أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۷۴۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
قدیری ابیانه در جمع دانشجویان:
کارشناس عالی وزارت خارجه گفت: مهم‌ترین فایده مذاکره با آمریکا این است که به این نتیجه برسیم مذاکره با آمریکا بی‌فایده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، محمدحسن قدیری ابیانه روز گذشته در نشست بصیرتی «بررسی سابقه مذاکره ایران و آمریکا» در دانشگاه گنبد کاووس گفت: اگر گذشته و حال حاضر رقیب را به طور دقیق مورد بازبینی قرار دهیم و به تاکتیک ها و استراتژی های وی مسلط شویم به «نرمش قهرمانانه» مجهز خواهیم شد.

 

وی افزود: با تاکتیک «نرمش قهرمانانه» می توان به برد امیدوار بود و اگر از شناخت دیدگاه های رقیب غفلت کنیم زمین خواهیم خورد.

 

عمق استراتژی آمریکا خشکاندن ریشه ملت ایران است

 

قدیری ابیانه با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ایران تصریح کرد: عمق استراتژی و تاکتیک آمریکا خشکاندن ریشه ملت ایران است؛ چرا که رویکرد ایران و حکومت اسلامی با موضع سلطه گرایانه آمریکا مغایرت دارد.

 

کارشناس عالی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اگر به جای «مرگ بر آمریکا» درود بر آمریکا هم بگوییم، آمریکا دست از دشمنی با ایران برنمی دارد.

 

وی دلیل این مطالب را رویکرد آمریکا از زمان پهلوی تا کنون دانست و گفت: آمریکا از دیرباز با ماهیتی استعمارگرایانه به دنبال دستیابی به منابع کشورهای نفت خیز جهان سوم بود و برای دستیابی به این هدف با دو موضع و به شکلی زیرپوستی به نهادینه کردن فرهنگ مصرف گرایی در این کشورها اقدام کرد.

 

قدیری ابیانه متذکر شد: آمریکا موضع پیشرفت و موقعیت ناشی از شانس را در کشورهای جهان سوم تزریق کرد، در حالی که در خود آمریکا کار کردن بالاترین ارزش ها به شمار می رود و زندگی بر اساس شانس جایگاهی ندارد.

 

کارشناس عالی وزارت امور خارجه تأکید کرد: آمریکا عدالت اجتماعی را مرهون افراد دارا در کشورهای جهان سوم ترسیم کرد و زندگی های افراد را به سمت مصرف گرایی سوق داد تا جایی که تمام پول های مردمان جهان سوم صرف خرید کالاهای خارجی می شد.

 

وی در همین خصوص ادامه داد: داشتن اجناس خارجی و مصرف گرایی موجب وابستگی کشورهای جهان سوم به کشورهای استعمارگر شد تا جایی که منابع باارزش نفتی را تنها برای داشتن اجناس خارجی به حراج می گذاریم که متأسفانه این همان نمود استراتژی «آلوده سازی» کشورهای استعمارگر در کشورهای جهان سوم است.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا امروز در حال سقوط است و اقتصادش اقتصاد زمین خورده می باشد، گفت: اگر کشورهای جهان اسلام که موقعیت استراتژیک و ذخایر نفتی خوبی دارند متحد شوند و به مسائل سیاسی، قومیتی و تفرقه ای دامن نزنند و به دور قرآن و اسلام حلقه بزنند، می توانند بوجود آورنده تمدنی اسلامی شوند که آمریکا و غربی ها یارای مقابله با آن را با هیچ حربه ای نخواهند داشت.

 

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه ایدز فرهنگی در داخل کشور گریبان گیر پیشرفت هایمان شده متذکر شد: اگر بسیاری از سیاست ها و تنبلی هایمان را کنار بگذاریم به این نتیجه می رسیم که برای رسیدن به وضعیت مطلوب معیشتی نیازی به مذاکره با بیگانگان و دشمنان محض نداریم!

 

وی در پایان گفت: مذاکره با آمریکا اگر فایده ای در بر داشته باشد، مهم ترین آن همان است که به این نتیجه برسیم مذاکره با آمریکا بی فایده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها