يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۴۲۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۳ مهر ۱۳۹۲
سخنران مشهور کشورمان گفت: «روحاني بايد نقش ارشادي و تربيتي داشته باشد و صحبت کردن خشن حتي از زبان رئيس قوه‌ قضائيه را هم تاييد نمي‌کنم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ ظاهرا استفاده از لغت "ميرغضب" در جريان صحبت هاي حجت‌‌الاسلام والمسلمين نقويان سرپرست معاونت فرهنگي وزارت ورزش و جوانان کافي بود تا خبرنگاراني که در نشست مطبوعاتي و رسانه‌اي مسئولين وزارتخانه حاضر بودند اين لغت را به حاج‌ آقاي عليپور منسوب کنند و از زبان نقويان بنويسند دبير ستاد منشور اخلاقي و رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي از ديدگاه معاون وزارت ورزش و جوانان نقش ميرغضب فوتبال را دارد.

 

براي روشن‌تر شدن قضيه ديروز با حجت‌‌الاسلام نقويان تماس گرفتيم و از وي در خصوص حواشي نشست مطبوعاتي‌اش در وزارتخانه‌اي که به تازگي در آن مشغول به کار شده گفتگو کرديم که ماحصل اين مصاحبه‌ پيش روي شماست.

 

* حاج آقاي نقويان از ديد شما عليپور ميرغضب دستگاه فوتبال کشور است؟

- دقيقا با اولين سئوال سراغ موردي رفتيد که منتظر پرسش درباره آن بودم.

 

* چطور مگه اتفاق خاصي افتاده؟

- بله متاسفانه دوستان همکار شما ظاهرا اظهارات را همانطور که دوست داشتند شنيده‌اند. نه آن طور که من بيان کردم و در واقع حرف هايم در اين کنفرانس تحريف شد.

 

* مگر شما چه گفتيد؟

- من در اين مصاحبه گفتم از اين که يک روحاني در کسوت ميرغضب يک وزارتخانه يا ارگان دولتي به کار گمارده شود و به طور مرتب از جرم و تخلف و برخورد خشن با افراد سخن بگويد دلخورم و چنين چيزي را نمي‌پسندم چون بر اين باورم که روحاني بايد نقش ارشادي و تربيتي داشته باشد و صحبت کردن خشن حتي از زبان رئيس قوه‌ قضائيه را هم تاييد نمي‌کنم چون تصور مي‌کنم چنين نقشي در راستاي اهداف کساني است که قصد مخدوش کردن چهره روحانيت را دارند و به طور مرتب روي اين مسئله تاکيد مي‌کنند.

 

* اما ظاهرا عليپور از اين صحبت شما دلخور شده است؟

- خود عليپور که چندين سال است در حوزه ورزش فعاليت مي‌کند مي‌داند من اصلا نه او را مي‌شناسم و نه حتي يک بار ملاقاتش کرده‌ام پس دليلي براي دشمني و ايجاد شائبه براي وي وجود ندارد که بخواهد به خاطر اين قضيه و نقل قول رسانه‌اي از من دلخور شود و يا اظهارنظري کند که در پاسخ به اين لغت باشد.

 

* بله اتفاقا عليپور از ديروز صبح که اين نقل قول را از زبان شما شنيده تلفن همراهش را خاموش کرده است؟

- عجب من اطلاع نداشتم. باور کنيد من فقط به عنوان يک نصيحت به کسي که هم لباسم است و در کسوت روحانيت در جامعه زندگي مي‌کند صحبت کردم نمي‌دانستم اين قضيه اين قدر بغرنج مي‌شود. جالب است رئيس قوه قضائيه از حرف‌هاي من نرنجيده است اما عليپور گفته من را به دل گرفته و ناخودآگاه از اين اظهارات دلخور شده است.

 

* اگر همين امروز و فردا با عليپور برخورد کنيد به وي چه مي‌گوييد؟

- به عنوان اولين جمله مکالمه‌ام از عليپور در خواست مي‌کنم از اين سمت استعفا دهد و هيچ نقشي در کميته اخلاقي را برعهده نگيرد تا در ديدگاه اهالي فوتبال يک روحاني نقش يک فرد عصباني و بااخلاق و روحيات تند را برعهده نگيرد البته دلايل ديگري هم براي اين موضوع دارم.

 

* چه دلايلي؟

- باور کنيد در طول اين چند روز با مسائل پشت پرده‌اي از فوتبال آشنا شدم که باعث خجالت بود و من را حسابي متعجب کرد. اين حواشي و اتفاقات ناخوشايند پشت پرده دومين دليلي است که باعث خواهد شد از عليپور در قالب يک درخواست دوستانه بخواهم سريعا استعفا دهد.

 

* حاج آقا...!

- صبر کنيد. باور کنيد من عادت ندارم تلفني مصاحبه کنم هر چقدر حرف زده‌ايم تا همين جا کافيست باشد فرصت بهتر تا رودررو صحبت کنيم. خداحافظ.

روزنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها