أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۶۳۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
نام صالحی امیری در خلال پرونده بیمه ایران در ارتباط با دو چک به چشم می‌خورد که مبلغ یکی از این چک‌ها رقمی معادل 900 میلیون تومان است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سایت نیمروز نوشت: پس از تلاش های گسترده نمایندگان مجلس برای عدم معرفی صالحی امیری از سوی دولت به عنوان ورزش و جوانان و عدم همراهی دولت در این زمینه، برخی از نمایندگان نسبت به مشکلات اقتصادی و امنیتی صالحی امیری اعتراض کرده و دست به برخی افشاگری ها زده اند

روز جمعه الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به معرفی سه وزیر پیشنهادی از سوی رئیس جمهور برای سه وزارتخانه باقیمانده درباره سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: «با توجه به سوابق و پرونده‌های امنیتی و اقتصادی مربوط به آقای صالحی امیری بهتر  است آقای رئیس جمهور از مهلت قانونی باقیمانده استفاده کرده و با تجدید نظر در تصمیم قبلی خود، گزینه مناسب‌تری را برای وزارتخانه ورزش و جوانان معرفی کند.»

نادران در این مصاحبه به جلسه تعدادی از نمایندگان با صالحی امیری وزیر پیشنهادی و حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: «در این جلسه  تلاش زیادی کردیم تا با تعامل با دولتمردان از قرار گرفتن کشور در یک موقعیت خطیر جلوگیری کنیم اما متاسفانه نتایج امیدوارکننده ای در این زمینه مشاهده نکردیم.»

هرچند که نادران از افشای این پرونده ها خودداری کرد اما کریم قدوسی دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یکی از متهمان تحت تعقیب مفاسد اقتصادی در موضوع پرونده بیمه ایران است که نسبت به عملکرد سیاسی وی نیز ابهاماتی مطرح است.»

 

* امیری چه نقشی در پرونده بیمه ایران داشت؟

به گزارش نیمروز نام صالحی امیری در خلال پرونده بیمه ایران در ارتباط با دو چک به چشم میخورد که مبلغ یکی از این چک ها رقمی معادل 900 میلیون تومان است. همچنین گفته می شود وی به واسطه آقایان «ه – ز» و «س» با دیگر عوامل این پرونده ارتباط داشته است.

گفتنی است پرونده خیابان فرشته نیز یکی دیگر از نقاط مورد ابهام در رابطه با حضور وی در پرونده بیمه ایران است. در برخی دیگر از پرونده های اقتصادی و گمرکی نیز باز هم نام این وزیر جنجالی به چشم میخورد.

اما این همه جنجال ها پیرامون این وزیر جنجالی نیست و میتوان عمده ترین مشکلات وی را در حوزه امنیتی دانست. حوزه ای که تقریبا عمده سوابق صالحی امیری را در بر میگیرد.

تخلفات متعدد وی در ایام حضور در اداره اطلاعات خوزستان در دوره دولت سازندگی تا جایی ادامه یافت که وی با دستور برخی از مقامات عالی نظام از سمت خود برکنار و بازنشست شد.

اما با همه این اتهامات باید دید با وعده رئیس جمهور مبنی بر جدایی ورزش از سیاست و حضور مدیران پاکدست و صالح در این حوزه، چرا چنین فردی را برای این وزارت خانه معرفی شده است.

رضا صالحی امیری از اعضای حزب اعتدال و توسعه است که در ایام انتخابات معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد روحانی را بر عهده داشت و پاداش خدمات وی در زمان انتخابات حضور در راس وزارش ورزش و جوانان است.

اما یکی دیگر از دلایل مخالفت نمایندگان با حضور امیری صالحی در این پست عدم تناسب سوابق وی با وظایف وزارت ورزش و جوانان است. وی که تا کنون همواره در پست های امنیتی حضور داشته حال باید مسئولیت یکی از وزارت خانه های اجتماعی را برعهده گرفته است و با نگاه امنیتی خود باید با قشر عظیمی از جوانان تعامل کند.

اگر حضور وی در مجلس با رای اعتماد نمایندگان نیز همراه شود؛ بدون شک سوابق مخدوش وی در حوزه اقتصادی و امنیتی مشکلات زیادی را برای صالحی امیری در مبارزه با فساد مالی در ورزش بوجود خواهد آورد و بعید به نظر میرسد که وی بتواند از فساد موجود در این حوزه بکاهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد امین رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۵
۲
اقای فلاح (صالحی ) دیدید کوه به کوه نمیرسه ولی ادم به ادم میرسه؟ از مکافات عمل غافل مشو . حالا اول بازیه بچرخ تا بچرخیم. اینها اه مظلوم است و لا غیر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲
۱
۰
این پیام نشان دهنده بغض شما از نظام است ایشان خادم ملت است آینده خیلی چیزها را مشخص میکنه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها