کد خبر: ۱۷۸۰۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۰ آبان ۱۳۹۲
مراسم سیاه‌پوشان برای استقبال از ماه محرم در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، از ظهر امروز مراسم سیاه‌پوشان در استقبال از ماه محرم در امامزاده عباس(ع) مرکز مازندران برگزار شد.

در این مراسم عاشقان اهل‌بیت (ع) و خادمان افتخاری امامزاده عباس(ع) ساری پارچه‌ها، پرچم‌ها و نمادهای عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین را بر در و دیوار این امامزاده نصب کردند.

 

با نصب پرچم‌های سیاه در امامزاده عباس(ع) ساری، این آستانه آماده استقبال از هزاران هیئت عزاداری در ماه محرم شد.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

سید مجتبی حسینی با برشمردن ویژگی‌های فرهنگ عاشورا و محرم بر ضرورت حفظ و احیا و برگزاری عزاداری‌های سنتی تاکید کرد.

حسینی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در این امامزاده برگزار می‌شود، افزود: با توجه به هماهنگی‌های به وجود آماده با اداره‌کل اوقاف مازندران در ایام ماه محرم از روحانی اعزامی از قم در امامزاده عباس(ع) ساری برای سخنرانی استفاده می‌شود.

 

وی به برگزاری مراسم نوحه‌سرایی، زیارت عاشورا و برپایی خیمه معرفت در ایام ماه محرم در این امامزاده اشاره کرد و بیان داشت: نمایشگاه  بصیرت عاشورایی همانند سال‌های قبل در حاشیه برگزاری مراسم دسته‌روی برگزار می‌شود.

 

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 85 هیئت عزاداری در ماه محرم در این امامزاده حضور پیدا کرده بودند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حضور هیئت‌های عزاداری در ماه محرم سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

حسینی تصریح کرد: مراسم عزاداری ویژه خادمان افتخاری امامزاده عباس(ع) ساری در شب عاشورا ماه محرم برگزار می‌شود.

وی به برگزاری آیین شام غریبان و خیمه‌سوزان در امامزاده عباس(ع) ساری اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم با حضور هزاران عزادار امام حسین(ع) مانند سال‌های گذشته در این امامزاده برگزار می‌شود.

 

حسینی از برگزاری نماز ظهر عاشورا در این امامزاده خبر داد و گفت: در ایام ماه محرم حدود 150 خادم افتخاری برای هرچه بهتر و معنوی‌تر برگزار شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) در امامزاده عباس (ع) ساری فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها