کد خبر: ۱۷۶۵۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
در تذکر آئین‌نامه‌ای مطرح شد
نماینده مردم تهران در مجلس از عدم پخش مستقیم جلسه رای اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی از صداو سیما انتقاد کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های  3 وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمان در تذکری آئین‌نامه‌ای به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی پارلمان استناد کرد و با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در فرمایشات خود گفت "اگرچه افراد در این ندادن رای اعتماد و معرفی مجدد عوض می‌شوند ولی سیاست‌ها همان است که بود". این سخنان رئیس‌جمهور اینگونه قابل تلقی است که علی‌رغم فرمایشات خود ایشان مبنی بر حرمت و جایگاه مجلس، این کار نوعی بی‌اعتنایی به نظر مجلس است.

وی افزود: وقتی مجلس یک وزیری را رد کرد، یعنی آن سیاست‌ها رد شده است. البته ما امیدواریم که افراد جدید معرفی شده بر آن سیاست‌ها نباشند، اما اینگونه سخن گفتن از سوی رئیس‌جمهور بی‌حرمتی به مجلس و نمایندگان ملت است.

در میان سخنان کوچک‌زاده تعدادی از نمایندگان مجلس با گفتن 2-2 مخالفت خود را با این سخنان اعلام کردند.

کوچک‌زاده نیز خطاب به این نمایندگان گفت: اینها که می‌گویند 2، معلوم نیست که اکثریت باشند. ما می‌توانیم رای بگیریم و ببینیم که آیا اکثریت مجلس وکیل‌الدوله است؟ برادر من این کاری که شما می‌کنید اثبات وکیل‌الدوله بودنتان است که یک روزگاری آن را تقبیح می‌کردید.

وی در ادامه تذکر خود خاطرنشان کرد: اعضای هیئت رئیسه چند روز گذشته گفته بودند که این جلسات که به طور مستقیم از صداوسیما پخش می‌شود، اما امروز در حالی که شاهد بودیم ابزار لازم و تمهیدات برای پخش این جلسه از صداوسیما دیده شده بود، اما براساس شنیده‌ها گفته می‌شود که گویا آقای رئیس‌جمهور به شما گفته که ما صلاح نمی‌دانیم که جلسه از صداوسیما پخش شود و گویا شما هم جلوگیری کردید. جای سوال است که این کار یعنی چه؟

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: مردم در مذاکرات ژنو نامحرم هستند، در مذاکرات مجلس نامحرم هستند، خوب بفرمایید شفافیت شما با مردم کجاست؟

کوچک‌زاده ادامه داد: نمی‌شود که دولت از سویی شعار دهد که مردم محرم هستند، اما از سوی دیگر اینگونه اتفاقات رخ دهد. شما می‌خواستید حرمت پاسپورت ایرانی را حفظ کنید، اما امروز ویزای مالزی و اندونزی هم نمی‌دهند. بنابراین این موضوعات حاکی از عدم صداقت است.

وی با اشاره به جمع‌آوری تابلوهای"صداقت آمریکایی" گفت: چرا تابلوهای صداقت آمریکایی را که به زحمت شهرداری نصب شده بود، جمع‌آوری کردید؟ چه می‌خواهید در این مخفی‌کاری‌ها انجام دهید؟ با ملت ایران و با این نظام چه می‌خواهید بکنید؟ ما این اقدامات را بی‌حرمتی به مجلس و مردم ایران می‌دانیم و لازم دانستیم که تذکر دهیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر مهدی کوچک‌زاده گفت: ابتدا باید اجازه دهیم که موضوع روشن شود و بعد ببینیم که آیا بی‌حرمتی بوده است یا خیر؛ آقای رئیس‌جمهور در مورد پخش زنده این جلسه با من صحبتی نکرده‌اند. پس اصل مسئله خلاف است.

وی افزود: دفعه قبل صداوسیما خودش تصمیم گرفت و این دفعه هم خودشان ابزار را آوردند و خودشان هم جمع کردند، لذا ربطی به ما نداشته است. چرا که نه آقای رئیس‌جمهور به من چیزی گفت و نه من مطلبی را به صداوسیما گفتم و هیئت رئیسه در این قضیه دخالتی نداشته است و این جلسه هم مثل جلسات قبل از رادیو در حال پخش است.

رئیس مجلس همچنین گفت: آقای رئیس‌جمهور در سخنان خود گفتند سیاست‌های دولت همان است، اما مجریان عوض می‌شود که طبعا ما هم به مجری رای ندادیم و دولت مجری دیگری معرفی کرده است. لذا این موضوع وهنی برای مجلس نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها