ها به کار خود را ادامه دهد و در جام جهانی از گروه خود صعود کند.


سرپرست وزارت ورزش در مورد تبعیض ها برای فدراسیون ها مختلف تاکید کرد: درست است که کشتی گیران قهرمان جهان و والیباليست ها قهرمان آسیا شدند ولی به تمام قهرمانان به یک چشم نگاه می کنم. قبل از اعزام کشتی گیران به مسابقات و والیبالیست ها را بعد از ورود به دیدنشان رفتم ولی قرار است با هماهنگی روحانی رئیس جمهور از تمام ورزشکارانی که برای کشورمان افتخار آفرینی کردند تجلیل با شکوهی داشته باشیم.


در این نشست که پیش از ظهر امروز در آکادمی ملی المپیک و به منظور معارفه معاونان و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد ، دکتر صالحی امیری اولین و مهمترین رویکر خویش در حوزه ورزش و جوانان را توجه به مقوله فرهنگ و اخلاق در همه حوزه های مرتبط دانست و گفت: فرهنگ شخصیت آفرین است و انسان های با شخصیت در جامعه دارای فرهنگ متعالی هستند. از سوی دیگر فرهنگ در هر حوزه ای و در سطح کشور اسنجام بخش است و با کنار هم قرار دادن همه قومیت ها و اقشار مختلف کشور در کنار هم ، به انسجام ملی می انجامد. فرهنگ هویت بخش است و منظور از هویت مجموعه ارزش های انسانی است که جامعه به آن وفادار است . ضمن آنکه فرهنگ امنیت آفرین است و بطور اعم انسان های فرهنگی، انسان های آرام و با هویتی هستند و اصولا فرهنگ یک چشمه جاری است که بدون آن نمیتوان جامعه را تصور کرد.



وی تصریح کرد : در شرایطی که کشور با مشکل کمبود منابع مالی مواجه است ، این فرصت نیست که بخواهیم در شرایط آزمایش و خطا حرکت کنیم . روی این اصل سیاستگذاری و برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، نکته محوری که در دستور کار قرار دارد و از منظر بنده آقای رسول خادم را بعنوان مشاور عالی خویش برگزیده ام و از ایشان خواسته ام تنها وظیفه برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان در دو حوزه ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داده و نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در شورای معاونان را تبدیل به برنامه کند تا وزارت در چارچوبی مشخصو تعریف شده برنامه های خود را به مورد اجرا بگذارد و ضریب خطا کاهش یابد . 


صالحی از قانونگرایی بعنوان رویکرد سوم خود نام برد و گفت : اساس رویکرد دولت تدبیر و امید بر قانونگرایی است . وزارت ورزش و جوانان نیز از این مساله مستثنی نیست . قانون مرز باید ها و نبایدهاست و در کلیه عرصه ها ، قانون پس از اخلاق مهمترین عامل ثبات در جامعه است . بدیهی است وقتی مبنای کار ما بر قانون باشد ، حجم زیادی از انگ زنی ها و تخریب ها در جامعه ورزش کاهش می یابد . 

وی از آینده نگری بعنوان چهارمین رویکرد وزارت ورزش و جوانان نام برد و گفت: بی شک در جهان فعلی که با تحولات گسترده ای در دو سطح داخلی و خارجی مواجه هستیم ، نمی توان یک دستگاه را تنها در گذشته دید و آن را با رویکردهای گذشته هدایت و اداره کرد . با چنین رویکردی ، نگاه به گذشته صرفا تجربه ای است که باید در مسیر آینده نگری سازمانی مورد توجه قرار گیرد . 


صالحی امیری توجه به سرمایه های انسانی را مبحث مهم و قابل توجهی خواند و تصریح نمود : دستگاه ورزش و نظام ورزش در ایران دارای قوی ترین سطح از نیروی انسانی است . وجود 7 میلیون افراد سازمان یافته ورزشی در قالب 13 هزار هیات ورزشی در سطح کشور و جمعیت 23 میلیونی جوان کشور ، دریایی از انرژی است که بایستی توجه به این نیروها و ظرفیت ها در بدنه ورزش و جوانان ، مورد توجه اساسی باشد . بنده از روزی که به وزارت آمده ام تاکید نموده ام که ما ریزش نیرو نخواهیم داشت ، بلکه چرخش نیرو داریم تا بر اساس نظام شایسته سالاری ، گردش مدیران تحول و پویایی را در عرصه ورزش و جوانان ، به دنبال خود دامن بزند. 

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، استفاده از خرد جمعی در نظام تصمیم گیری را بعنوان ششمین رویکرد خود دانست و افزود: دوران تصمیم گیری فردی گذشته است و تصمیم گیری مشارکتی در قالب شورای راهبردی در عرصه های قهرمانی، فرهنگی، همگانی و جوانان ، نکته اساسی است که در سر لوحه کار وازرت قرار دارد و هذف ما این است که از تمام ظرفیت ها و نخبگان جامعه ورزش و جوانان به کمال بهره بگیریم. 


وی از کاهش تصدی گری وزارت ورزش و جوانان بعنوان هفتمین رویکرد مورد توجه خود نام برد و افزود: دولت فربه قدرت تکرک و مانورش پایین است و یک دستگاه فربه نیز تحول کمتری را به خود خواهد دید . از این حیث باید زمینه های حضور و مشارکت نهادهای مدنی، تعاونی ها ، شوراها ، قهرمانان و پیشکسوتان و در نهایت بخش خصوصی را در ورزش و جوانان فراهم آوریم . قطعا در جهت دستیابی به این مهم باید ساز و کارهای لازم ایجاد شود تا محیط ورزش و ورزشگاهها نیز به مانند مسجد و مدرسه مقدس و محترم شمرده شده و در عین حال مردم راغب به سرمایه گذاری در ورزش شوند . باید تاکید کنم که کاهش تصدی گری ها در دو حوزه ورزش و جوانان ، ما را به سیاستگذاری و مدیریت استراتزیک سوق می دهد. در این رابطه طی یک ماه گذشته ، کارگروه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشکیل داده ایم و به همین ترتیب ، کاهش تصدی گری را در سایر حوزه ها دنبال خواهیم کرد . 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان، بر سالم سازی در محیط ورزش تاکید کرد و گفت : بی شک اگر یک میکروب در بدنی سالم ورود کند ، کل ارگانیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و من گرچه معتقدم جامعه ورزش ، جامعه ای با فضیلت و اخلاق گراست، اما نباید اجاز دهیم کوچکترین ناپاکی و فسادی بخش از ورزش را آلوده کند. در چنین شرایطی باید با مکانیسم های سیستمی ، قانونی و نظارتی از ورود فساد در ورزش جلوگیری کرد. نگاه پلیسی ، تخریب و انگ زدن به هیچوجه مورد نظر من نیست و بر این اساس رفتار بعضی رسانه ها را در تخریب چهره های ورزشی نمی پسندم و آنها باید در جهت سالم سازی سیستم به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند. با چنین نگاه و سیاستی انتخاب مدیران و افراد شایسته، متعهد، متخصص و دارای محبوبیت و پاک دستی مورد توجه قرار گرفته است. 


 صالحی از ثبات مدیریتی بعنوان تعالی و رشد ورزش نام برد و تصریح نمود : آرامش و ثبات نیاز امروز جامعه ورزش است و اگر می خواهیم در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی و همینطور المپیک 2016 برزیل موفق باشیم ، باید این ثبات و آرامش را در جامعه ورزش پدید آوریم . 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان از عدالت توزیعی و عدالت منزلتی ، بعنوان رویکرد دوازدهم خویش در عرصه وزارت نام برد و افزود : توزیع عادلانه امکانات و نگاه یکسان به تمام رشته ها از سیاست هایی است که مورد توجه جدی خواهد بود .

این گزارش حاکیست در این نشست خبری نصراله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، حجت الاسلام نقویان مشاور وزیر و سرپرست معاونت فرهنگی ، کیومرث هاشمی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و سید منف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه ، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها