أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۶۳۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
زنگ‌ خطر افشای شنود مکالمات‌آنگلا برای تیم مذاکره‌کننده‌ایران:
مطلق کارشناسان روابط بین الملل در اولین واکنشی که افشای عدم اعتماد امریکا به متحدین خود در پی داشته است اعلام کرده اند این عمل موجب تقلیل هرچه بیشتر سطح اعتماد متقابل و باعث مسدود کردن راه های همکاری در زمینه های مختلف خواهد شد. واشنگتن بارها در عمل و کلام اعلام کرده که ایران دشمن درجه یک وی است. آیا عاقلانه است بپذیریم که یک کشور –که به دوستان خود اعتماد ندارد- بتواند به دشمن خود اعتماد کند؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، طبق آخرین اظهارنظرهای مقامات امریکایی درخصوص مسئله هسته ای ایران، جلب اعتماد امریکا توسط جمهوری اسلامی، تنها راه حل و فصل این مسئله است. اما آیا جلب اعتماد امریکا –صرف نظر از هزینه گزافی که برای ایران دارد- امکان پذیر است؟

ایالات متحده امریکا همواره به منظور تهدید ایران با اشاره به ادعای گزاف اجماع جهانی علیه نظام اسلامی، همراهی و اتحاد خود با کشورهای تاثیرگزار در منطقه و جهان را به رخ ایران می کشد. اتحاد وی با کشورهایی که در سازمان ملل دارای حق وتو هستند، کشورهایی که اقتصاد برتر را در سطح جهان از آن خود کرده اند و در اثرگزاری تحریم ها به امریکا کمک می کنند، و کشورهایی که سیاست خارجی همسو با امریکا دارند کاخ سفید را در رسیدن به هدف خود علیه ایران بسیار امیدوار کرده است.



اما این فقط ظاهر ماجراست! افشای شنود مکالمات آنگلا مرکل که رسوایی جدید اطلاعاتی را برای ایالات متحده رقم زده است از این واقعیت پرده بر می دارد که رابطه کاخ سفید با برخی کشورها شباهت چندانی به ”اتحاد" ندارد. اتحاد زمانی صورت می گیرد که اعتمادی اگرچه نسبی بین طرفین برقرار باشد. حال باید از کاخ سفید پرسید این چه اتحادی است که ذره ای اعتماد در پس آن وجود ندارد؟

این رسوایی پیشتر نیز بارها اتفاق افتاده است که از جمله آنها می توان به شنود نشست های سازمان ملل در آگوست هممین امسال، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار میشد اشاره کرد.

مطلق کارشناسان روابط بین الملل در اولین واکنشی که افشای عدم اعتماد امریکا به متحدین خود در پی داشته است اعلام کرده اند این عمل موجب تقلیل هرچه بیشتر سطح اعتماد متقابل و باعث مسدود کردن راه های همکاری در زمینه های مختلف خواهد شد.

اما روی سخن نه با طرف امریکایی و اروپایی که با مسئولین ویژه مذاکرات هسته ای ایران است. با توجه به این ماجرا این سوال جدی مطرح می شود که چگونه می توان اعتماد کسی را جلب کرد که به متحدین خود نیز اعتماد نمی کند؟



آیا منطقی وعاقلانه است برای ایجاد اعتماد –که برای امریکا فقط یک شوخی و بهانه است- هزینه ای پرداخت شود؟ آیا چنین چیزی هیچگاه حاصل خواهد شد؟ واشنگتن بارها در عمل و کلام اعلام کرده که ایران دشمن درجه یک وی است. آیا عاقلانه است بپذیریم که یک کشور –که به دوستان خود اعتماد ندارد- بتواند به دشمن خود اعتماد کند؟

اینها همه زنگ خطر و هشدار برای تیم مذاکره کننده ایران است که بر سر بنای بی بنیان و متزلزل اعتمادسازی، منافع و عزت ملی ایرانیان را حراج نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۶
۰
آمریکا گرگیه که باید عین خودش رفتار کرد گرگ گرگه و به هیشکی حتی هم نوعانش رحم نمیکنه چه برسه بره ها!!!
شیطان بزرگ هم گرگه هم روباهی بسیار مکار اما خدا خواسته که این گرگ خونخوار و خونخواه بی هویت رو که در واقع چیزی جز آلت دست صهیونیستای دشمن خدا و کافر نیست به لطف منجی عالم بشریت آقا امام زمان(عج) در جنگی کاملا نا برابر مقابل شیعیان ذلیل بکنه و کفر و ظلم برخاسته از شیطان رو در جهان کاملا نابود بکنه و شروعش 34 سال پیش به خواست خدا به وسیله ی فرزندی از فرزندان حضرت فاطمه(س) زده شد.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۰
۷
خوب با این حساب اصلا مذاکره هم معنی نداره پس باید پرسید مذاکره در 8 سال گذشته بر چه مبنایی بوده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲
اولا کسی نگفته مذاکره نباشه. منتها مسئله اینه که بنای مذاکره بر اعتماد و جلب اعتماد نباشه چون همچین چیزی محقق نمیشه
دوما مذاکره فی نفسه بد نیست. بلکه چگونگیش مسئله است.
مثلا آقا هیچوقت نگفتن نرمش نشون ندید منتها گفتن نرمش باید قهرمانانه باشه.
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۵
۰
بر این مبنا بوده که حداقل باج ندهیم

مسئولین الان هم فکر میکنن که با امتیاز دهی و یه خورده عقب نشینی میتونن امتیاز بگیرن که به گفته خود امریکایی ها:
عمرا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها