کد خبر: ۱۷۶۶۵۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
پلیس اصفهان طی یک درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار باند بزرگ مواد مخدر، یک نفر از افراد قاچاقچی را به هلاکت رساند و دو نفر دیگر را دستگیر کرده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، پس از جنایت روز گذشته اشرار در سراوان پیش‌بینی می‌شد که پلیس در سراسر کشور عزم خود را برای مقابله با فعالیت‌های مشکوک و مرموزی که از سوی مرز‌های شرقی و غربی به سمت مرکز کشور در حال انجام است، جدی‌تر از پیش کند، تنها کمتر از 24 ساعت پس از وقوع جنایت هولناک در سراوان قرعه به نام پلیس استان اصفهان افتاد تا طی یک درگیری مسلحانه با قاچاقچیان بار دیگر ضرب شصت خود را به آنها نشان بدهد.

 

درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان پس از ایستگاه شهید شرافت نائین در حالی آغاز شد که مأموران در پی اعلام ایست به یک خودروی ماکسیمای مشکی رنگ با سه نفر سرنشین از وی خواستند تا توقف کند، اما سرنشینان آن بی‌توجه به دستور پلیس همچنان به مسیر خود ادامه دادند.

مأموران در حالی که وجود میزان بسیاری مواد مخدر در خودرو فراری برایشان محرز شده بود، به تعقیب خودروی ماکسیما پرداختند تا در موقعیتی مناسب آن را متوقف و سرنشینان را دستگیر کنند، اما سرنشینان فراری ناگهان با خروج از شیشه‌های عقب خودرو با سلاح کلاشنیکف به سمت مأموران آتش گشودند و آنها سلاح خود را مستقیم به سمت مأموران گرفته و بی‌امان شلیک کردند.

مأموران نیز به طور متقابل به سمت قاچاقچیان شلیک کردند و در حالی که انتظار می‌رفت اصابت گلوله پلیس به لاستیک عقب خودروی قاچاقچیان  آنها را متوقف سازد، باز هم خودروی ماکسیما به حرکت خود ادامه داد و همچنان به سمت مأموران شلیک می‌شد.

مأموران نیز در مصافی رو در رو به دیگر لاستیک‌های خودرو شلیک کردند تا اینکه طی مسافتی طولانی بدون لاستیک و حرکت روی رینگ، خودروی حامل مواد مخدر متوقف و یکی از قاچاقچیان پیاده و به سمت مأموران شلیک کرد.

در این درگیری پلیس توانست یکی از این قاچاقچیان را به هلاکت رسانده و دو نفر دیگر را نیز دستگیر کند.

 

*‌ اصفهان خط قرمز قاچاقچیان

حسین حسین‌زاده، جانشین انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس اصفهان در کم‌ترین زمان ممکن پس از حادثه تروریستی سراوان توانست انتقام سنگینی از اشرار بگیرد و با وجود به هلاکت رساندن یکی از آنها، دو نفر دیگر را با میزان قابل توجهی سلاح و خودرو‌های مخصوص حمل مواد مخدر زمین‌گیر سازد.

وی اظهار کرد: استان اصفهان خط قرمز قاچاقچیان مواد مخدر، ارز و کالا بوده و این موضوع در بین خود قاچاقچیان نیز مطرح بوده است.

 

*‌ از قاچاق مسلحانه چشم نمی‌پوشانیم

محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز در این زمینه ضمن تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و انتظامی استان به هیچ عنوان با موضوع قاچاق مسلحانه مواد مخدر در کشور شوخی ندارد، اظهار کرد: این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌های مبارزه با مواد مخدر سرنوشت مشخصی برای قاچاقچیان این پرونده و پیام روشنی برای افرادی که فکر می‌کنند، می‌توانند از این روش اقدام به مال‌اندوزی کنند، داشت.

وی ادامه داد: قاچاقچیانی که قصد استفاده از سلاح دارند باید بدانند که مأموران پلیس اجازه دارند به طور متقابل در برابر قاچاقچیان از سلاح استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: منشأ ورود مواد مخدر به کشور، همسایه‌های شرقی ایران زیر نظر استکبار جهانی با هدف آلوده‌سازی جوانان پاک ایران است و مردم نیز باید هوشیار باشند تا فرزندانشان در این دام‌ها گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این درگیری مسلحانه حدود 700 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین، میزان قابل توجهی سلاح و ادوات نظامی و خودرو کشف و ضبط شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها